شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

چطور به یک تاتوکار ماهر تبدیل شویم؟

آرایشگری یکی از شغل های پردرآمدی است که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این رشته به گرایش های مختلفی تقسیم می‌شود که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. در میان این گرایش ها، تاتو جایگاه ویژه ای دارد. تاتو یک هنر قدیمی است که امروزه بسیار گسترده شده و به طرفداران آن نیز افزوده شده است.

امروزه از تاتو علاوه بر درج اشکال و نوشته های خاص بر روی بدن، برای رفع نواقص ابرو و انجام آرایش دائمی بر روی صورت استفاده می‌شود. بنابراین انتخاب این رشته به عنوان شغل می‌تواند درآمد بالایی را برای شما به همراه داشته باشد.

برای اینکه بتوانید در این رشته موفق شده و به یک تاتوکار ماهر تبدیل شوید، باید تمام مهارت های لازم را بدست آورید. ما در این مقاله تمام مراحلی را که شما برای یادگیری این رشته و کسب مهارت در آن باید پشت سر بگذارید به طور مفصل توضیح می دهیم.

چگونه به یک تاتوکار ماهر تبدیل شویم؟

اگر شما نیز به رشته تاتو علاقه دارید و مایل هستید به یک استاد کار حرفه ای تبدیل شوید، لازم است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

 

۱- رشته کاری خود را مشخص کنید

در رشته تاتو شما با زیرشاخه های مختلفی روبرو می شوید. به طور مثال این رشته دارای دوره های آموزشی مختلفی مانند  آموزش میکروبلیدینگ، آموزش تاتو بدن، و آموزش میکروپیگمنتیشن است. هر کدام از این رشته ها اصول و روش خاص خود را دارند و به همین دلیل دوره های آموزشی مجزایی برای هریک تشکیل می‌شود. به طور مثال در رشته میکروبلیدینگ از دستگاه های دستی استفاده می‌شود که بالای آن سوزن های مخصوص قرار می‌گیرد. در دوره های آموزشی میکروبلیدینگ به هنرجو آموزش داده می‌شود که چگونه دستگاه را در دست خود بگیرد، زاویه قرارگیری دست او نسبت به پوست چگونه باشد، به چه میزان به پوست فشار وارد کند، و از چه رنگ هایی برای تاتو استفاده کند. اما در آموزش میکروپیگمنتیشن عموما از دستگاه های الکتریکی استفاده می شود که دارای قدرت بیشتری بوده و سوزن های مختلفی بر روی آنها سوار می شود. این دستگاه ها می توانند انواع مدل ها را بر روی پوست پیاده سازی کنند. این روش نسبت به میکروبلیدینگ ماندگاری بیشتر و درد کمتری دارد.

۲- یک آموزشگاه خوب انتخاب کنید

خوشبختانه امروزه آموزشگاه های بسیاری وجود دارند که در زمینه آموزش آرایشگری فعالیت می کنند. اما انتخاب یک آموزشگاه مدرن و به‌روز که از تکنیک های جدید استفاده می‌متد، می تواند کار را برای شما بسیار آسان کند. آموزشگاه آرایشگری رز سرخ یکی از آموزشگاه هایی است که از اساتید حرفه ای، متدهای آموزشی به‌روز، و ابزار با کیفیت جهت آموزش هنرجویان استفاده می کند.

۳- تمرین و پشتکار زیاد داشته باشید

بسیاری از آموزشگاه های آرایشگری، موارد آموزشی را تنها به صورت تئوری یا بر روی مانکن ارائه می دهند. در این شرایط هنرجو فرصت کافی برای تمرین نخواهد داشت. یک آموزشگاه خوب به شما این فرصت را می‌دهد که بتوانید تحت نظر مربی بر روی مانکن و همچنین مدل واقعی تمرین کنید تا مهارت کافی را بدست آورید. ناگفته نماند که تمرین شما با پایان دوره آموزشی به پایان نمیرسد. شما باید تا بدست آوردن تسلط کافی بر روی کار تمرین کنید تا با آمادگی کامل وارد بازار کار حرفه ای شوید.

۴- با دقت و ظرافت کار کنید

یک تاتو کار حرفه ای، تاتو کاری است که بتواند ریزترین جزئیات را با دقت روی پوست پیاده کند. این کار نیاز به ظرافت زیادی دارد. توجه داشته باشید که تاتو با پوست و خون مشتری سر و کار دارد. بخصوص تاتو صورت که با اعضای حساس بدن مانند چشم در ارتباط است از حساسیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین باید کار خود را با صبر و دقت و ظرافت بالایی انجام دهید. این کار هم سلامت مشتری را تضمین می‌کند و هم باعث می‌شود خروجی کار شما بسیار با کیفیت و حرفه ای باشد.

۵- قدرت خلاقیت خود را تقویت کنید

یکی دیگر از ویژگی های یک تاتو کار حرفه ای، داشتن قدرت تجسم و خلاقیت بالاست. زیرا تاتوکار باید بتواند قبل از پیاده سازی طرح بر روی پوست، آن را در ذهن خود تجسم کند و تطابق آن با صورت مشتری را در نظر بگیرد. در این صورت می‌تواند مشاوره بهتری را به مشتری ارائه دهد.

۶- به روز باشید

با توجه به پیشرفت روزافزون هنر زیبایی و مد، هرروزه مدل ها و تکنیک های مختلفی به دنیای مد معرفی می‌شوند. بنابراین اگر به روز نباشید و از مدل های جدید اطلاع نداشته باشید، نمی‌توانید پاسخگوی مشتری های خود باشید.

 

معرفی آموزشگاه رز سرخ

به طور کلی رشته آرایشگری رشته ای است که به هنر و خلاقیت نیاز دارد. یک موسسه خوب باید بتواند توانایی ما را در هر دو مورد افزایش دهد. تاتو یک کار فوق حرفه ای است زیرا علاوه بر زیبایی با سلامتی و پوست افراد در ارتباط است. به همین دلیل یادگیری تمام نکات و جزئیات در این حرفه از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای اینکه بتوانید یک تاتو کار حرفه ای شوید لازم است تکنیک، مهارت، هنر و خلاقیت را در کنار هم داشته باشید. یک آموزشگاه خوب می‌تواند تمام این موارد را در شما تقویت کند و شما را برای ورود به بازار کار آماده کند. آموزشگاه رز سرخ از جمله آموزشگاه های حرفه ای در زمینه آموزش آرایشگری است که می‌تواند شما را به یک تاتوکار ماهر تبدیل کند. برخی از ویژگی های رز سرخ که آن را به یک آموزشگاه نمونه تبدیل کرده است عبارت است از:

  • همکاری با اساتید باتجربه و حرفه ای
  • استفاده از ابزار با کیفیت و به‌روز
  • استفاده از متدهای آموزشی جدید
  • ارائه مدرک معتبر فنی و حرفه ای
  • آموزش عملی بر روی مدل های مصنوعی و واقعی

 

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آنلاین در سایت رزسرخ به آدرس rosesorkh.com  اقدام نمایید و یا در ساعات کاری آموزشگاه با شماره تلفن  ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲ برای مشاوره و ثبت نام تماس بگیرید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 3,20 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.