جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

روش‌های برق انداختن کاشی و سرامیک

برق انداختن کاشی و سرامیک

اکثر خانم‌های خانه‌دار یا آقایانی که در تمیز کردن خانه مشارکت می‌کنند، برای تمیز کردن کف خانه یا دیوارهای آشپزخانه زمان زیادی صرف می‌کنند. به همین دلیل هم همیشه به دنبال راه حلی ساده و جادویی برای برق انداختن کاشی و سرامیک در سریع‌ترین زمان ممکن هستند! اگر شما هم دوست دارید خیلی سریع و بدون خستگی کاشی‌ها و سرامیک‌های منزل خود را به آینه تبدیل کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا رازهای برق انداختن کاشی و سرامیک را یاد بگیرید.

از چه محلولی برای تمیز کردن کاشی و سرامیک استفاده کنیم؟

تمیز بودن فضایی مثل حمام و سرویس بهداشتی در کنار  استفاده از یک ست سرویس بهداشتی متناسب با مساحت این بخش از خانه، سلیقه و دقت صاحب‌خانه را در نگهداری از منزل خود نشان می‌دهد. معمولاً همه برای تمیز کردن سطح کاشی یا سرامیک از محلول‌های شیمیایی موجود در بازار استفاده می‌کنند. از حق نگذریم این محلول‌ها هم وظیفه خود را به خوبی اجرا می‌کنند! یعنی هم سریع عمل می‌کنند و هم همه چیز را سفید و براق به شما تحویل می‌دهند. نکته‌ای که کسی به آن توجه نمی‌کند، اثرات منفی استفاده طولانی‌مدت از این محلول‌های شیمیایی است.

با گذر زمان لایه رویی سطوحی مثل سرامیک و کاشی در اثر پاک شدن مدام با مواد شیمیایی از بین می‌رود و دیگر خبری از آن رنگ و روی اولیه نخواهد بود! به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از محلول‌های خانگی که خیلی ساده و راحت تهیه می‌شوند، برای تمیز کردن و برق انداختن کاشی و سرامیک استفاده کنید.

برق انداختن کاشی و سرامیک

بهترین محلول‌های خانگی برای برق انداختن کاشی یا سرامیک

۶ ترکیب ساده زیر به هر فرد خانه‌داری کمک می‌کند تا سرامیک و کاشی سفید و براق داشته باشد:

تمیزکاری با کمک جوش شیرین،‌ ویژه برق انداختن سرامیک کف سالن

توانایی جوش شیرین برای از بین بردن لکه‌های لباس بسیار معروف و محبوب است، اما این توانایی فقط محدود به لباس‌ها نیست! برای برق انداختن سرامیک و کاشی هم می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید.

بهتر است حجم مورد نیاز از جوش شیرین را با آب مخلوط کنید، سپس محلول را روی سطح مورد نظر بریزید. در قدم بعدی با دستمال یا تی، محلول را از روی سطح پاک کنید. مزیت استفاده از جوش شیرین این است که بعد از تمیز کردن، خبری از بوی بد نیست. با این حال بهتر است سطح مورد نظر را یک بار دیگر هم با آب پاک کنید.

از جوش شیرین برای پاک کردن لکه‌های چربی اطراف اجاق گاز در آشپزخانه  استفاده می‌کنند. فضای آشپزخانه شما هر چقدر هم که تمیز و براق باشد، برای زیبایی بیشتر به لوازم شیک و دکوری نیاز دارد. استفاده از سرویس آشپزخانه پارچه ‌ای در طرح و رنگ‌های متنوع، چیدمان گل و گیاه در آشپزخانه یا نورپردازی‌های جذاب برای این محیط، حال‌وهوای دیگری به فضای خانه شما خواهد بخشید.

