شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

آشنایی با انواع جراحی های بینی استخوانی و گوشتی

عمل جراحی بینی امروزه در جهان بسیار محبوب شده است و رونق دارد و کشور ما نیز در این زمینه یکی از بهترین ها می باشد که حتی افراد مشهور از سراسر دنیا برای انجام عمل جراحی زیبایی بینی به ایران می آیند. بینی انسان ها فرم های متفاوتی با یکدیگر دارد ولی ساختمان اجزای آن یکی است که از خارج به داخل شامل پوست و سپس عضلات و در نهایت داخلی ترین لایه شامل بافت استخوانی و غضروفی است که بینی ها بدلیل تفاوت ها در ضخامت این ساختمان ها و موارد دیگر بینی های مختلفی از جمله استخوانی و گوشتی دارند که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

انواع عمل های زیبایی بینی

عمل بینی گوشتی

بینی گوشتی فرمی از بینی است که پوست و عضلات آن ضخیم ولی غضروف و ساختمان استخوانی نازکی دارد و در ظاهر نوک این بینی ها پهن دیده می شوند که هدف از انجام جراحی بینی صقل دادن و تراش قسمت انتهایی آن است. عمل جراحی این نوع از بینی ها کار سخت تری نسبت به عمل جراحی بینی استخوانی است و به هر دو روش باز و بسته انجام می شود و در آن تغییرات ساختاری در فرم بینی ایجاد می گردد و قسمتی از بافت اضافه بینی برداشته می شود و همچنین این عمل جراحی برای رفع مشکلات تنفسی نیز می تواند کاربرد داشته باشد.
در گذشته احتمال دفرمه شدن بینی و تجمع پوست و بافت در نوک بینی پس از عمل جراحی بینی گوشتی بسیار بالا بود که امروزه این مقدار به دلیل استفاده از متد جدید که در آن تا حد امکان غضروف بینی کامل حفظ می گردد که همین امر باعث… . بینی های گوشتی یا در قسمت پهن غدد چربی فراوانی دارند و پوست آن ها مرطوب و نرم است که این کار را برای جراح بینی آسان تر می کند و باعث بالارفتن احتمال موفقیت عمل جراحی بینی می شود یا دارای پوست خشک و غیر انعطاف پذیر هستند که در این صورت عمل جراحی بینی آن ها سخت است و نیاز به جراح ماهر دارد.

عمل بینی گوشتی

عمل بینی استخوانی

بینی های استخوانی در ساختار خود دارای استخوان و غضروف پهن و پوست نازک هستند که موجب ایجاد ناهمگونی هایی در آن ها می شود اغلب این باور غلط وجود دارد که تنها بینی قوز دار را بینی استخوانی می دانند که درست نیست و البته اصلاح بینی های قوز دار با سیقل انجام می شود و یکی از آسان ترین نوع عمل های جراحی بینی است. بینی های استخوانی فقط با عمل جراحی ترمیم و رفع اشکال می شوند و راه حل دیگری برای آن ها وجود ندارد و راه های مثل لیزر کاملا کذب است و کاربردی ندارد.
عمل جراحی بینی استخوانی آسان تر از گوشتی و تغییرات در ساختار غضروف ایجاد می شود ولی به این موضوع دقت می شود که این تغییرات قسمت زیادی از غضروف را برش ندهد. این نوع عمل جراحی بینی برای رفع مشکلات ظاهری و متعادل سازی چهره و همچنین به دلایل پزشکی برای رفع مشکلات تنفسی انجام می شود.

