شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

بهترین زمان سال برای سفر به ترکیه

بهترین زمان سال برای سفر به ترکیه

ترکیه همیشه به‌عنوان پل بین شرق و غرب شناخته می‌شود، اما لحظه‌ای که پا به این کشور بگذارید، متوجه خواهید شد که جهانی از شگفتی‌هاست. ترکیه مجموعه‌ای از تمام تمدن‌هایی است که روی زمین قدم گذاشته‌اند و جو غنی و مردمان خونگرم آن گواه آن است. بیشتر گردشگران پس از سفر خاطرات و تجربه شگفت‌انگیز از زندگی در استانبول را بازگو می‌کنند. درحالی‌که آب و هوا در ترکیه نقش بسیار زیادی در تعیین و زمان مناسب برای بازدید ایفا می‌کند، بیایید در این مقاله بهترین زمان سفر به نقاط مختلف ترکیه را بررسی کنیم.

بهترین زمان سفر به ترکیه

بسیاری از گردشگران در مورد بهترین زمان سفر به ترکیه می‌پرسند، اگر شما نیز در انتخاب بین یک فصل و یک ماه از سال برای سفر به این مقصد گردشگری شگفت‌انگیز سردرگم شده‌اید، باید بدانید که پاسخ به دو عامل بستگی دارد. اولین مورد ترجیح شما برای فعالیت‌های مختلف است، به‌عنوان مثال آیا شما عاشق ساحل هستید یا به جای آن دوست دارید در مکان‌های تاریخی و گشت و گذار، بگردید؟ عامل دوم بستگی به مکانی دارد که قصد بازدید از آن را دارید، به خصوص با توجه به اینکه ترکیه یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان است و به دلیل آب و هوای بسیار متنوع هر منطقه شرایط جوی متفاوتی دارد. درحالی‌که هنگام بازدید از منطقه شمال دریای سیاه به لباس‌های گرم نیاز خواهید داشت، در پایان ژوئن، از آب و هوای گرم، شب‌های فوق‌العاده تابستانی در سواحل دریای اژه و مدیترانه لذت خواهید برد.

بهترین زمان برای سفر به استانبول

از نظر امکانات رفاهی، استانبول یکی از بهترین مقاصد ترکیه در تمام طول سال است. حتی اگر آب و هوا از ماه به ماه متفاوت باشد، با توجه به اینکه از اواخر نوامبر تا اوایل ماه مارس، شهر شاهد بارش باران و وزش باد است. البته گاهی اوقات در فصول سرد، کشتی‌های تفریحی و کشتی‌های بسفر به دلیل شرایط شدید باد و باران تعطیل می‌شوند، بنابراین بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به استانبول هستند. آب و هوای منحصربه‌فرد استانبول مکمل زیبایی این شهر شگفت‌انگیز است که گردشگران خود را به خرید ملک در ترکیه  و اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک برای ماندن همیشگی در آن تشویق می‌کند.

بهترین زمان برای دیدن سواحل دریای اژه و مدیترانه

بیشتر اقامتگاه‌های توریستی در امتداد سواحل دریای اژه و مدیترانه در فصل تابستان از ماه می تا اکتبر در حال فعالیت هستند. ماه‌های نوامبر تا آوریل، برخی از هتل‌ها و رستوران‌ها و همچنین بسیاری از امکانات دیگر در این منطقه تعطیل هستند. اگر می‌خواهید از آفتاب درخشان، دریا و شن‌های نرم لذت ببرید، در فصل زمستان از سواحل دریای اژه و مدیترانه دیدن نکنید. بنابراین بهتر است از این مقاصد گردشگری ترکیه در فصل تابستان دیدن کنید. در تابستان دمای متوسط سواحل دریای اژه و مدیترانه، ​​۲۳ درجه سانتیگراد است.

بهترین زمان برای سفر با کشتی در بسفر

یکی از نکات برجسته برای سفر به ترکیه، فرصت سفر با کشتی تفریحی در سفر است. ماه مه زمان خوبی برای رسیدن به دمای گرم در آب و تماشای دلفین‌ها در رودخانه است. اوایل تا اواسط سپتامبر نیز زمان خوبی است و ازدحام جمعیت شروع به کاهش می‌کند و تا شروع طوفان‌های سرد زمستانی هنوز هفته‌ها باقی‌مانده است. اگر در ماه‌های زمستان به این شهر سفر می‌کنید، برای لغو احتمالی برنامه کشتی‌ها آماده شوید و برای بهترین فرصت برای آب و هوای مناسب، صبح زود به آنجا بروید.