محلول آمونیاک و آب برای چربی‌زدایی و برق انداختن سرامیک مات و کثیف

آمونیاک هم مثل جوش شیرین توانایی زیادی در از بین بردن لکه‌های چربی دارد، به همین دلیل یکی از اصلی‌ترین کاربردهای آن پاک کردن کف آشپزخانه یا دیوارهای آن است. پیشنهاد می‌شود برای استفاده از این محلول یک چهارم فنجان آمونیاک را در ۳.۵ لیتر آب حل کنید. سپس محلول را روی محل موردنظر بریزید و با دستگیره ساده آشپزخانه یا تی آن را تمیز کنید. باور داشته باشید که کدرترین و تیره‌ترین کاشی‌ها هم نمی‌توانند در مقابل این محلول دوام بیاورند!

برق انداختن کاشی و سرامیک

مخلوط سرکه و لیمو ترش؛ بهترین تمیز کننده کاشی و سرامیک

یکی از دلایلی که باعث ایجاد تیرگی و کثیفی در  محیط‌هایی مث حمام، سرویس بهداشتی و سرامیک‌های خانه می‌شود، جرم و مواد آهکی است. به مرور زمان آلودگی‌هایی روی درز بین کاشی‌ها قرار می‌گیرد که با شست‌وشو به کمک شوینده‌ها پاک نمی‌شود. برای پاک شدن این نوع از آلودگی به مواد اسیدی نیاز است؛ ترکیب سرکه و لیموترش یا آب‌لیمو می‌تواند همان ترکیب اسیدی مورد نظر باشد.

بهتر است ابتدا مقداری آب‌لیمو یا لیموترش را روی سطح مورد نظر بریزید و با دستمال به آرامی آن را تمیز کنید. سپس با دستمال آغشته به سرکه بار دیگر همین کار را تکرار کنید. بعد از چند دقیقه با دستمال نم‌دار سطح را تمیز کنید تا کم‌کم بوی سرکه و لیموترش از بین برود.

یادتان باشد که اضافه کردن مواد شوینده یا محلول‌های شیمیایی دیگر به سرکه و لیموترش می‌تواند منجربه واکنش‌های شیمیایی خطرناک شود. پس هرگز  برای رسیدن به تمیزی بیشتر این نوع ابتکار عمل را امتحان نکنید!

پس از تمیز کردن سرامیک‌ها، وقت خرید لوازم بهداشتی جدید است

در این مقاله سعی کردیم راه‌هایی ساده و سریع برای برق انداختن کاشی و سرامیک به شما آموزش دهیم. استفاده از محلول‌های خانگی برای تمیز کردن سطوحی مثل سرامیک و کاشی، باعث و طول عمر بیشتر این بخش از خانه شما می‌شود.

تا چند سال گذشته همه خریدهای خانه حضوری انجام می‌شد و حتی برای خریدن یک دستمال ساده  آشپزخانه هم باید راهی بازار می‌شدیم. اما حالا با رواج گرفتن خریدهای اینترنتی گزینه‌های زیادی برای خرید آنلاین لوازم خانه و آشپزخانه وجود دارد. سایت صفاهوم یکی از فروشگاه‌های آنلاین معتبر ایرانی است که دسته‌بندی‌های مختلفی از لوازم خانگی را برای فروش عرضه می‌کند.

محصولات این فروشگاه آنلاین شامل انواع کالای خواب، کالای حمام، منسوجات خانه و آشپزخانه و لوازم جهیزیه می‌شود. مجموعه صفاهوم بیشتر از ۸۰ سال تجربه در بازار فروش انواع ست سرویس بهداشتی، پادری و دکوری‌ها را دارد.

۳ شعبه حضوری فروشگاه‌های صفاهوم در شهر اصفهان آماده خدمت‌رسانی به خریداران این دسته از لوازم خانگی هستند. فروشگاه صفاهوم برای سبدهای خرید آنلاین بالاتر از ۳۰۰ هزار تومان، ارسال رایگان به سراسر کشور را در نظر گرفته است. برای تهیه انواع منسوجات خانگی می‌توانید سری به سایت safahome.com بزنید. اگر برای خرید از این سایت سوال یا ابهامی داشتید، از طریق شماره تماس ۰۳۱۳۲۲۳۰۱۹۶ با بخش پشتیبانی صفاهوم در ارتباط باشید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 2,00 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.