پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

خرید الگو ، یک راه میانبر برای خیاطی راحت تر

برای اینکه بتوانید تبدیل به یک خیاط ماهر شوید، به چند ابزار متفاوت نیاز دارید. اگرچه اولین و مهم‌ترین ابزار برای موفقیت در این مسیر، علاقه داشتن به هنر جذاب خیاطی است؛ اما در کنار آن باید توان لازم برای ترسیم الگو، اصول مختلف برش و اتوکاری پارچه را بدانید. در میان ابزار و مهارت‌های لازم برای خیاطی، چند گزینه دارای اهمیت بیشتری هستند و بدون تبحر در آن‌ها به خوبی نمی‌توان خیاطی کرد. یکی از این ابزارها و مهارت‌های بسیار مهم، توانایی در ترسیم الگوی خیاطی است.

در حال حاضر چندین روش مختلف برای ترسیم الگو وجود دارد که شما می‌توانید بر اساس علاقه و زمانی که برای خیاطی در نظر می‌گیرید، از آن‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید از روش‌های آسان‌تر مانند خرید الگو نیز استفاده کنید. با ما باشید…

روش‌های الگو کشی کدامند؟

چند روش مختلف برای ترسیم الگو پیش روی شما قرار دارد که هرکدام مزایا و معایب متفاوتی باهم دارند. به همین دلیل این شما هستید که می‌توانید درنهایت تصمیم بگیرید که از کدام روش ها استفاده کنید.

الگو کشی

روش الگو کشی متریک

این روش به‌عنوان یکی از آسان‌ترین روش‌های الگو کشی محسوب می‌شود که وقت زیادی از شما نمی‌گیرد و تنها با کمی دقت می‌توانید این روش را یاد بگیرید. علاوه بر آن، ترسیم الگو با این روش به سرعت امکان‌پذیر است و نیازی به وسواس‌های مختلف برای دقت در اندازه اندام ندارد.

الگوی ترسیم شده با این روش اصلا دقیق نیست و بعد از برش و دوخت اولیه لباس، حتما باید چندین بار آن را بر روی تن پرو کنید تا اشکالات و ایرادات اندامی مختلف را برطرف کنید.

با وجود اینکه در موقع ترسیم الگو زمانی نمی‌گیرد اما در هنگام پرو وقت زیادی روی آن خواهید گذاشت.

روش الگو کشی گرلاوین

این روش دارای مزایای بیشتری نسبت به روش متریک است، در عین حال برای ترسیم آن نیاز به محاسبات بیشتری دارید و به همین دلیل وقت بیشتری از شما خواهد گرفت. اما با کمی صبر و حوصله در هنگام ترسیم الگو به روش گرلاوین می‌توانید لباسی با اندازه‌های دقیق‌تر به دست بیاورید.

در هنگام دوخت اولیه و پرو لباس، خواهید دید که به شکل بهتری روی تن می‌نشیند و ایرادات اندامی کمتری در آن بروز می‌کند. در این روش بخشی از ایرادات اندامی در هنگام ترسیم الگو از بین می رود. اما خب وقت بیشتری از شما می‌گیرد و گزینه خوبی برای همه نیست؛ زیرا محاسبات ریاضی بیشتری نسبت به روش متریک دارد.

روش الگو کشی مولر

برادران آلمانی مولر با ارائه این روش از ترسیم الگو توانستند به شهرت جهانی دست پیدا کنند و به خیاطان در تمام جهان کمک کنند تا لباسی زیباتر و با اشکالات کمتر بدوزند. در این روش شما قبل از هر چیز نیاز به صبر و حوصله بسیار زیاد دارید؛ زیرا محاسبات ریاضی در این روش بسیار زیاد است و بدون انجام آن‌ها نمی‌توانید الگوی کاملی ترسیم کنید.

به همین دلیل حتما یک ماشین حساب خوب در کنار سایر ابزارهای خیاطی بخرید! و در عین حال این روش ترسیم الگو وقت زیادی از شما خواهد گرفت و همین مسئله جذابیت آن را کاهش می‌دهد.

بهترین روش داشتن یک الگوی خیاطی مناسب کدام است؟

در حال حاضر بهترین گزینه که می‌تواند تمامی این مزایا را به شما ارائه دهد، خرید الگوی خیاطی آماده است. با انتخاب الگوهای مردانه، زنانه و بچگانه از فروشگاه روچی میتوانید لباسی که دوست دارید را بدون نیاز به وقت گذاشتن زیاد بدوزید. در ادامه با مزایای مختلف این روش آشنا می‌شویم.

