پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

القای زایمان طبیعی با این مواد غذایی

القای زایمان طبیعی

القای زایمان طبیعی با این غذاها

زایمان طبیعی , زایمان بدون درد , غذاهایی که باعث زایمان می شود , زایمان , زایمان کردن , زایمان زنان , القای زایمان , القای زایمان طبیعی , القای طبیعی زایمان , انقباض عضلات رحم , ایجاد درد زایمان

اگر در زمان زایمان قرار دارید و فرزندتان عجله ای برای ورود به دنیای شما ندارد میتواند برای شما ایجاد نگرانی کند به خصوص اگر اولین تجربه تان باشد. در اینجا راهنمای سریعی درباره مواد غذایی که میتواند در ایجاد درد زایمان موثر باشد، در اختیارتان قرار می گیرد.

 

آیا استفاده از غذا برای القای زایمان طبیعی درست است؟
بهتر است نظر پزشکتان را در این مورد بدانید. اگر موعد زایمان فرا رسیده و شما از تکنیکهای القا خودسرانه استفاده میکنید، بهتر است بدانید که خود و فرزندتان را در خطر قرار میدهید. با این حال در مورد مصرف مواد غذایی خاص در تلاش برای القا زایمان به صورت طبیعی باید نظر پزشک را بدانید.

 

کدام غذاها القای زایمان طبیعی ایجاد میکند؟

در حال حاضر هیچ غذایی برای القای زایمان طبیعی در تحقیقات علمی مورد حمایت قرار نگرفته است اما چند توصیه در مورد استفاده از برخی گیاهان و خوراکیها وجود دارد:

شیرین بیان
شیرین بیان در جلوگیری از سوزش سردل و مشکلات دیگر گوارشی بسیار موثر است. این گیاه حاوی گلیسیرریزین است که حاوی اثر ضد استروژنی است که به نوبه خود باعث تحریک انقباضات رحمی میشود. با این حال مصرف آن در مقادیر زیاد ممکن است خطرناک باشد به همین دلیل بهتر است با پزشک در این مورد مشورت کنید.

آناناس
آناناس یک میوه گرمسیری است که توانایی نرم کردن دهانه رحم و در نتیجه تحریک انقباض عضلات رحم موثر است. بهتر است فرم تازه آناناس مصرف شود و از کنسرو و دیگر فرآورده های آن که حاوی بروملین کمتری هستند استفاده نشود. بروملین آنزیم مسئول انقباضات رحمی است.

غذاهای تند
از غذاهای مکزیکی تا انواع ادویه های تند میتواند به القا زایمان کمک کند با این حال شواهد علمی برای حمایت ازآن وجود ندارد. در یک مطالعه منتشر شده مشخص شد که حدود ۱۰,۹ درصد از زنان باردار از غذاهای تند برای القای زایان طبیعی استفاده میکنند.

روغن کرچک
بسیاری از پزشکان بر این باورند که روغن کرچک در القای زایمان موثر است. با این حال توصیه میشود از این روغن قبل از موعد مقرر استفاده نشود. در برخی موارد روغن کرچک میتواند باعث کم آبی بدن و اسهال شود ولی درد را القا نکند.

بادمجان
اعتقاد بر این است که بادمجان به طور طبیعی باعث القای درد میشود اما هیچ توضیح معتبر یا تئوری برای حمایت از آن وجود ندارد. در اصل اضافه کردن ریحان و پونه کوهی به بادمجان میتواند منجر به انقباضات رحمی شود.

چای برگ تمشک
در حالی که مکانیسم دقیق تمشک قرمز در القای زایمان به خوبی شناخته شده نیست یک مطالعه نشان داده است که مصرف این چای میتواند احتمال دیرکرد زایمان را کاهش میدهد. اعتقاد بر این است که این چای به تحریک انقباضات و عضلات رحم کمک میکند. اما بهتر است تحت نظارت پزشک از این چای استفاده کنید.
به طور کلی استفاده از هرکدام از گیاهان ذکر شده بهتر است با نظر پزشک باشد تا از خطرات احتمالی مصرف زیاد یا نامناسب بودن مصرف آن برای مادر و جنین پیشگیری شود.

 

منبع : نی نی بان

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 9, میانگین امتیاز: 4,78 از 5)
Loading...