سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

رابطه جنسی با همسر پس از زایمان

رابطه جنسی با همسر پس از زایمان

 قبل از اینکه اولین رابطه جنسی پس از زایمان خود را انجام دهید بدانید

چطور بعد از زایمان رابطه جنسی داشته باشیم

از پیش برنامه‌ریزی کنید

برای داشتن رابطه جنسی بعد از زایمان نکته مهم برنامه‌ریزی است. اطمینان حاصل کنید که نوزاد سیر است و پوشکش هم تازه عوض شده و خشک است. نوزاد را بخوابانید و زمانی را برای خودتان بخرید. قطعا اولین رابطه بعد از ۹ ماه بارداری نباید با عجله باشد. از سوی دیگر همسر شما باید صبور باشد و به حرف شما گوش دهد و آرام پیش برود.

اجازه دهید درمان شود

جای زخم یا خارش را باید چند روزی صبر کنید تا بهبودی اتفاق بیفتد. داشتن رابطه جنسی با احساس خوب نیز نیاز به زمانی برای مداوا و مرهم دارد.

اولین رابطه جنسی بعد از زایمان درد دارد

ممکن است هیچ کس به شما نگفته باشد که اولین رابطه جنسی بعد از زایمان دردناک است و امکان ندارد شما احساس نکنید که انگار خار به بدن‌تان وارد می‌شود. نباید این تصور را داشته باشید که پس از اولین رابطه جنسی بعد از زایمان دیگر در روابط بعدی دچار درد نمی‌شوید. این تصور غلط است و امکان دارد حتی یک سال بعد از زایمان هم هر بار در رابطه جنسی درد را حس کنید.

خونریزی قطع نمی‌شود

قطعا در اولین رابطه‌تان فکر می‌کنید که دیگر خونریزی ندارید و این موضوع تمام شده است اما این‌طور نیست و شما بلافاصله بعد از رابطه جنسی خونریزی را خواهید دید.

بعد از دو هفته مانعی ندارد

چه کسی می‌گوید برای داشتن رابطه جنسی بعد از زایمان باید دست کم ۶ هفته صبر کنید. این اشتباه است و بعد از دو هفته شما می‌توانید این کار را انجام دهید.

به حرف قدیمی‌ها گوش نکنید

برخی از زنان قدیمی بر این باور هستند که مادران شیرده به هیچ عنوان باردار نمی‌شوند در حالی که این باور اشتباه است و به همین دلیل باید از ابزارهای پیشگیری از بارداری مجدد استفاده کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 97, میانگین امتیاز: 3,88 از 5)
Loading...