پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

بیوگرافی حمید هیراد خواننده سنتی و پاپ + عکس جدید

بیوگرافی حمید هیراد : حمید هیراد خواننده ۲۷ ساله ایرانی با اصالتی شمالی، جوان خوش صدایی است که به دلیل اجرای ترانه های تلفیقی از موسیقی سنتی و پاپ ، محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. اولین آهنگ رسمی حمید هیراد به نام  “بی تاب” (به هر طرف که رو کنم…عشق تو آید نظرم) است.

بیوگرافی حمید هیراد خواننده

بیوگرافی حمید هیراد و عکس های جدید هیراد 

حمید حسین‌زاده با نام هنری حمید هیراد خوانندهٔ موسیقی سنتی و پاپ یکم بهمن ماه سال ۱۳۷۰ در روستای مُلکِ میان، چابکسر، شهرستان رودسر به دنیا آمد.

بیوگرافی حمید هیراد 

او فارغ التحصیل لیسانس تاسیسات صنعتی است، عشق و علاقه در کنار هدف باعث شد تلاش هایش در عرصه موسیقی در نهایت دیده شود، وی با نوع جدیدی از بیان و اجرا توانست با حمایت شرکت موسیقی خود را شناخته تر کند.

فعالیت هنری

حمید هیراد از ۶ سالگی به خوانندگی علاقه پیدا کرد و در ۱۵–۱۶ سالگی پس از اتمام هنرستان با ترانه و ترانه‌سرایی آشنا شد و پس از آن سبک موسیقی سنتی را انتخاب کرد.

البته به گفتهٔ خود او، از همان دوران کودکی شیفتهٔ موسیقی سنتی بوده‌است. او در کنار دنبال کردن موسیقی به صورت حرفه‌ای به ترانه‌سرایی پرداخت. سپس با چند کار نیمه‌حرفه‌ای با گروهی موسوم به «داروگ» فعالیت هنری خود را ادامه داد.

زندگینامه حمید هیراد , عکس حمید هیراد

زندگینامه حمید هیراد 

او به واسطهٔ آشنایانش یکی از آثار سنتی خود را به مدیرعامل شرکت «آوازی نو» ارسال کرد و پس از پذیرفته شدن، همکاری‌اش را با این شرکت آغاز کرد. او پس از یک سال در اواخر سال ۱۳۹۵ کار موسیقی را رسماً آغاز کرد. البته او پس از عقد قراردادی با این مؤسسه، حدود یک سال فعالیت چندانی نداشت و به گفتهٔ خود به بررسی آثار پاپ روز و سبک‌های مختلف موسیقی می‌پرداخت؛ چرا که تا آن روز با این سبک‌ها آشنایی نداشته‌است.

اولین آهنگ وی با گروه پازل بند در کنار علی رهبری و آرین بهاری در ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ با نام «بی‌تاب» منتشر شد. در اردیبهشت ۱۳۹۶ آهنگ مستقل وی با نام «مستم کن» روانهٔ بازار شد. در تیرماه ۱۳۹۶ آهنگ «دلارام» را به همراهی پازل بند منتشر کرد که مورد اقبال طیف گسترده‌ای از مردم قرار گرفت.

حمید هیراد و گروه پازل بند

ترانه‌سرایی

اشعار او در قالب تغزل و بداهه‌سرایی با چاشنی تلفیقی اشعار شاعران بزرگ همچون مولانا، حافظ و سعدی است. هیراد مورد انتقاد برخی محافل هنری قرار گرفته و بعضی منتقدان و شاعران، ازجمله علیرضا بدیع، شهرام سببی و مهتاب یغما او را به سرقت ادبی متهم کرده‌اند.

 

دانلود اهنگ های حمید هیراد در رسانه ها و سایت های موسیقی طرفداران زیادی داشته و توانسته تعداد دانلود های فراوانی را داشته باشد که نشان از این است که این خواننده جدید با سبک خاص خود خیلی زود به شهرت رسیده و با انتشار البوم خود حتما محبوبیت وی بیشتر و شناحته تر خواهد شد

بیوگرافی حمید هیراد خواننده موسیقی سنتی و پاپ

ویژگیهای شخصیتی و خصوصیات رفتاری

حمید هیراد به شدت ساکت و سر به زیر است و تا بحال هیچ گفتگوی مستقلی نداشته است و آنطور که گفته است دوست ندارد وارد حاشیه شود.

حمید هیراد بر خلاف دوری از حاشیه و سکوت و آرامش خاص خود، در کار هنری پرانرژی و با هیجان است.

ساز تخصصی حمید هیراد سه تار است.

