شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

با جردن بلفورت گرگ وال استریت آشنا شوید

جردن بلفورت یا گرگ وال استریت

جردن بلفورت یا گرگ وال استریت یکی از شخصیت‌های آمریکایی است که ابتدا در دنیای بورس معروف شد ولی شهرت او به قدری زیاد بود که در نهایت به عنوان یک شخصیت برجسته در زمینه موفقیت و رشد فردی شناخته می‌شود. او با بقیه شخصیت‌های برجسته کمی فرق دارد. اگر تمایل دارید مطالب بیشتری در مورد Jordan Belfort بدانید پیشنهاد می‌شود که تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

نگاهی اجمالی بر زندگی جردن بلفورت

گرگ وال استریت به این خاطر با این نام شناخته می‌شود که فعالیت او در بورس و ثروت آفرینی او به قدری عالی بود که او را به یک گرگ و شکارچی ماهر در حوزه حرفه‌ای خودش تبدیل کرده بود. بعضاً از انتخاب او به عنوان یک شخصیت برتر انتقاد می‌کنند؛ زیرا ثروت آفرینی او به روش منفی بود. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

جردن بلفورت در سال ۱۹۶۲ در یک خانواده کاملاً معمولی به دنیا آمد. پس از پایان دوران تحصیل او ابتدا در زمینه فروش گوشت و غذاهای دریایی فعالیت می‌کرد. همان روزها بود که فهمید علاقه عجیبی به فروش دارد و می‌تواند در این زمینه به شخصیتی موفق تبدیل شود. البته کسب و کار او دوام چندانی نیاورد و پس از مدتی متلاشی شد.

پس از این اتفاقات فعالیت کاری خود را به عنوان یک دلال سهام آغاز کرد. وقتی در سال ۱۹۸۷ برای یادگیری و آموزش و همچنین کار به یک شرکت رفت، همان روز اول شاخص‌های بورس سقوط کرد و او به کلی شغل خودش را از دست داد. او در همان یک روز توانست اطلاعات زیادی از شرکتی که در آن کار می‌کرد کسب کند. رئیس او در هنگام ناهار رازهای زیادی از وال استریت برای او کشف کرد و همین رازها باعث شد که او روزی به گرگ وال استریت تبدیل شود و ثروتی هنگفت از این مسیر کسب کند.

شاید هر کس دیگری بود امید خودش را از دست می‌داد و حرفه خودش را کاملاً تغییر می‌داد ولی جردن ناامید نشد. به یک مجموعه سطح پایین رفت و در آن‌جا شروع به کار کرد و توانست در همان مجموعه کوچک دلالی بورس ثروت قابل قبولی برای خودش رقم بزند. در همان مجموعه دوستانی پیدا کرد و به کمک آن‌ها مجموعه خودش به نام « استراتون اوکمونت » یا « Stratton Oakmont  » را راه اندازی کرد.

این مجموعه ظاهراً مشکلی نداشت ولی فعالیتی که در آن انجام می‌شد غیرقانونی است. کارمندان این مجموعه سهام‌های دارای قیمت پایین را با قیمت بالا به افراد مختلف می‌فروختند و قیمت این سهام‌ها را بدون هیچ دلیل واقعی افزایش می‌دادند. همین موضوع باعث می‌شد که افزایش ثروت بدون هیچ پشتوانه و دلیل واقعی اتفاق بیفتد.

پس از مدتی FBI به فعالیت‌های استراتون اوکمونت و جردن بلفورت مشکوک شد و روند پیگیری مشکلات قانونی جردن آغاز شد. در نهایت این شخصیت دستگیر شد و به پرداخت یک جریمه سنگین ۱۱۰ میلیون دلاری و چهار سال زندان محکوم شد. زندان، نقطه عطف مهمی در زندگی جردن بلفورت محسوب می‌شود؛ زیرا در زندان به این نتیجه رسید  که فعالیت‌های اشتباه خودش را کنار بگذارد و زندگی‌نامه و تجربیات خودش را بنویسید.

جردن بلفورت

جردن بلفورت پس از رهایی از زندان چه کرد؟

جردن در سال ۲۰۰۸ اولین کتاب خود را منتشر کرد. این کتاب گرگ وال استریت نام داشت و پس از مدتی کتاب دوم خود را تحت عنوان دستگیری گرگ وال استریت روانه بازار کرد. در حال حاضر هم مجموعه‌ای دارد که در آن به آموزش سبکی از بازاریابی و فروش به نام « فروش خط مستقیم » می‌پردازد. وی چندی پیش اعلام کرد که تاکنون ۱۴ میلیون دلار از ۱۱۰ میلیون دلاری که پیش از این به عنوان جریمه تعیین شده بود را پرداخت کرده است.

در صورتی که قصد دارید به شکلی جزئی‌تر، کامل‌تر و دقیق‌تر با زندگی جردن بلفورت آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله زندگی نامه جردن بلفورت را مطالعه کنید. در این مقاله می‌توانید فرآیند کارآفرینی و استعداد ویژه بلفورت را در زمینه بازاریابی و فروش بهتر درک کنید.

چه شد که جردن بلفورت تا این حد معروف شد؟

در سال ۲۰۱۳ فیلمی به نام گرگ وال استریت ساخته شد و به خاطر هنرنمایی بی‌نظیر لئوناردو دی کاپریو در این فیلم در نقش جردن بلفورت، خیلی‌ها عاشق این فیلم شدند و همین جا بود که همه با شخصیت جردن آشنا شدند و  فهمیدند در زندگی خودش با چه مشکلاتی روبرو بوده و چه فعالیت‌هایی انجام داده است. این فیلم نگاهی اجمالی بر زندگی‌نامه او بود.

