یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

فوری: تاثیر قطعی معدل در کنکور حذف شد

کنکور

نمایندگان در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با ادامه روال برگزاری کنکور تا ۳ دوره آینده به شیوه قبل موافقت و وزارت آموزش و پرورش را مکلف به ایجاد زیرساخت های لازم جهت اعمال تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۶ کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درخصوص طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار داشت.

نمایندگان پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان، با رفع ابهام ماده ۲ این طرح با ۱۱۹ رأی موافق، ۶۳ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در صحن که از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری مطرح شده بود، موافقت کردند.

براساس رفع ابهام صورت گرفته در ماده ۲ این طرح؛ تبصره ۵ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بدین شرح اصلاح شد:

وزارت آموزش و پرورش مکلف است تمامی زیرساخت‌های لازم جهت اعمال تاثیر قطعی معدل در تعیین تراز و رتبه شرکت‌کنندگان در کنکور سال ۱۴۰۶ و بعد از آن را فراهم کند و تا موعد یاد شده، کنکور سال های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به روال کنکور سال های قبل از ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 3,40 از 5)
Loading...