حمید هیراد هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

نوع موسیقی متفاوت هیراد

مهم‌ترین خصوصیت آهنگ‌ های حمید هیراد را می‌توان اشعار آن دانست.

اشعار مورد انتخاب او اکثرا دارای فضای تغزلی هستند. این در حالی است که موسیقی «هاوس» یا «ای دی ام» با حال و هوای پاپ ارایه دهنده این اشعار تغزلی هستند

همچنین نوع آواز حمید هیراد یادآور موسیقی تلفیقی (پاپ-سنتی) این روزها است.

ترانه شناسی

سالترانهترانه‌سراآهنگسازتنظیم‌کننده
۱۳۹۵بی‌تابحمید هیرادحمید هیراد و علی رهبریآرین بهاری
۱۳۹۶مستم کنحمید هیرادحمید هیرادامیر میلاد نیکزاد
۱۳۹۶فراموش کنحمید هیرادحمید هیرادامیر میلاد نیکزاد
۱۳۹۶معشوقهحمید هیرادآرین بهاری
۱۳۹۶رسواییحمید هیرادحمید هیرادامیر میلاد نیکزاد
۱۳۹۶شب که شدحمید هیرادحمید هیرادپازل بند
۱۳۹۶خداحمید هیرادحمید هیرادامیر میلاد نیکزاد
۱۳۹۶دلارامحمید هیرادآرین بهاری
۱۳۹۶عشقحمید هیرادحمید هیرادامیر میلاد نیکزاد
۱۳۹۶شوخیه مگهحمید هیرادحمید هیرادامیر میلاد نیکزاد
۱۳۹۶نیمهٔ جانمحمید هیرادحمید هیرادامیر میلاد نیکزاد
۱۳۹۶یارحمید هیرادحمید هیرادپازل بند
۱۳۹۶انفرادیحمید هیرادحمید هیرادامیر میلاد نیکزاد

بیوگرافی حمید هیراد خواننده موسیقی سنتی و پاپ

حضور در برنامه‌های تلویزیونی

حمید هیراد در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۳۹۶ در دومین قسمت از سری سوم برنامهٔ دورهمی به عنوان مهمان حضور پیدا کرد.

همچنین دو بار حضور و اجرا به همراه گروه پازل بند در برنامهٔ «فرمول یک» داشته‌است.

اسم هنری

هیراد در خصوص اسمش گفت : حمید هیراد اسم هنری من است و اسم اصلی ام حمید حسین زاده است. هیراد را مردم انتخاب کردند و اگر من اینجا هستم به خاطر مردم است.

هیراد به معنای خوش اخلاقی، خنده رویی و از نام های اساطیری است.

هیراد افزود: اساس موسیقی من که تا امروز کار کردم، موسیقی سنتی بوده است. اساتید من منش و احترام را به من آموختند و سعی کرده ام همواره آن را رعایت کنم.

این خواننده در خصوص کنسرت هایش گفت

به شکل مستقل کنسرت نداشتم، اما با گروه پازل بند در یکی، دو مورد حضور داشتم.

 

میزان محبوبیتش در فضای مجازی 

۱۵۳ هزار نفر فالوور دارم که بیشترین آنها پس از کار «شوخیه مگه» دنبالم کرده اند.

 

 آیا تا به امروز هیراد عاشق شده است؟

همه طبیعتاً این اتفاق در زندگی هایشان رقم خورده است. بله، عاشق شدم، اما به عنوان اولین عشق تجربه خوبی نبود و متاسفانه ایشان فوت کردند.

بیوگرافی حمید هیراد خواننده موسیقی سنتی و پاپ

حمید هیراد : «از تمامی فرشته های زندگیم بابت حمایت هاتون و این خانواده بزرگ و پر عشق با تمام وجودم و از صمیم قلبم سپاس گذاری میکنم و دست تک تک اشرف مخلوقاتم رو می بوسم. عاشقانتون حمید هیراد…»

حمید هیراد : «برای پیشرفت خدا کافیست… خودت را غرق دریای عشق کن تا طوفان ها برایت راحت تر گردد و ساده تر از آن گذر کنی. مجنونتون حمید هیراد»

حمید هیراد : «عاشق دلهای مهربونتونم…برای شادی دلهای هم دیگه دعا کنیم و از خدا بهترین ها رو بخوایم… اگه برای هم فکر خوب و دعای خوب کنیم برگشت اون دعا از خدا برامون اتفاق می افتد.
مجنونتون حمید هیراد…»

 

 

منابع:ویکی پدیا/ساتن/نسیم فان/فتوکده/موج باز

 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 36, میانگین امتیاز: 4,17 از 5)
Loading...