بهترین زمان برای سفر به کاپادوکیه

کاپادوکیه یکی از آن مکان‌های توریستی فوق‌العاده‌ای است که در طول سال باز است، اما باید بدانید که مهم‌ترین فعالیت‌های گردشگری در این شهر زیبا، لذت بردن از فضای باز و بالن‌سواری است. در طول زمستان، ممکن است برخی از سفرها و تجربیات توریستی از جمله بالون سواری برای تماشای شکوه شهر در آسمان لغو شود. به دلیل اینکه کاپادوکیه مستعد برف، باران و بادهای شدید نیز هست زمان ترجیحی برای بازدید از استراحتگاه‌های کاپادوکیه معمولاً از ماه می تا اکتبر است.

بالون سواری در ترکیه

بهترین زمان برای سفر به ترکیه برای دوستداران گشت و گذار یا پیاده‌روی

اگر اهل گشت و گذار یا پیاده‌روی هستید، بهترین زمان برای سفر به ترکیه آوریل، می و ژوئن است. اکتبر نیز به‌اندازه کافی سرد است که در گرمای روز پرسه بزنید، به خصوص ازآن‌جایی‌که ماه‌های بین جولای، آگوست و سپتامبر شاهد افزایش قابل‌توجهی در دمای متوسط ​​است که گاهی اوقات ممکن است به ۴۰ درجه سانتیگراد برسد.

بهترین زمان برای سفر به ترکیه برای عاشقان ساحل

اگر از عاشقان ساحل هستید، سفر ایده‌آل به ترکیه برای شما در هر ماه از ماه می تا اکتبر خواهد بود، اما توجه داشته باشید که جولای و آگوست نیز زمان اوج سواحل است زیرا ترک‌ها در تعطیلات خود در مقاصد ساحلی هستند. جایی که برای گذراندن تعطیلات تابستانی به استراحتگاه‌های ساحلی می‌روند و سواحل مملو از جمعیت است. بنابراین اگر شلوغی را دوست ندارید، بهتر است در آن ماه‌ها از رفتن به سواحل خودداری کنید.

بسیاری از گردشگران خارجی به‌ویژه اروپایی‌ها در سفر کوتاه‌شان به ترکیه به قدر دلباخته‌ی طبیعت آرام این سواحل می‌شوند که با خرید ویلا در ترکیه سعی می‌کنند خاطرات خوش این سفر را برای خود همیشگی کنند.

بهترین زمان برای خرید

استانبول با بازارهای روباز، بوتیک‌های شیک و مراکز خرید بزرگ یک مقصد خرید محبوب است. پاییز بهترین زمان برای خرید در ترکیه است، زمانی که فروشندگان به‌اندازه تابستان مشتری ندارند. خرید در صبح زود یا درست قبل از بسته‌شدن معمولاً بهترین راه برای دستیابی به یک خرید با قیمت مناسب است. به‌طورکلی فروشگاه‌ها معمولاً فروش زمستانی و تابستانی دارند و فروش زمستانی از دوره قبل از کریسمس تا اوایل ژانویه شروع می‌شود و تا زمانی که موجودی تمام شود ادامه می‌یابد. فروش تابستانی معمولاً از هفته اول جولای شروع می‌شود.

بهترین زمان برای اسکی

درحالی‌که ترکیه همیشه در زمستان برف زیادی را تجربه نمی‌کند، در مناطق شمالی‌تر مانند پیست اسکی کارتال کایا (Kartalkaya) در کوه‌های کوراوغلو (Koroglu)، اسکی معمولاً بین دسامبر و مارس امکان‌پذیر است، زمانی که عمق برف می‌تواند به ۱۰ فوت برسد. اگر در زمستان به ترکیه سفر کردید، جشن مولانا و دراویش چرخان در ماه دسامبر در قونیه برگزار می‌شود و جشن باشکوهی از مولانا است که قطعاً نباید آن را از دست بدهید!

بهترین زمان برای اسکی در ترکیه

سخن پایانی

بهترین زمان برای سفر به ترکیه بستگی به چیزی دارد که شما به آن علاقه دارید. بهترین زمان برای گشت و گذار در ترکیه زمانی است که هوا گرمای مطلوبی دارد، خارج از فصل اوج توریستی که صف‌ها اغلب طولانی است و ازدحام جمعیت در راه است. بهترین زمان برای سفر به ترکیه بین آوریل و می و سپتامبر و اکتبر است. آب و هوای ترکیه در این ماه‌ها نسبتاً معتدل است، اما اگر می‌خواهید از پیست‌های اسکی زیبا دیدن کنید ماه‌های نوامبر تا مارس را برای رفتن انتخاب کنید. بسیاری از گردشگران به‌ویژه اروپایی‌ها بعد از سفر به ترکیه و دیدن زیبایی‌های این کشور تمایل به خرید ملک در ترکیه پیدا می‌کنند.

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 2,00 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.