جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

۸ نکته برای خرید و نصب جکوزی خانگی

خرید و نصب جکوزی برای خانه مانند این است که یک چشمه آب گرم شخصی داشته باشید . این وان های آب گرم در آرامش، تسکین درد عضلات و مفاصل بسیار موثر هستند.
اما چگونه می توان خرید و نصب جکوزی را انجام داد؟ این ها مواردی هستند که در این مقاله به آن پرداخته شده است.

در هنگام خرید جکوزی به چه نکاتی باید توجه نمود؟

  1. اندازه و فضا

اندازه ، محل نشستن و نیازهای الکتریکی مهمترین عواملی هستند که هنگام خرید جکوزی باید به آنها توجه شود.

  1. مکان نصب جکوزی

قبل از خرید جکوزی ابتدا باید محل مناسب برای نصب آن را در نظر بگیرید . جکوزی را می توان در حمام ، ایوان و فضای باز نصب نمود . پس از انتخاب مکان مناسب برای نصب جکوزی ، جایی برای دسترسی به تجهیزات آن در نظر بگیرید.
جکوزی خانگی

  1. اندازه جکوزی و محل استقرار افراد و در آن

در صورتی که قصد دارید هنگام دعوت مهمان آنها را به داخل جکوزی دعوت کنید ، باید جکوزی شما اندازه بزرگتر و محل استقرار بیشتری داشته باشد تا برای قرار گرفتن در جکوزی شخصی نیازی به نوبت گرفتن نداشته باشید.
اما در صورتی که قرار است تنها یک یا دو نفر از جکوزی استفاده کنند و یا فضای محدودی برای نصب آن دارید خرید یک جکوزی دو یا سه نفره بهترین گزینه است .

  1. انتخاب صندلی استراحت جکوزی

انتخاب نشیمن شیب دار به شما این امکان را می دهد تا کاملاً در آب گرم غوطه ور شوید. صندلی های راحتی معمولاً جت های بیشتری برای ماساژ تمام بدن دارند.
عمق جکوزی معمولاً به اندازه‌ای است که از شناور شدن شما یا صندلی بر روی آب جلوگیری می شود.

  1. اتصالات برقی جکوزی

به طور کلی جکوزی ها باید از اتصالات استاندارد ، استفاده کنند . بسیاری از جکوزی ها ولتاژ قابل تبدیل دارند .بنابراین اگر می‌خواهید آب به سرعت در آنها گرم شود و همچنین بتوان از جت های ماساژور استفاده نمود ، باید آنها را به جکوزی های سیمی ۲۲۰ ولت تبدیل کنید  تا بتوانید موتور را روشن کنید.

  1. متریال جکوزی

اکریلیک متداول ترین ماده عایق بکار رفته در جکوزی می‌باشد اما پلیمر ریخته گری ، وینیل و چوب نیز گزینه‌های مختلف دیگر می باشند. این متریال ها نه تنها ظاهر جکوزی را تعیین می‌کنند بلکه در میزان هزینه عایق بندی و مقاومت آن را نیز نقش دارند.

  1. جت ها

جت های نیرومندی که آب و هوا را با هم مخلوط می کنند بهترین ماساژ را در جکوزی فراهم می ‌کنند. اما در نظر داشته باشید که افزودن بیش از حد جت به جکوزی منجر به کاهش فشار می شود و در این صورت افزودن موتورهای بزرگتر با اتلاف انرژی تنها راه حل این افت فشار است که باعث ایجاد هزینه های اضافی می شود.

  1. پمپ ها

پمپ های آب گرم جریان جت ها را تامین می کنند . پمپ بیشتر ، همیشه به معنای ماساژ بهتر نیست بلکه پمپ های زیاد باعث مصرف انرژی بیشتر در جکوزی می شوند.
از جمله عوامل دیگری که در هنگام خرید جکوزی باید به آن دقت کنید شامل تجهیزات و ویژگی هایی مانند ویژگی های استریو ، روشنایی آب ، تصفیه  و گارانتی داشتن آنها می باشد.

جکوزی خانگی

نحوه نصب جکوزی خانگی

در هنگام نصب جکوزی خانگی اولین چیزی که باید مورد بررسی قرار گیرد اندازه فضایی است که جکوزی در آن نصب می شود .
سپس باید سیستم لوله کشی و برق ساختمان را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز لوله کشی و نصب وان جکوزی را انجام دهید و سیفون را نصب کنید.
برای نصب تراز وان جکوزی قرار گرفتن درست پایه ها در جای خود از اهمیت زیادی برخوردار است که باعث می شود که در هنگام تخلیه ، آب داخل وان باقی نماند . به همین دلیل لازم است به قسمت های زیرین وان توجه داشته باشید.
در صورتی که متوجه شدید پس از تخلیه ، آب داخل وان باقی مانده است نشان دهنده این است که پایه و ارتفاع وان به درستی تنظیم نشده است که این مسئله به مرور زمان باعث از کار افتادن موتور جکوزی می شود.
همچنین باید مطمئن شوید که جایی که قرار است وان بر روی آن نصب شود می‌تواند وزن و فشار زیاد را تحمل کند‌ . پس از انجام مراحل بالا ، لازم است نصب لوله‌ای که به طرف سیفون می رود را انجام دهید..
برای وصل کردن قسمت های برقی مانند موتور کمک گرفتن از یک فرد ماهر و متخصص در این زمینه الزامی است. پس از متصل کردن قسمت های برقی باید سیستم خروجی آب و دور موتور را از نظر اینکه درست نصب شده اند تست کنید و در صورت نصب صحیح ، تجهیزات دیگر مانند دوش را وصل کنید.

طراحی ، ساخت و نصب جکوزی در استان البرز

تاسیسات لطفی ۳۰ سال در زمینه فروش و خدمات پس از فروش انواع سیستم های گرمایشی – سرمایشی ، ساخت استخر ، سونا و جکوزی خانگی فعالیت دارد .
فروش و خدمات انواع تجهیزات سونا و جکوزی ، تجهیزات تصفیه آب استخر و تعمیر نگهداری آنها را نیز از خدمات تاسیسات لطفی است.
برای تامین گرمایش سالن ها ، تاسیسات لطفی به عنوان  نمایندگی ایران رادیاتور در کرج ، ضمن فروش و نصب انواع پکیج ، خدمات تعمیر پکیج در کرج را انجام می دهد.  در صورتیکه ساختمان مجهز به شوفاژ است ، سرویس و تعمیر موتورخانه خود را می توانید به تاسیسات لطفی بسپارید.
www.tmilofti.ir – ۰۹۱۲۵۶۴۱۲۲۴

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 4,50 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.