سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

خرید ادویه های خاص

ادویه غذا

برخی از خرید ها مثل خرید ادویه یکی از بخش های پیچیده در خرید مواد غذایی هستند. تشخیص ادویه خوب بسیار دشوار است و به قول ما ایرانی ها کار هر کسی نیست. ادویه ها معمولا پودر شده به فروش می رسند یا ترکیب چند ادویه با هم میکس شده و به صورتی پودری عرضه می شود. همه این ادویه ها بوی خوبی دارند و این همان نکته ای است که تشخیص کیفیت را در زمان خرید ادویه دشوار می کند.

همه ما ادویه های رایج در آشپزخانه های ایرانی مثل زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زنجبیل، تخم گشنیز، کاری، آویشن، دارچین، هل، زعفران و بسیاری از ادویه های دیگر را می شناسیم. اما وقتی به چاشنی های فروشگاه های آنلاین ادویه یا مغازه ها نگاه می کنیم می بینیم که چاشنی ها بسیار متنوع تر از چیزی هستند که ما فکر می کنیم. ادویه قورمه سبزی، ادویه کله پاچه، ادویه خسرودار، فلفل کاین چند مورد از ادویه های خاص هستند که بسیاری از افراد آنها را نمی شناسند.

هر منطقه، کشور یا شهری ادویه های خاص خود را دارد. این ادویه ها با توجه به شرایط آب و هوایی و فرهنگ مردم متفاوت است. برای خرید ادویه های هر منطقه باید دستور ترکیب آن ها را داشته باشید. می توانید دستور خود را در اختیار فروشگاه ادویه پینار قرار دهید تا برای شما آن را تهیه کنند.

نکات مهم در زمان خرید ادویه

ویژگی های ظاهری ادویه: پیش از خرید ادویه های خاص باید به بسته بندی و رنگ ادویه جات توجه کنید. برای مثال اگر رنگ دانه های فلفل روشن و سیاه نیستند و خاکستری و شکسته به نظر می رسند از خرید آنها اجتناب کنید.

بسته بندی: ادویه جات در صورتی که به خوبی بسته بندی شده باشند طول عمر آنها افزایش می یابد و عطر آنها حفظ می شود.

قیمت ادویه: بیش از حد ارزان بودن ادویه طبیعی نیست و نباید به آن اعتماد کرد. همچنین ادویه گران نیز به معنای با کیفیت بودن آن نیست. پس همیشه قیمت ادویه را در کنار کیفیت آن بررسی کنید.

عطر و بوی ادویه : اگر ادویه ها ر می شناسید و از روی بو می توانید به کیفیت پی ببرید حتما آنها را قبل از خرید تست کنید.

نحوه نگهداری: ادویه ها تا زمانی که در ظروف در بسته و به دور از گرما و رطوبت نگهداری شوند کیفیت خود را حفظ می کنند.

ادویه قورمه سبزی

قورمه سبزی یکی از غذاهای محبوب ایرانی و معیاری برای تعیین عیار دستپخت آشپز ها می باشد. پخت این غذای خوش مزه اگر چه ساده است اما فوت و فن هایی را دارد که نباید از آن غافل شویم. این نکات ریز است که باعث خوشمزه شدن و جا افتادن قورمه سبزی می شود. یکی از راز های مهم در این غذا استفاده از ادویه مخصوص قورمه سبزی است. این ادویه از ترکیب ادویه هایی مانند غوره، لیمو عمانی، زردچوبه، رازیانه، فلفل سیاه و نمک تهیه می گردد.

ادویه قورمه سبزی پینار با ترکیب این ادویه ها به فرمول ویژه ای برای این غذا رسیده است. عصاره قورمه سبزی را به غذای خود اضافه کنید و اجازه دهید غذا کاملا جا بیافتد. این همان فوت و فن پخت خورشت قورمه سبزی مجلسی و جا افتاده است. اگر تا الان به آشپزی خود شک داشتید این ادویه را امتحان کنید و ببینید چطور دانستن نکات ظریف می تواند غذای شما را حرفه ای کند.

