پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

بهترین تشک رویال طبی برای دیسک کمر

تشک طبی

استفاده از تشک‌های طبی برای کاهش و التیام دردهای ناحیه کمر طی دهه اخیر در میان مردم رواج زیادی یافته است. این محصولات در مواردی نیز با قرار دادن بدن در فُرم صحیح به ترمیم و درمان مشکلات مهره‌های کمر و دیسک بین‌مهره‌ای کمک می‌کنند. بررسی شرایطی که تشک طبی برای دیسک کمر مفید واقع شده و این مشکل را کاهش می‌دهد به ما در انتخاب مناسب نوع تشک کمک می‌کند. با مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی در مورد تشک رویال طبی دریافت خواهید کرد.

از دیسک کمر چه می‌دانیم؟

آیا تاکنون برایتان پیش آمده که در حین انجام حرکات ورزشی، انجام کار یا جابجایی وسایل ناگهان در ناحیه مهره‌های کمر دچار درد و گرفتگی شوید؟ به‌طوری که مجبور به سکون شده و تا مدتی با این مشکل درگیر باشید؟

شهرنشینی، زندگی ماشینی و کاهش تحرک بدنی افراد در چند دهه گذشته بر دامنه بیماری‌ها و مشکلات ناشی از ضعف عضلانی و کاهش تراکم استخوان‌ها افزوده است. که از جمله به درد و بیماری‌های ناحیه کمر و ستون‌مهره  منجر شده و معضلاتی برای افراد تولید می‌کند. ضعف عضلات جانبی ستون‌مهره و سایر ماهیچه‌های حمایت‌کننده از کمر به ایستایی این بخش از بدن آسیب می‌رساند. و در نتیجه خمیدگی و کمردرد پیش می‌آید. مجموعه این حالات بر نحوه نشستن و راه رفتن و سایر حرکات بدنی موثر بوده و آنها را دچار ناهنجاری می‌نماید. از جمله به بروز درد و گرفتگی‌های شدید در کمر می‌انجامد.

یکی از علل بروز اینگونه دردها عارضه‌ای است که در میان مردم به دیسک کمر معروف است. هرچند وجود دیسک‌های بین‌مهره‌ای به‌خودی‌خود یک عارضه نیست. بلکه جابجایی، بیرون‌زدگی و پارگی این بخش است که فرد را با عوارض آن درگیر می‌کند.

ستون‌مهره هر انسان شامل ۲۶ قطعه استخوان است. این مجموعه استخوانی که در ناحیه گردن و کمر قرار دارد تا ابتدای ناحیه نشیمن‌گاه کمری نیز ادامه می‌یابد. هر دسته از مهره‌ها بسته به وظایفی که برعهده دارند به اشکال‌ و حجم‌های مختلف بوده و از مقاومت و درجه سختی متفاوتی نیز برخوردارند. از قرار گرفتن بخش توخالی این مهره‌ها بر روی یکدیگر کانالی تولید می‌شود که سلول‌های عصبی تار مانند و بسیار نازک در فضای خالی آن جای دارند. این بخش به‌نام طناب عصبی شناخته می‌شود و از حساسیت بالایی در میان همه قسمت‌های بدن برخوردار است. زیرا با وجود اعصاب رشته‌ای بسیاری از حرکات و اعمال بدن عملا در این قسمت کنترل می‌شوند. این کانال استخوانی به‌عنوان محافظی سخت عمل کرده و از سلول‌های حساس و ظریف عصبی مراقبت می‌کند. برای آنکه ادر اثر سایش این مهره‌ها بر روی یکدیگر درد و آسیبی به بدن وارد نشود صفحات الاستیکی از جنس غضروف بین آنها قرار گرفته است. این صفحات که عملکردی مانند واشر دارند همان دیسک‌های بین مهره‌ای هستند. فشار ناشی از وزن کمر و حرکات مهره‌ها به این دیسک‌ها منتقل شده و آنها را دستخوش تغییرشکل می‌کند.

.چه عواملی فرد را به عارضه دیسک بین‌مهره‌ای دچار می‌کند؟

افزایش بی‌رویه وزن، حرکات بدنی غلط، جابجایی اشیاء سنگین و مواردی از این قبیل اگر بیش از تحمل لایه‌های ارتجاعی دیسک صورت گیرد به جابجایی یا پارگی آنها منجر می‌شود. این عارضه به‌نام بیماری دیسک کمر یا  waist disk )) شناخته می‌شود. این مشکل علاوه بر درد و گرفتگی‌های شدید در مراحل پیشرفته به بی‌حسی اندام‌های تحت کنترل اعصاب درگیر و حتی بی‌اختیاری اندام‌های مربوط به اعمال حیاتی بدن منتهی می‌شود. و برای فرد و اطرافیان او مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

چگونه می‌توان از بروز دیسک کمر جلوگیری کرد؟

بدیهی است دوری از موارد گفته شده که موجب بروز این عارضه می‌شوند می‌تواند به‌عنوان راههای پیشگیرانه مطرح و اجرا شود. علاوه بر اینها طرز صحیح نشستن و خوابیدن و انتخاب بستر مناسب نیز می‌تواند به‌منزله راه حل‌هایی عملی برای ممانعت از ابتلا به این مشکل کارساز باشد. در میان این عوامل نقش تشک طبی برای دیسک کمر از سایر موارد پررنگ‌تر است. و می‌تواند بیماری را در هر مرحله از پیشرفت تا حدود زیادی کنترل نموده و با کاهش درد از مشکلات جسمانی فرد بکاهد.