عمل ترمیمی بینی یا جراحی بینی ثانویه

در خیلی موارد افراد از عمل بینی خود رضایت ندارند و یا پس از عمل دچار مشکلاتی مانند تنگی نفس و …. شده اند در این مواقع در صورتی که فرد بخواهد بینی خود را مجدد جراحی و یا ترمیم کند باید عمل ترمیمی بینی که جراحی ثانویه بینی نیز گفته می شود انجام دهد . این عمل را هر جراحی انجام نمی دهد و بیشتر جراحان با تجربه اقدام به عمل ترمیمی می کنند

جراحی بینی ترمیمی

عمل بینی طبیعی

عمل جراحی بینی طبیعی برای طبیعی و زیبا کردن بینی و رفع نواقص بینی از جمله خمیدگی و پهن بودن و بزرگ بودن سوراخ های بینی در این عمل جراحی انجام می شود و نهایت تلاش جراح بر این است که بینی فرد به حالت نرمال برسد. بینی طبیعی که برای این عمل به عنوان معیار قرار می گیرد در واقع چهره اشخاص زیبای جامعه را به عنوان ملاک قرار می دهد و می کوشد تا شما را به آن ها نزدیک نماید.
انواع بینی های گوشتی و استخوانی می توانند با این روش نیزعمل بشوند و به فرم طبیعی برسند و مزیت این روش نسبت به روش های فانتزی این است که هیچگاه از مد نمی افتد و همچنین کاربرد های پزشکی بسیاری نیز دارد.
این نوع از جراحی با توجه به آناتومی چهره آقایان وخانم ها در آن ها با تفاوت هایی انجام می شود و بینی بانوان با توجه به چهره آن ها ممکن است کمی به سمت بینی فانتزی گرایش پیدا کند ولی بینی آقایان باید به گونه ای باشد که بسیار طبیعی به نظر برسد و از وقار آن ها نکاهد زیرا آقایان اغلب این نوع از بینی را نمی پسندند.

عمل بینی طبیعی

عمل بینی فانتزی

این نوع از عمل های بینی فقط جنبه زیبایی دارند و در آن ها روی بینی صیقل داده می شود تا صاف باشد و یا ممکن است یک قوس کوچک به داخل داشته باشد و قسمت تحتانی بینی نیز برش داده می شود و نوک بینی اندکی به سمت بالا داده می شود که این مقدار به نظر شخصی که می خواهد عمل جراحی را انجام بدهد متفاوت است. این نوع از عمل جراحی بدلیل کاهش سایز بینی و حفره های آن ممکن است باعث ایجاد مشکلات تنفسی در شخص گردد که این موضوع باید از طرف خود شخص و جراح به خوبی بررسی گردد و ملاک قرار داده شود. این نوع از عمل جراحی برای بینی های استخوانی نتیجه بسیار خوبی را به همراه دارند ولی برای بینی های گوشتی ممکن استدبا نتیجه مطلوبی همرا نباشد و بینی آن های فرم دلخواه آن ها را نتواند داشته باشد.

عمل بینی فانتزی

انجام جراحی بینی ترمیمی برای اشخاصی که این نوع از عمل جراحی بینی را انجام می دهند به دلیل آن که تغییرات ساختاری زیادی در بینی آن ها صورت گرفته است بسیار سخت تر از سایر عمل های جراحی بینی می باشد.
برای ایجاد اطمینان از آنچه به شما ارائه خواهد شد می توانید از پزشک بخواهید که به صورت گرافیکی چهره نهایی شما پس از عمل جراحی بینی را طراحی کند و به شما نمایش بدهد.
قبل از انجام هرگونه عمل جراحی باید قبل از آن باید بررسی کنید که زیبایی از نظر پزشک شما با زیبایی از دید شما مترادف و هماهنگ است یا خیر و کاملا پزشک را از آنچه که می خواهید مطلع کنید تا پس از انجام جراحی زیبایی بینی دچار مشکل نشوید. باید کنار زیبایی ظاهری سلامتی خود را نیز در نظر بگیرید و این موضوع را مدنظر قرار دهید که عمل جراحی نباید مشکلات تنفسی برای شما ایجاد کند بلکه حتی باید آن ها را رفع نماید.

نشانی مطب دکتر حامد عباسی : تهران، خیابان ولى عصر، نرسیده به میدان تجریش، باغ فردوس، نبش خیابان طوس، برج فردوس، طبقه چهارم، واحد ١٩.
تلفن های تماس:
۰۲۱-۲۲۷۳۱۹۱۲ – ۰۲۱-۲۲۷۵۱۸۲۷ – ۰۹۱۲۰۷۴۶۷۱۲

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.