ادویه قرمه سبزی

ادویه خسرودار

یکی از ادویه های خاصی که در اینجا می خواهیم معرفی کنیم ادویه خسرودار یا خولنجان یا گالنگال است. این ادویه از خانواده زنجبیلیان است و شکلی شبیه به آن دارد. ادویه خسرو دار برای گرفتن بوی زخم گوشت و مرغ به کار می رود از آنجا که مزه تندی دارد در اکثر غذا های هندی قابل استفاده می باشد. این ادویه در انواع پلو ها، سوپها، آبگوشت غذا های فرنگی مثل پاستا و لازانیا کاربرد دارد.

از مهم ترین خواص این ادویه می توان کمک به هضم غذا، چربی سوزی و کاهش کلسترول، افزایش گردش خون و پیشگیری از سرطان را نام برد. در زمان خرید ادویه خسرودار حتما اطلاعات کاملی از فروشنده دریافت کنید زیرا این چاشنی دارای انواع مختلفی است. این ادویه گرم می تواند برای تلطیف طبع غذا ها نیز استفاده شود.

ادویه کله پاچه

کله پاچه یکی دیگر از غذاهای سنتی یا صبحانه های ایرانی است. کله پاچه فواید زیادی برای تقویت استخوان ها دارد. اما بسیاری از افراد و کودکان به دلیل بوی بد آن میلی به خوردن این غذا ندارند. اما درست کردن این غذا هم فوت و فن خاص خود را دارد. باید بدانید چطور با استفاده از ادویه کله پاچه می توانید بوی بد آن را از بین ببرید. خرید ادویه کله پاچه به سادگی از فروشگاه های معتبر چاشنی قابل انجام است.

ادویه کله پاچه را می توانید در خانه تهیه کنید یا آن را به صورت آماده خریداری کنید. این ادویه از ترکیب برگ بو، پودر سیر، فلفل سیاه، فلفل قرمز، دارچین، پودر پیاز، سیاه دانه، میخک، لیمو عمانی، زردچوبه و چند ادویه دیگر تهیه می شود. این ادویه ها می توانند بوی نامطبوع کله پاچه را از بین ببرند، غذا را خوشمزه کنند و طبع غذا را تلطیف کنند.

ادویه کله پاچه

فلفل کاین

فلفل کاین یک ادویه خاص است که مطمئنم کمتر کسی حتی نام آن را شنیده است. این فلفل ابتدا در آمریکای شمالی پرورش داده می شد اما امروزه در سراسر جهان یافت می شود. این ادویه حاوی چند ویتامین، فیبر، پتاسیم و منگنز می باشد. این ادویه دارای طعم تندی است و میتواند به عنوان جایگزین فلفل سیاه و فلفل قرمز استفاده شود. برای خرید ادویه کاین دقت کنید آن را با سایر فلفل ها مثل پاپریکا و فلفل قرمز اشتباه نگیرید.

کاربرد ادویه ها

همه ما ادویه ها را به عنوان چاشنی برای طعم و مزه به غذا اضافه می کنیم. اما اگر خواص ادویه ها را در طب سنتی بدانیم دقت بیشتری در مصرف آنها خواهیم داشت. مصرف صحیح و به اندازه ادویه ها می تواند از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند. حتی چاشنی ها قابلیت درمان بسیاری از بیماری ها را دارند. اکثر ادویه ها گرم هستند و برای تلطیف طبع غذا ها اضافه می شوند.

خرید ادویه های با کیفیت و ارگانیک می تواند سطح سلامت تغذیه را بالا ببرد. همچنین خواص ادویه در این شرایط بیشتر خود را نشان می دهد و نمود پیدا می کند.

بسیاری از ادویه ها برای برای درمان التهاب، کاهش قند خون، کنترل فشارخون و چربی، جلوگیری از بیماری های قلبی، شادابی پوست و … استفاده می شود. اما قبل از خرید و مصرف ادویه ها در مورد آن ها تحقیقات کاملی انجام دهید. فروشگاه آنلاین ادویه پینار این امکان را فراهم آورده که خواص ادویه ها را بررسی کنید و سپس نسبت به خرید هر یک اقدام کنید.

ادویه ها برای تولید انواع صابون و ماسک مانند ماسک زردچوبه کاربرد دارند. در تولید بسیاری از کرم ها برای بهبود دردهای موضعی استخوان ها و زانو استفاده می شوند. از ادویه ها می توان برای از بین بردن باکتری های لثه استفاده کرد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.