پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

روشهای پاک کردن لکه لاک ناخن از فرش و موکت

از بین بردن لکه های لوازم آرایش از فرش به ویژه لاک ناخن نیاز به ترفندهای خاص دارد و با هر ماده شوینده ای امکان پذیر نمی باشد؛ چند روش کاربردی در زیر ارائه می گردد:

  •  پنبه و یا گوش پاک کن آغشته به استون را روی محل ریخته لاک قرار دهید و بعد محل را توسط دستمال تمیز و جاذب پاک کنید‌.( توجه داشته باشید این روش مختص فرش های رنگ روشن نمی باشد)
  • ابتدا لکه لاک را توسط آب مرطوب نمایید سپس با یک اسپری مو تا ۱۵ بار روی لکه اسپری کنید و با مسواک روی لکه مالش دهید و اصلاً نگران نباشید چون این اسپری آسیبی به بافت فرش نمی رساند.
  • روش بعدی بسیار مناسب پاک کردن لاک از روی فرش های روشن می باشد بدین منظور یکپارچه را با آب اکسیژنه مرطوب می کنیم و بر روی لکه لاک می کشیم و باید ۳۰ دقیقه منتظر بمانیم بعد از اینکه آثار لکه محو شد رطوبت فرش را با یک پارچه تمیز بگیرید و بگذارید خشک شود.
  • با استفاده از قطره چکان چند قطره الکل روی لکه بریزید و با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید (استفاده از الکل زیاد مجاز نمی باشد.)
  • پد لاک پاک کن را آرام و سطحی به صورت دورانی روی لکه لاک بکشید.
  • لکه لاک را با مقدار کمی محلول شیشه شوی مرطوب نمایید و بعد اسفنج را به صورت دورانی روی محل بکشید و سپس آن را با آب پاک کنید و بگذارید خشک شود.

تمامی این موارد ذکر شده در پاک کردن لکه لاک خیس و تازه جواب میدهند.

پاک کردن لکه لاک خشک شده

و اما در پاک کردن لکه لاک خشک شده ابتدا تا جایی که می‌توانید لاک را از روی فرش توسط قاشق و یا چاقو جدا کنید همچنین می توانید با قیچی لایه سطحی لاک را از روی فرش برش دهید جدا کردن لاک های خشک شده در راحت‌تر پاک کردن لکه و تسریع روند به شما کمک می کند.
سپس می توانید از همان مواد پاک کننده هایی که ذکر شد بهره ببرید.
یک روش منحصر به فرد در پاک کردن لاک خشک شده از روی فرش این است که پس از خراش دادن لاک؛ اسفنج آغشته به محلول سرکه سفید و آب را در محل لکه لاک به صورت دورانی بکشید و بعد محل را با یک پارچه ی مرطوب تمیز کنید.

در پاک کردن لکه لاک از روی فرش های روشن و دستباف دقت کنید.

به توصیه کارشناسان قالیشویی، برای پاک کردن لاک از روی فرش های روشن۱/۴ فنجان آب اکسیژنه را در ۱ فنجان آب گرم حل کنید و بعد با اسفنج آغشته به این محلول لکه را از روی فرش پاک کنید.
و اما در لکه بری لاک از فرش های دستباف و نفیس هرگز از مواد سفید کننده استفاده نکنید زیرا به تار و پود فرش شما آسیب می رساند و امکان از بین رفتن رنگ قالی هم هست؛ در این صورت ابتدا لاک اضافی را با قاشق برمیداریم و بعد از شیشه شوی برای پاک کردن لکه استفاده می نماییم و باقیمانده لاک را با یک دستمال سفید به صورت ضربه‌ای پاک می کنیم.

پاک کردن لکه لاک ناخن از فرش و موکت
استون برای پاک کردن لکه لاک چقدر موثر است؟

استفاده از استون برای از بین بردن لکه لاک از روی فرش در اکثر مواقع البته به جز فرشهای روشن بسیار کاربردی است؛ حتی در پاک کردن لکه لاک از روی مبل و موکت نیز  استون بسیار موثر است.
روش استفاده: پنبه و یا گوش پاک کن آغشته به استون را در محل ریخته شده لاک قرار می دهیم و بعد با دستمال تمیز و جاذب محل را پاک می کنیم نکته حائز اهمیت جهت جلوگیری از آسیب به فرش تان استفاده کم از استون می باشد.

تمیر کزدن لکه لاک ناخن از فرش و موکت
خدمات قالیشویی چطور در پاک کردن لکه لاک به ما کمک می کند؟

چنانچه لکه لاک ناخن از روی فرش شما پاک نشد و یا نگران آسیب احتمالی به فرش تان هستید سپردن فرش تان به یک شرکت قالیشویی حرفه‌ای بهترین راهکار است.
شرکت قالیشویی افرا مجهز به ابزار منحصر به فردی جهت پاک کردن لکه های لاک ناخن می باشد و تمامی پرسنل با روش های پاک کردن لکه لاک از روی فرش های دستباف و ماشینی و یاحتی  مبلمان آشنایی کامل دارند.
قالیشویی تمام اتوماتیک و معتبر افراد ضمن اجرای تمامی خدمات قالیشویی اعم از رفوگری فرش، ریشه زنی،  دار کشی و… عملیات لکه برداری فرش را توسط تکنسین متخصص خود انجام می‌دهد این قالیشویی پیشرفته و مدرن در هنگام لکه برداری ظرافت و حساسیت در کار را در اولویت خود قرار می‌دهد.
و هرگز نگران خسارت در نقاط مرکزی لکه نشوید و شستشو حرفه‌ای قالی انجام می‌گیرد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 8, میانگین امتیاز: 4,50 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.