شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

عمل لیپوماتیک چیست و چه کاربردی دارد؟

عمل لیپوماتیک یکی از روش های جدید و بسیار موثر برای لاغری موضعی و از بین بردن چربی های تجمع یافته در نقاط مختلف بدن است. امروزه به دلیل گسترش اضافه وزن در سنین مختلف و اهمیت روز افزون زیبایی و تناسب اندام برای افراد جامعه، عمل های جراحی زیبایی مانند لیپوماتیک گسترش زیادی پیدا کرده اند. لیپوماتیک در واقع اصلاح شده عمل لیپوساکشن است. لیپوساکشن از روش های قدیمی و اولیه ساکشن و بیرون کشیدن چربی های بدن است که به دلیل ایراداتی که به دنبال داشت امروزه با روش های نوین تر جایگزین شده است. در کشور ما عمل لیپوماتیک شایع ترین روش برای پیکرتراشی و فرم دهی بدن است و روز به روز بر رواج و محبوبیت آن افزوده می شود که دلایل آن را در ادامه ذکر خواهیم کرد.

عمل لیپوماتیک

در عمل لیپوماتیک، چربی های موضعی با روش جراحی از بدن خارج می شود. استخراج چربی ها با کمک برش های ۲ الی ۵ میلی متری انجام می شود، این برش ها بسیار کوچک و مینیاتوری بوده و بعد از عمل هیچ گونه جای زخم یا اسکار به جای نمی گذارد. از طریق این برش ها کانولای دستگاه وارد بافت چربی بدن فرد می شود. کانولا قطعه ای است که به داخل لایه های چربی نفوذ کرده و با کمک قدرت مکش دستگاه، آن ها را از بدن فرد خارج می کند.

تزریق چربی و لیپوماتیک همزمان

با استفاده از لیپوماتیک، چربی های استخراج شده سالم و زنده می ماند بنابراین می توان از آن برای تزریق به نواحی دیگر بدن استفاده کرد. به همین دلیل لازمه عمل تزریق چربی مانند تزریق چربی به باسن و لیفت باسن برزیلی، استفاده از روش لیپوماتیک است تا چربی ها زنده مانده و قابلیت تزریق مجدد داشته باشد. برای تخریب لایه های چربی ذخیره شده در بدن به انرژی و نیروی مکانیکی نیاز است. در روش های قدیمی تر مانند لیپوساکشن این نیرو به وسیله جراح تامین می شد که باعث طولانی شدن پروسه عمل و خستگی جراح می شود. در نتیجه می تواند امکان بروز خطا و بی دقتی در روند جراحی را بیشتر کند. در روش لیپوماتیک این نقص جبران شده و از کانولای مرتعش برای تخریب چربی های استفاده می شود. این کانولا از حرکات ارتعاشی و لرزشی در جهات مختلف برای تخریب ساختار سلولی چربی بهره برده و می تواند به طور یکدست این چربی های ناخواسته را استخراج کند. با انجام این روش امکان بروز عفونت در بدن به حداقل می رسد و دقت جراحی و نتایج آن به مقدار چشمگیری بهتر می شود. دستگاهی که لیپوماتیک با آن انجام می شود دارای سنسورهای ایمنی بوده که هنگام رسیدن به عصب و یا ارگان های داخلی به طور خودکار متوقف شده و از آسیب به بدن جلوگیری می کند. به هیمن دلیل امکان آسیب به عصب، عضله و عروق خونی در حین عمل لیپوماتیک به حداقل رسیده و ایمنی بیمار تضمین می شود.

مزایای عمل لیپوماتیک

عمل لیپوماتیک از مزایای زیادی برخوردار است که باعث رواج روز افزون و محبوبیت زیاد در بین متقاضیان زیبایی و همینطور جراحان مختلف شده است. از جمله مزایای این جراحی می توان به این موارد اشاره کرد. در عمل لیپوماتیک خروج و مکش چربی ها به شکل یکنواخت انجام شده اما در روش‌هایی مانند لیپوساکشن ممکن است بخشی از چربی ها به طور مساوی خارج نشود. این موضوع باعث می شود که چربی ها به صورت گلوله ای زیر پوست باقی مانده و سطح پوست حالت ناهموار پیدا کند که می تواند رضایت بیمار و زیبایی اندام وی را تا حد زیادی کاهش دهد.

در روش های دیگر لازم است تا چند ماه از گن های مخصوص و کششی استفاده شود. در صورتی که مدت زمان استفاده از گن در روش لیپوماتیک، بین ۲ الی ۴ هفته است. استفاده از گن باعث جمع شدن پوست، کاهش تورم، کاهش کبودی و فرم گیری بهتر محل عمل می شود. البته جراحان پلاستیک و زیبایی توصیه می کنند که بعد از عمل لیپوماتیک هم حداقل ۶ هفته از گن کششی استفاده شود تا بهترین نتیجه و ظاهر ممکن ایجاد شود. احتمال آسیب رسیدن به پوست در عمل لیپوماتیک کمتر از سایر روش ها است و ظاهر پوست بعد از عمل دچار بافت اسکار و یا سوختگی نمی شود.

