جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

پذیرایی هواپیمایی ماهان

مساله پذیرایی حین پرواز یکی از اصلی ترین مواردی است که سبب ارتقا کیفیت و امتیازدهی به شرکت های ایرلاین می شود. برای مثال، حتما بسیاری از مسافرانی که بلیط هواپیما مشهد تهران رسپینا را رزرو می کنند، با توجه به هزینه ای که در قبال بلیط پرداخت کرده اند، انتظار پذیرایی باکیفیت نیز دارند. لذا در این مقاله به بررسی سرویس های پذیرایی شرکت ماهان که یکی از بزرگ ترین و شناخته شده ترین ایرلاین های ایرانی است، پرداخته ایم که توصیه می کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

پذیرایی هواپیمایی ماهان

ارائه منوی غذایی متنوع در پذیرایی هواپیمایی ماهان

قبل از اینکه به مساله مهم پذیرایی و خدمات حین پرواز بپردازیم، این نکته را خاطر نشان می شویم که امتیاز کار یک ایرلاین فقط به خدمات آن بر نمی گردد. مسائل جدی تری مثل ناوگان هوایی، تعداد پروازهای برگزار شده و هم چنین میانگین میزان تاخیر در پرواز نیز بر کیفیت کار یک شرکت هواپیمایی تاثیرگذار است. اما در این بین، نحوه پذیرایی از مسافر نیز جایگاه خود را دارد که در ادامه مفصل بررسی شده است.

پذیرایی بر اساس نوع کلاس صندلی

حتما شما هم اطلاع دارید که میزان و کیفیت خدمات ارتباط مستقیمی با هزینه دارد. یعنی بدیهی است که هر چه قدر بیش تر هزینه کنید، خدمات بیش تری نیز دریافت می کنید! در رابطه با پذیرایی حین پرواز نیز این مساله کاملا صدق می کند. شرکت هواپیمایی ماهان در پروازهای خود پذیرایی متفاوتی را برای هر صندلی تدارک است که عبارتند از:

پذیرایی صندلی های بیزینس کلاس

اگر بلیط خود را در کلاس بیزینس از شرکت ماهان خریداری کرده اید منتظر پذیرایی با انواع اردورها، میوه های فصلی متنوع، انواع شیرینی و نان، شکلات داغ، بستنی و انواع چای و قهوه، باشید! این پذیرایی با توجه به ساعت بیولوژیکی و ساعت پرواز برای مسافران تدارک دیده می شود.

پذیرایی در هواپیمایی ماهان در صندلی های اکونومی کلاس

صندلی های اکونومی همان گونه که از نامش پیداست، تجربه یک پرواز اقتصادی را برای شما به ارمغان می آورد. هم از قیمت های پایین تری نسبت به صندلی های بیزینس کلاس برخوردار است و هم از امکانات خلاصه تری! منوی غذایی و پذیرایی مسافر حین پرواز تنها به چند مورد محدود ختم می شود. لذا اگر به یک پذیرایی کامل هنگام پرواز فکر می کنید، توصیه می کنیم صندلی بیزینس کلاس را رزرو کنید.

منوی خود را انتخاب کنید

یکی از ویژگی های منحصربفرد پذیرایی هواپیمایی ماهان، امکان انتخاب منوی غذا تا ۳۶ ساعت قبل از پرواز است. این سفارش غذا، حین خرید بلیط پرواز نیز به راحتی قابل ثبت است. شرکت ماهان برای آسایش هر بیش تر مسافران خود، غذاهای زیر را برای پذیرایی تدارک دیده است:

غذای مخصوص کودکان

برای سلامت بیش تر و جلوگیری از هر گونه اتفاق حین یا بعد از پرواز، در غذاهای مخصوص کودکان از ماهی، گوشت با استخوان، موارد چاشنی دار و هم چنین دانه گیاهان استفاده نمی شود.

پذیرایی هواپیمایی ماهان

غذاهای هندی

این غذاها به سبک دستورالعمل هندوها تهیه و طبخ شده اند. در این پذیرایی خبری از گوشت گوساله، گاو یا خوک نیست و به جای آن از گوشت بره، ماکیان محلی همراه با ماهی و محصولات لبنی استفاده شده است.