خرید الگو در افزایش سرعت و کیفیت خیاطی

خرید الگوی خیاطی آماده روشی منحصر به فرد و جذاب است تا بتوانید بدون نیاز به اطلاعات دقیق و نکات مهم از ترسیم الگو، لباس مدنظر خودتان را بدوزید و از زیبایی آن لذت ببرید. این روش مزایای مختلفی به شما ارائه می‌دهد و کیفیت خیاطی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که برای دوخت لباس‌های زیبا به سراغ این روش بروید.

مزایای خرید الگو کدامند؟

  • با خرید الگوی خیاطی و استفاده از آن، کیفیت در دوخت تا حد زیادی بالا می‌رود. یکی از مشکلاتی که الگوهای مختلف خیاطی دارند و حتما باید به آن دقت کرد؛ ایرادات اندامی است که باید در هنگام ترسیم الگو آن را برطرف کرد. گاهی اوقات از بین بردن ایراد اندامی بسیار سخت است و حتی با چندین بار پرو اولیه لباس، بازهم نمی‌توان به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد. اما با خرید الگو می‌توانید این مشکل را به راحتی برطرف کنید. این الگوها با دقت بسیار زیاد و بدون ایرادات اندامی تهیه می‌شوند و به همین دلیل بهترین گزینه برای دوختی تمیز و منحصر به فرد هستند.
  • با خرید الگو می‌توانید تا حد زیادی در روند خیاطی سرعت عمل داشته باشید و وقت خودتان را صرف کشیدن الگو نکنید. با کمک این روش، فقط کافی است الگوی لباسی که دوست دارید، سفارش دهید و آن را بر اساس سایز بدن خودتان روی پارچه بیاندازید. به عبارت دیگر، تمامی مراحل الگو کشی و پرو اولیه لباس و برطرف کردن ایرادات اندامی، با خرید الگو حذف می‌شوند و این عالی است. اگر شما هم صاحب یک مزون خیاطی باشید، به خوبی این موضوع را درک می‌کنید.
  • در خیاطی حتما نیاز به ترسیم الگویی بدون خطا دارید تا کیفیت لباس دوخته شده افزایش پیدا کند. با خرید الگو به راحتی می‌توانید به این هدف دست پیدا کنید.
  • استفاده از الگوی آماده، هیچ دردسری برای شما ایجاد نمی‌کند و فقط باید بر اساس خط‌چین‌های ترسیم شده پیش بروید و مطابق سایز خودتان الگو را روی یک کاغذ دیگر رولت کنید.
  • مهارت خیاطی واقعا جذاب است؛ اما در عین حال وقت زیادی از شما خواهد گرفت و از همان ابتدا نمی‌توانید مانند یک خیاط حرفه‌ای پروژه‌های دوخت را زیبا و منحصر به فرد پیش ببرید. اما با خرید الگو آماده به راحتی می‌توانید روند یادگیری خیاطی را سرعت بدهید و از همان ابتدای راه تبدیل به یک خیاط حرفه‌ای شوید.

خرید الگو از فروشگاه پارچه و ملزومات روچی

ما در روچی در کنار خدمات فروش پارچه و ملزومات دوخت و همچنین خدمات آموزشی در مجله مد و فشن، برای شما این امکان را فراهم کردیم تا با خرید الگو، لباسی مطابق با سایز مدنظرتان آماده کنید. تمامی فاکتورهای مهم در ترسیم الگو مانند ارگونومی و آناتومی بدن کودکان، خانم‌ها و آقایان در ترسیم این الگوها رعایت شده است تا نتیجه کار همان چیزی باشد که در ذهن تصور می‌کنید.

با استفاده از الگو آماده به خوبی می‌توان لباسی دقیق با اندازه‌های درست و اصولی دوخت که دقیقا شبیه به لباس‌های جذاب در مزون‌های برتر است.

همچنین ما سعی کردیم که تمامی نکات مهم در الگوکشی را رعایت کنیم و اشکالات و ایرادات مختلف مانند لقی یقه، طراحی ساسون ماهیچه‌ای و مواردی از این دست به‌دقت رعایت شده است تا لباسی درنهایت زیبایی و کیفیت آماده کنید.

علاوه بر آن، شما می‌توانید در کنار خرید الگو آماده، از الگوهای آماده رایگان ما که در مدل‌های مختلف تهیه شده استفاده کنید و برای مجالس و میهمانی‌ها، لباسی جذاب و خاص بدوزید.

الگوهای آماده در روچی برای تمامی افراد شامل آقایان، خانم‌ها، کودکان، نوجوانان، دخترانه و پسرانه تهیه شده است تا دست شما برای انتخاب گزینه مناسب، کاملا باز باشد.

ما در روچی کیفیت، زیبایی و خاص بودن را جستجو می‌کنیم. همین حالا شما هم به ما ملحق شوید!

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 2,33 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.