امروزه تشک‌های طبی متنوعی برای پیشگیری و التیام دردهای مربوط به دیسک کمر در بازار موجودند. که دارای انواع گوناگون با عملکردهای مختلف بوده و بسته به میزان پیشرفت بیماری‌ کاربرد دارند.

تشک رویال

کدام تشک برای فرد مبتلا به دیسک کمر مناسب‌تر است؟

افراد مبتلا به دیسک کمر همزمان با تحمل درد ناشی از این بیماری به عوارض ناخواسته آن نظیر کاهش و محدودیت در حرکات بدنی نیز دچار می‌شوند. که در طولانی مدت می‌تواند به افزایش وزن و بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و مشکلات قلبی و عروقی بینجامد. جهت پیشگیری از چنین مشکلاتی با توصیه و تجویز پزشکان یا بدون آن بسیاری از مردم به استفاده از تشک‌ طبی روی آورده‌اند. به همین جهت و بنابر اصل عرضه و تقاضا کارخانجات تولیدی کالای خواب و شرکت‌های سازنده و واردکننده این محصولات نیز اقدام به گسترش صنایع مربوطه نموده‌اند. این روزها مردم به تقدم و برتری پیشگیری بر درمان در پروسه سلامتی بیش از پیش واقف هستند. همین دلایل باعث شده تا کاربرد تشک طبی برای جلوگیری از ابتلا به این عوارض ناخواسته بین مردم رواج بیشتری یابد. و در بیشتر منازل از این ملزومات مدیکال استفاده‌ شود.

انواع تشک‌های رویال شامل انواع فنر متصل و منفصل، اسفنجی و ترکیب فنر و اسفنج دارای کاربردهای طبی بوده و در کاهش یا درمان این‌گونه دردها موثرند. دیگر برندهای مختلف و سرشناس نیز برای پوشش نیازهای مشتریان تولیدات خود را به سمت این محصولات سوق داده‌اند.

تشک طبی رویال با سابقه دیرینه در تهیه و ساخت محصولات کالای خواب در این زمینه نیز بسیار شناخته شده و خوشنام است. در چند دهه گذشته ایرانیان با محصولات مختلف این شرکت در زمینه طبی آشنا و آنها را مورد استفاده قرار داده‌اند.

کاربرد تشک‌ طبی رویال در انواع مختلف در زمینه پیشگیری و التیام دردهای کمر و خصوصا عوارض ناشی از تورم یا پارگی دیسک‌ها کارآمد واقع می‌شود. تشک طبی رویال تمام اسفنجی با کاربری فول اپتیک یکی از مناسب‌ترین مدل‌های کاربردی برای این نوع عارضه محسوب می‌شود. عدم وجود لرزش در بافت یکپارچه‌ی آن برای التیام دردهای ناشی از دیسک کمر بسیار مفید است. هرچند نرمی و تراکم پایین اسفنج مصرفی در آن از دامنه فواید آن برای دردهای کمری کاسته است.

 

نکته: استفاده از یک محافظ تشک ضد آب مناسب می تواند طول عمر مفید تشک شما را به شدت افزایش دهد.

 

تشک ترکیبی فنر و اسفنج رویال را می‌توان بهترین محصول برای پیشگیری و التیام دردهای کمر و وابسته به دیسک کمر دانست. که با حمایت از عضلات دوطرف ستون مهره از افتادگی مهره‌ها پیشگیری می‌نماید. به ‌این ترتیب از فشار وارد بر صفحات دیسکی کم کرده و به آنها فرصت استراحت و ترمیم می‌دهد.

فنرها در تشک طبی رویال از نوع متصل و یکپارچه هستند. که به استحکام بالا و دوام طولانی در میان همه فنرها معروفند. اما در این فنرهای متصل برخلاف انواع کلاسیک از لرزش و ناآرامی خبری نیست. زیرا اسفنج‌های مقاوم بکار رفته در لایه‌های میانی این تشک‌ها صدا و لرزش مزاحم را از این محصولات حذف نموده است.

بهترین راه خرید تشک مناسب برای دیسک کمر…

خرید اقلام پرحجم و سنگین و انتقال آنها از فروشگاه به منزل تا همین چند سال پیش جزو مشکلات عموم مردم بود. با پیدایش سیستم خرید اینترنتی و سایت‌های فروش کالا از طریق مجازی این مشکلات اکنون رفع شده است. شما می‌توانید بدون خروج از منزل خود یا تحمل ترافیک و مشکلات جابجایی خرید آسان و لذت‌بخشی از سایت گرم و نرم داشته باشید. امکان مشاهده مدل‌ها، استعلام قیمت و دریافت راهنمایی از مشاوران نیز در این فروشگاه اینترنتی برای همگان فراهم آمده است.

هم‌چنین شما می‌توانید سفارش خرید خود را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز براحتی بر روی سایت این شرکت ثبت نمایید. ارسال رایگان و گارانتی خدمات پس از فروش نیز از امکانات در نظر گرفته شده جهت مشتریان در سراسر کشور است.

توسط مهین مکتبی

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 18, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.