شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

چگونه بهترین نهال گردو‌ را برای باغ خودمان انتخاب کنیم؟

نهال گردو یکی از سازگارترین و مقاوم ترین ارقام میوه است. این رقم که هم با شرایط آب و هوای گرم و هم با آب و هوای سرد سازگار است. با هزینه نگهداری نسبتا کمتری؛ محصول‌دهی بسیار عالی و به این ترتیب سود بسیار عالی‌ را برای باغدار محترم به همراه دارد. اگر قصد خرید نهال گردو در منطقه و باغ خود دارید. لازم است بدانید کدامیک از ارقام گردو در منطقه شما بهترین سازگاری‌ را دارند. تا به این ترتیب بتوانید نهال‌های گردوی متناسب برای باغ خود‌ را انتخاب نمایید. مطلب زیر نتیجه تحقیقات تیم گیاه شناسی پالیزگردو روی انواع نهال گردو و بررسی نحوه ی سازگاری پذیری نهال گردو در باغ است. بنابراین برای آگاهی از فاکتورهای اصلی در انتخاب و خرید بهترین نهال گردو در باغ؛ تا انتهای این مطلب با ما در نهالستان پالیزگردو همراه باشید.

خرید نهال گردو

موضوع اصلی پیش از انتخاب و خرید نهال گردو، آگاهی از شرایط آب و هوایی و اقلیمی منطقه و شهرمان است. باید توجه داشته باشیم که پیش از خرید، از فاکتورهای زیر در باغمان آگاه شویم:

  • وضعیت خاک باغ: برای آگاهی از وضعیت خاک باغ خود باید از خاک باغ خود نمونه برداری نموده و مراجعه به آزمایشگاه مخصوص خاک از جنس خاک، ph خاک، وجود عناصر معدنی در خاک و… آگاه شوید.
  • آب وهوا: با آگاهی از آب و هوای یک شهر، شما بهتر میدانید که ارقام گرمسیری برای باغ شما مناسب تر است یا ارقام سردسیری.
  • میزان بارندگی سالیانه: بارندگی سالیانه مشخص کننده ی میزان آبیاری در باغ است. البته بارندگی و یا خشکی بسیار زیاد میتواند برای درختان آسیب رسان باشد.
  • رطوبت و خشکی هوا: برخی از درختان در برابر خشکی و رطوبت مقاومت چندانی ندارند. رطوبت و خشکی هریک به نوعی میتواند در سلامت درختان و محصول‌دهی آنها موثر باشد. از این رو با توجه به میزان رطوبت و خشکی در منطقه خود؛ باید ارقام درختان مناسب‌ را برای باغ خود خریداری نمایید.
  • حداقل و حداکثر دمای منطقه: سرما و گرمای بیش از حد منطقه ممکن است باعث آسیب و یا سوختن درختان و میوه‌ها بشود. پس از آگاهی از حداقل و حداکثر دمای منطقه، شما میتوانید تدابیر لازم برای پیشگیری از آسیب رسیدن به درختان‌ را بیاندیشید.
  • امکان بروز سرمازدگی ناگهانی در بهار و پاییز: برخی مناطق در کشورمان مستعد بروز سرماهای ناگهانی در فصل بهار هستند. این موضوع باعث سوختن جوانه‌های گل که پیش نیاز تولید میوه است، میشود. نهال‌های گردو اغلب دیرگل هستند. این مورد ریسک‌های ناشی از سوختن جوانه‌های گل‌ را به حداقل میرساند.
  • ارتفاع از سطح دریای منطقه: مهم ترین نکته در انتخاب و خرید نهال گردو؛ ارتفاع از سطح دریای منطقه است. ارتفاع از سطح دریا‌ را میتوانید با جستجوی نام شهر خودتان در مرورگر گوگل بدست بیاورید. ارتفاع از سطح دریا، خود میتواند نشان دهنده ی وضعیت آب و هوایی و اقلیمی در یک منطقه باشد. بنابراین آگاهی از این موضوع بسیار حائز اهمیت میباشد.

با آگاهی از شرایط فوق بهتر میتوانیم نهال گردو مناسب‌ را در باغ خود انتخاب کنیم.