غذاهای دریایی

چنانچه شما نیز طرفدار غذاهای دریایی می باشید، شرکت ماهان، پذیرایی به خصوصی را برای شما حین پرواز تدارک دیده است.

غذای مخصوص گیاه خواران

استفاده از این منوی غذایی مخصوص مسافرانی است که از رژیم های غربی پیروی می کنند. در این نوع پذیرایی، هرگونه محصولات لبنی، گوشت پرندگان یا آبزیان و روغن های پرچرب حیوانی از لیست غذایی حذف شده است.

غذاهای گیاهی

فرق این منو با منوی قبلی در این است که اینجا از محصولات لبنی و پروتئینی نیز استفاده می شود. لذا اگر طرفدار رژیم های گیاهی سفت و سخت نیستید، این منو مخصوص شماست.

غذای دیابتی

بیماران مبتلا به دیابت از آنجائی که مجاز به خوردن مواد دارای کربوهیدرات مرکب، فیبر بالا و یا چرب نیستند، لذا در این منوی غذایی مخصوص این مسافران کاملا موارد گفته شده لحاظ می شود.

منوی غذایی بدون گلوتن

گلوتن یک نوع ماده غذایی است که در غلاتی مثل گندم و جو یافت می شود و بسیاری از افراد به آن حساسیت دارند. اگر شما نیز این چنین می باشید، می توانید با خیال راحت روی این منوی غذایی پذیرایی هواپیمایی ماهان حساب کنید.

پذیرایی هواپیمایی ماهان

منوی غذایی بدون لاکتوز

ممکن است شما نیز به فرآورده هایی که از شیر ساخته می شوند، حساسیت داشته باشید. (این مورد بیش تر بین کودکان رایج است) در این صورت می توانید با انتخاب منوی غذایی بدون لاکتوز، مطابق شرایط خود پذیرایی شوید.

بیشتر بخوانید : همه چیز درباره ترمینال های فرودگاه مهر آباد

منوی غذایی با کلسترول پایین

در این منو، کلیه ی غذاهای کبابی، زرده تخم مرغ، دل یا جگر مرغ و غذاهای دریایی حذف شده و به جای آن ها از میوه های تازه، سبزیجات، گوشت و شیر کم چرب استفاده می شود.

غذاهای کم چرب

اگر برای کاهش وزن از رژیم کم چربی پیروی می کنید، می توانید از عدم وجود هرگونه غذای حیوانی و پرچرب، غذاهای کبابی و غذاهایی که کلسترول بالایی دارند در این نوع پذیرایی مطمئن شوید. در عوض شما با انواع لبنیات کم چرب، گوشت کم چرب و چربی های غیراشباع گیاهی پذیرایی خواهید شد.

غذاهایی ملایم و سبک

ممکن است هیچ کدام از موارد بالا را برای پذیرایی حین پرواز نپسندیده و تنها به دنبال غذاهای سبکی که باعث معده درد نمی شوند، باشید. با سفارش این منوی غذایی از هرگونه خوراکی با چاشنی فلفل سیاه، پودر چیلی، کاکائو و سایر افزودنی های این چنینی در امان خواهید بود.

تجربه ی یک پذیرایی فراموش نشدنی حین پرواز

با همه آن چه تاکنون از نحوه پذیرایی هواپیمایی ماهان برشمردیم، بهانه ای نمی ماند که از راحتی سفر خود حین پرواز با این ایرلاین مطمئن نباشید. شرکت ماهان به عنوان یکی از بزرگ ترین ایرلاین های ایرانی، همواره برای راحتی و سلامت مسافر خود اولویت قائل شده و از این حیث نیز چندین مرتبه از سوی سازمان های مرتبط مورد تقدیر قرار گرفته است. با این وجود اگر از سلامت غذاهای ارائه شده در پرواز مطمئن نیستید، می بایست شخصا برای خورد و خوراک خود فکری بردارید. البته قبل از پخت و پز حتما از لیست مواردی که بردن آن به داخل هواپیما ممنوع است، مطمئن شوید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 10, میانگین امتیاز: 3,80 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.