این فیلم علاوه بر اینکه مراحل مختلف زندگی جردن را به تصویر می‌کشید، یک فیلم انگیزشی هم محسوب می‌شود. همیار آکادمی در حال حاضر مشغول معرفی فیلم‌های انگیزشی است و قصد دارد کاربران خودش را با این فیلم‌ها و درس‌هایی که می‌توانند از آن بگیرند آشنا کند.

در صورتی که تمایل دارید با ۱۰ مورد از بهترین فیلم‌های انگیزشی سینمای جهان آشنا شوید می‌توانید مقاله « ۱۰ فیلم انگیزشی موفق سینمای جهان » که در همیار آکادمی نوشته شده است را مطالعه کنید.

ما در همیار آکادمی به معرفی چند مورد از این فیلم‌های انگیزشی پرداخته‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به « معرفی فیلم رستگاری در شاوشنک » اشاره کرد. دیدن این فیلم‌ها باعث می‌شود که بتوانید از اوقات فراغت خودتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و از سوی دیگر خواندن مقالات همیار آکادمی در زمینه معرفی، نقد و بررسی این فیلم‌ها به شما کمک می‌کند که بتوانید درس‌های مهمی که از این فیلم‌ها می‌توان گرفت را یاد بگیرید و در زندگی و کسب و کار خودتان به کار ببندید.

کتاب شیوه گرگ ؛ اثری جاودانه از جردن بلفورت

این کتاب که یکی از معروف‌ترین کتاب‌های حوزه فروش و بازاریابی است توسط جردن بلفورت نوشته شده است. او در این کتاب از تمامی رازهایی که به کمک آن‌ها توانست تیمی قدرتمند تشکیل دهد و به فروشی چشمگیر دست پیدا کند را فاش کرده و با مخاطب خود در میان گذاشته است.

این کتاب به توضیح سیستم فروش خط مستقیم می‌پردازد. وی در این کتاب می‌گوید که اگر می‌خواهید به یک فروشنده برتر و توانمند تبدیل شوید باید بتوانید کنترل خودتان را در تعامل کردن حفظ کنید. اصلاً دلیل نامگذاری روش او با عنوان «فروش خط مستقیم » همین است. او می‌گوید باید چشم انداز را به فروش تبدیل کرد.

جردن بلفورت در کتاب شیوه گرگ به سه اصل مهم در زمینه متقاعدسازی مشتری اشاره می‌کند که این سه اصل عبارت است از:

  1. توافق کردن با مشتری را به سرعت توسعه دهید
  2. برای متقاعد کردن مشتری ابتکار عمل را به دست بگیرید
  3. تعاملتان با مشتری را کنترل کنید.

منظور جردن از کنترل تعامل این است که سعی کنید بدون این‌که توافقی که با مشتری کرده‌اید شکسته شود، چشم انداز خودتان را به سمت خط مستقیم فروش ببرید.

جردن در این کتاب تلاش می‌کند که درمورد هنر پیش‌بینی کردن صحبت کند. در صورتی که کسی این هنر را یاد بگیرد می‌تواند خیلی سریع مخاطبان و بازار هدف خودش را پیدا کند و با تلاش و کوشش آن‌ها را متقاعد کند که از او خرید کنند. سعی کنید در فرآیند فروش پیش‌بینی را یاد بگیرید و بر اساس رفتاری که مخاطب از خود به نمایش می‌گذارد، پاسخ و واکنشی مناسب و درخورد از خودتان به نمایش بگذارید.

تعیین اهداف؛ کاری بسیار مهم و حیاتی

یکی از مسائلی که جردن بلفورت در این کتاب اهمیت زیادی به آن داده است، تعیین اهداف و چشم‌اندازهای زندگی است. او به مخاطب خود توصیه می‌کند که دلیل فروش خودش را پیدا کند. شما باید بتوانید چشم‌اندازهای خودتان را به بهترین شکل ممکن پیدا کنید.

او در این کتاب در زمینه روان‌شناسی هم مطالب بسیار خوبی عنوان می‌کند. به طور مثال از شما می‌خواهد که اگر مشتری خانم دارید در برابر او قرار بگیرید و در صورتی که مشتری شما یک آقا است به صورت زاویه‌دار با او ارتباط برقرار کنید.

جردن به مثبت‌اندیشی، وضعیت بدن و تفکر صحیح اهمیت زیادی می‌دهد و بر این باور است که حتی اگر وضعیت روانی مناسبی ندارید می‌توانید با استفاده از چند تکنیک ظاهر خود را درست کنید و ارتباط مطلوب و موثری با مشتری خود برقرار نمایید.

یکی از نکات مهمی که جردن بلفورت در زمینه فروش بر آن تأکید دارد احترام گذاشتن به مشتری است. او در کتاب شیوه گرگ از مخاطب خودش می‌خواهد که به مشتری اطلاعات و گزینه‌های کافی بدهد تا مشتری بتواند با اختیار خودش انتخاب کند.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم که به خلاصه‌ای از زندگی جردن بلفورت بپردازیم و نگاهی مختصر و اجتماعی به کتاب او داشته باشیم. به طور کلی مطالعه و بررسی افراد موفق و خودساخته می‌تواند فواید بسیاری داشته باشد و درس‌های زیادی در زندگی به ما بدهد.

شما درس‌هایی از زندگی جردن بلفورت گرفته‌اید؟ آیا موفق به تماشای فیلم گرگ وال استریت شده‌اید؟ نظرتان راجع به این فیلم چیست؟ آیا تاکنون کتابی از کتاب‌های جردن بلفورت را مطالعه کرده‌اید؟ چه درس‌هایی از این کتاب‌ها گرفته‌اید؟ لطفاً نظرات خودتان را با ما و سایر کاربران همیار آکادمی به اشتراک بگذارید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 8, میانگین امتیاز: 4,38 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.