یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

نحوه ثبت‌ نام افراد زیر ۱۸ سال در سامانه سماح برای سفر اربعین

ثبت‌ نام افراد زیر 18 سال در سامانه سماح - سازمان حج و زیارت

سامانه سماح (جدید) باز شد

سامانه سماح با تغییراتی در دسترس قرار گرفت. دبیر کمیته ثبت‌نام اربعین با اشاره به ثبت رکورد جدید در این سامانه می‌گوید: در ساعات اولیه در دسترس قرار گرفتن سامانه سماح، ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت‌نام قطعی کرده‌اند.
سامانه سماح با تغییراتی در دسترس قرار گرفت. دبیر کمیته ثبت‌نام اربعین با اشاره به ثبت رکورد جدید در این سامانه می‌گوید: در ساعات اولیه در دسترس قرار گرفتن سامانه سماح، ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت‌نام قطعی کرده‌اند.

در روزهای اخیر سامانه سماح با مشکلاتی مواجه شده بود و زائران امکان ثبت‌نام در این سامانه را نداشتند. در حالی که ستاد اربعین از زائران خواسته بود قبل از سفر در این سامانه ثبت‌نام و حق بیمه را بپردازند.

ثبت‌نام بیش از ۲۸۶ هزار زائر اربعین در چند ساعت

از ساعاتی قبل سامانه جدید سماح با همان نشانی در دسترس زائران قرار گرفته است. حمیدرضا محمدی، دبیر کمیته ثبت‌نام و اعزام اربعین با اشاره به ثبت رکورد جدید در ثبت‌نام روزانه در سامانه سماح، می‌گوید: در ساعات اولیه در دسترس قرار گرفتن سامانه سماح، بیش از ۲۸۶ هزار نفر ثبت‌‍نام کرده و ۲۰۲ هزار نفر و ۵۰۰ نفر ثبت‌نام خود را با پرداخت حق بیمه قطعی کرده‌اند.

پیش از بروز اختلال در سامانه سماح، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده بودند که از روز جمعه با توجه به اختلال در سماح، ثبت‌نام با مشکلاتی همراه بود که اکنون نسخه جدید سامانه سماح در دسترس قرار دارد.

در سامانه جدید زائران پس از وارد کردن اطلاعات شخصی و شماره تماس، باید مرز خروجی و نوع بیمه را انتخاب کنند. هزینه بیمه از ۳۵ تا ۵۵ هزار تومان است که سازمان حج و زیار به عنوان متولی ثبت‌نام، مبلغی از آن دریافت نکرده و همه این مبلغ را در اختیار بیمه قرار می‌دهد.

زائران برای ثبت‌نام در سامانه سماح می‌توانند به https://samah.haj.ir مراجعه کنند.


نام اربعین در سامانه سماح برای افراد زیر ۱۸ سال امکان‌پذیر شد. معاون عتبات سازمان حج و زیارت می‌گوید: این افراد می‌توانند به عنوان یکی از اعضای گروه به زیارت اربعین مشرف شوند.

مشکل ثبت‌ نام اربعین در سامانه سماح برای افراد زیر ۱۸ سال برطرف شد

ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح از چهارم مرداد آغاز شده است و افراد می‌توانند با مراجعه به این سامانه و ورود شماره تماس به نام خود، نسبت به قطعی کردن ثبت‌نام اقدام کنند.

افراد زیر ۱۸ سال نمی‌توانند انفرادی به زیارت اربعین بروند

با توجه به ممنوعیت فروش سیم‌کارت به افراد کم‌تر از ۱۸ سال، در روزهای اخیر امکان ثبت‌نام کودکان و نوجوانان در سامانه سماح وجود نداشت.

حمیدرضا محمدی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت می‌گوید: با برنامه‌ریزی انجام شده، مشکل ثبت‌نام افراد زیر ۱۸ سال در سامانه سماح برطرف شد و این افراد هم می‌توانند به عنوان یکی از اعضای گروه به زیارت اربعین مشرف شوند.

با تصمیم ستاد اربعین، افراد زیر ۱۸ سال باید به صورت گروهی راهی عراق شوند و امکان سرگروه شدن و سفر انفرادی ندارند. بر همین اساس، این افراد باید با هماهنگی و انتخاب گروه‌ عازم این سفر شوند و سرگروه اسامی این افراد را وارد و هزینه بیمه را بپردازد تا ثبت‌نام آن‌ها قطعی شود.

امکان ثبت‌نام گروهی اربعین با ظرفیت ۴۰ نفر

امسال در سامانه سماح امکان ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین به صورت گروهی تا ۴۰ نفر مهیاست و ستاد مرکزی اربعین هم از مردم می‌خواهد تا به صورت گروهی عازم زیارت اربعین شوند.