جراحی لیپوماتیک با استفاده از بی حسی موضعی قابل انجام است که می تواند ریسک عمل را در افراد با سن بالاتر و دارای حساسیت دارویی کاهش دهد. یکی دیگر از مزایای عمل لیپوماتیک، زنده ماندن چربی ها و امکان تزریق مجدد به بافت های هدف است. در این حالت می توان به طور همزمان ناحیه ای مانند شکم و پهلو را لاغر تر و قسمتی مانند باسن یا سینه را فرم دهی و حجیم تر کرد.

از عمل لیپوماتیک می توان برای پیکرتراشی و فرم دهی قسمت های مختلف بدن استفاده کرد. این نواحی شامل بازو ها، گردن و قسمت پایینی چانه، لگن، اطراف زانو ها، قفسه سینه، شکم، کمر و باسن است. امروزه بیشترین متقاضی عمل لیپوماتیک در قسمت شکم و پهلو و همینطور ران است و لیپوماتیک بازو هم از روش های موثر برای لاغری این ناحیه محسوب می شود.

عمل لیپوماتیک

عوارض لیپوماتیک شامل چه مواردی است؟

همانطور که از مزایای لیپوماتیک برای پیکرتراشی بدن گفتیم بهتر است نگاهی هم به عوارض آن داشته باشیم. لیپوماتیک مانند سایر عمل های جراحی در کنار مزیت های و فوائد خود از عوارض و خطرات خاصی هم برخوردار است. از جمله عوارض لیپوماتیک می توان به این موارد اشاره کرد. عمل لیپوماتیک بیشتر برای کاهش چربی در نواحی بزرگ قابل استفاده است و برای قسمت های کوچکتر و ظریف تر مانند غبغب بهتر است از کانولای اتوماتیک استفاده نشود. احتمال افتادگی و شل شدن پوست پس از لیپوماتیک وجود دارد و لازم است برای جبران این مشکل به عمل های لیفتینگ و حذف پوست اضافه متوسل شد. در صورتی که فرد پس از عمل تحرک کافی نداشته و رژیم غذایی مناسبی نداشته باشد، ممکن است مجددا دچار چاقی و تغییر شکل اندام های تحت عمل شود در نتیجه باید از یک رژیم غذایی منظم برای باقی عمر پیروی کند. چند هفته طول می‌ کشد تا کبودی ناشی از انجام عمل لیپوماتیک محو شود و در برخی از موارد، درصدی از ورم ناشی از عمل تا چند ماه باقی می ماند.

هزینه عمل لیپوماتیک

هزینه لیپوماتیک در مقایسه با مزایای آن و امکان کمتر عوارض ناشی از جراحی، بسیار به صرفه است. برای مشخص کردن قیمت لیپوماتیک بدن باید ابتدا فرد تحت معاینه قرار گرفته و حجم عمل و اهداف آن کاملا مشخص شود. همینطور هزینه مورد نیاز برای لیپوماتیک قسمت های مختلف بدن هم با هم تفاوت دارد. به عنوان مثال قیمت لیپوماتیک شکم و پهلو با قیمت لیپوماتیک ران و بازو متفاوت است و نمی توان در این زمینه قیمت خاصی را مد نظر قرار داد. هزینه جراحی لیپوماتیک بر اساس مقدار ذخایر چربی، مهارت جراح، مرکز جراحی و تجهیزات آن، شهر انجام عمل و روش جراحی متفاوت است.

lipomatic

بهترین دکتر لیپوماتیک

ضرورت مراجعه به بهترین جراح لیپوماتیک برای این عمل بر کسی پوشیده نیست و اکثر متقاضیان این عمل باید بیشترین توانایی و وقت خود را برای یافتن جراح خوب و ماهر برای عمل لیپوماتیک بگذارند. نتیجه موفقیت آمیز عمل به طور مستقیم و بیش از هر فاکتور دیگری به مهارت و تجربه جراح و دقت و توانایی اجرای جراحی وی بستگی دارد. با مراجعه به بهترین دکتر و جراح لیپوماتیک از عوارض عمل جلوگیری می شود، بهترین نتیجه و ظاهر بعد از عمل دیده می شود، نیاز به جراحی ترمیمی و مجدد کاهش یافته و از لحاظ اقتصادی هم برای بیمار به صرفه تر است. ممکن است برخی افراد هزینه و قیمت عمل را مبنای یافتن جراح خوب لیپوماتیک قرار دهند. این عزیزان باید این نکته را مد نظر داشته باشند که سلامتی و تناسب اندام بهتر ارزش هزینه کردن را دارد و در صورت عدم موفقیت عمل باید هزینه چند برابری را صرف جبران مشکلات ایجاد شده کنند. بنابراین بیشترین توان و هزینه خود را برای یافتن بهترین دکتر و جراح عمل لیپوماتیک گذاشتن باعث دستیابی به بهترین نتیجه هم می شود.

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.