به گزارش اخبار اربعین حسینی، سفر اربعین از اول صفر هم‌زمان با ۲۷ مرداد آغاز می‌شود و همه متقاضیان زیارت اربعین باید در سامانه سماح نام‌نویسی کنند.

رفع ۱۰ مشکل سامانه سماح هنگام ثبت نام

به گزارش ایمنا: مشکل سامانه سماح، قطعی و در مواردی اختلال در ورود به سایت، باعث شده است متقاضیان سفر اربعین با مشکل مواجه شوند. در ادامه ۱۰ مشکل سامانه سماح هنگام ثبت‌نام از جمله کد پیگیری، قطعی سامانه سماح، سیم‌کارت مطابق با کد ملی و تغییر تاریخ سفر را بررسی می‌کنیم و نحوه برطرف کردن آن را خواهیم گفت.

  1. اگر مشکل دریافت کد رهگیری در سامانه سماح را دارید؛ برای دریافت شماره پیگیری باید ثبت نام را کامل انجام دهید و حق بیمه مسافرتی را نیز پرداخت کنید. اگر این مراحل را کامل انجام داده‌اید و کد رهگیری را دریافت نکرده‌اید، مجدداً وارد پروفایل خود شوید، انصراف دهید و شماره شبا را وارد نمائید. مبلغ ثبت نام به شما پس داده می‌شود و می‌توانید دوباره ثبت نام کنید. اگر باز هم به مشکل برخوردید به یکی از دفاتر پلیس+ ۱۰ مراجعه نمایید. به دلیل اختلالات اینترنت و تقاضای زیاد سامانه سماح دچار اختلال شده است.
  2. اگر مشکل قطعی سامانه سماح و اختلال در آن را دارید؛ به دلیل حجم بالای درخواست‌ها سایت چند روزی است که قطع شده است. طبق پیگیری‌ها این مشکل به زودی برطرف خواهد شد.
  3. اگر برای ثبت نام در سامانه سماح مشکل سیم کارتی که با شماره ملی‌تان مطابقت ندارد را دارید، یا زیر ۱۸ سال هستید و هنوز سیم کارت دریافت نکردید؛ بهتر است یک سیم کارت به نام خود تهیه کنید؛ چرا که باید حتماً سیم کارت مطابق با کد ملی داشت. اگر زیر ۱۸ سال دارید می‌توانید به یک گروه ملحق شوید تا سرگروه شما را ثبت نام نماید یا از طریق والدین خود اقدام کنید.
  4. اگر برای ثبت نام در سامانه سماح و پیاده روی اربعین مشکل نداشتن تلفن همراه دارید؛ باید به یکی از مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه کنید تا ثبت نام شما را انجام دهند.
  5. اگر می‌خواهید در پیاده روی اربعین شرکت کنید و جز اتباع خارجه هستید؛ به منظور ثبت‌نام آسان، هوشمند و سریع، اتباع می‌توانند به سامانه سهما مراجعه نمایند یا در صورت عدم دسترسی به بستر اینترنتی، با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات و اشتغال اتباع خارجی سازمان ملی مهاجرت اقدام به ثبت نام نمایند.
  6. اگر می‌خواهید تاریخ سفر به کربلا را در سامانه سماح تغییر دهید؛ به سامانه سماح مراجعه کنید. وارد حساب کاربری خود شوید و از قسمت ویرایش اطلاعات تاریخ را عوض کنید.
  7. اگر هنوز پاسپورتتان را دریافت نکردید؛ فرصت ثبت نام تا ۳ روز قبل از مراسم اربعین است. می‌توانید تا آن زمان ثبت نام خود را انجام دهید. به مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه کنید تا سریع‌تر گذرنامه زیارتی موقت خود را دریافت نمایید.
  8. اگر می‌خواهید زودتر از تاریخ مقرر به کربلا سفر کنید باید صبر کنید تا سامانه سماح باز شود.
  9. اگر به عنوان سرگروه مشکل تأیید اعضا را در سایت سماح دارید باید به مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه نمایید.
  10. اگر می‌خواهید ثبت نام سفرتان را از حالت فردی به گروهی تغییر دهید، به سامانه سماح وارد شوید. وارد حساب کاربری خود شوید و در گزینه ثبت انصراف اطلاعات خود را وارد کرده شماره شبا خود را وارد کنید و انصراف خود را ثبت نمایید.
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 16, میانگین امتیاز: 3,81 از 5)
Loading...