قیمت نهال گردو

مهم ترین فاکتورهای انتخاب بهترین نهال گردو

پس از آگاهی از اطلاعات مرتبط با شهر خود اکنون میتوانید با دید بازتری نسبت به انتخاب و خرید نهال گردو اقدام نمایید. و اما مهم ترین فاکتورهای که باید در انتخاب و خرید نهال گردو در نظر داشته باشید:

  • سازگاری پذیری نهال با آب و هوای منطقه: پس از آگاهی از وضعیت منطقه ی خود با جستجوی نام نهال مورد نظر خودتان در سایت پالیزگردو میتوانید از اطلاعات کلی نهال آگاه شوید. اگر در منطقه ای گرمسیری و یا سردسیری قرار دارید, حتما باید نهال‌های گردو متناسب با آب و هوای منطقه خودتان‌ را بخرید.
  • ارتفاع از سطح دریا: همانطور که پیش تر اشاره شد ارتفاع از سطح دریا یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید نهال گردو است. پس از آگاهی از ارتفاع از سطح دریای منطقه خود؛ آن‌ را با ارتفاع از سطح دریای مناسب نهال گردو مقایسه کنید. توجه کنید که تنها در صورت سازگاری این ۲ عدد با یکدیگر میتوانید نهال گردوی مورد نظر‌ را در باغ خود بکارید.
  • پیشنهاد نهالستان معتبر: نهالستان‌های معتبر معمولا ارقامی‌ را به عنوان بهترین نهال گردو معرفی مینمایند. پیشنهاد نهالستان پالیزگردو؛ خرید نهال گردو پالیزکانادایی؛ خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر؛ خرید نهال گردو چندلر و خرید نهال گردو فرنور در اکثر مناطق کشورمان میباشد.
  • میزان محصول‌دهی نهال گردو: طبیعتا هرچه میزان محصول‌دهی یک رقم بیشتر باشد؛ سودآوری سالیانه شما از فروش محصولات افزایش خواهد یافت. توجه کنید که موضوع مهم علاوه بر محصول‌دهی بالا؛ کیفیت محصولات است. که در قیمت میوه گردو تاثیرگذار است.
  • حداکثر عمر اقتصادی نهال گردو: نهال‌های گردو عمر اقتصادی بسیار بالایی دارند. اکثر ارقام گردو قادرند بین ۵۰ تا ۲۰۰ سال عمر کنند. که این موضوع نشان میدهد. با یکبار خرید نهال گردو و کاشت آن در باغتان تا سالیان سال از محصول‌دهی حداکثری درختان بهره مند خواهید شد.
  • شروع محصول‌دهی نهال گردو: یکی دیگر از موضوعات مهم در انتخاب نهال گردو؛ شروع محصول‌دهی آن است. چرا که این موضوع شروع بهره وری از باغ و بازگشت سرمایه و در نتیجه سودآوری‌را برای شما مشخص خواهد نمود.
  • مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها: هرچه درختان دارای مقاومت بیشتری در برابر آفات و بیماری‌ها باشند؛ نگهداری از آنها آسان تر و هزینه‌های سمپاشی و کوددهی و رسیدگی به درختان کاهش میابد. همچنین درختان بیمار و یا آفت زده معمولا محصول‌دهی کمتری داشته و تاثیر آنها میتواند تا سالیان سال روی درختان باقی بماند.
  • قیمت نهال گردو: قیمت نهال گردو نیز یکی از موارد مهم در انتخاب نهال گردو است. چرا که در هر هکتار باغ به طور متوسط بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ اصله نهال کاشته میشود. توجه کنید که هرچه نهال بهتر و با کیفیت تری خریداری نمایید. سودآوری شما از باغ افزایش یافته و بازگشت سرمایه شما سریعتر انجام میشود.نهالستان گردو

 مهم ترین دغدغه ی باغداران در خرید نهال گردو چیست؟

دغدغه ی اصلی باغداران محترم همواره خرید نهال گردو سالم و با کیفیت و مطابق با استانداردهای روز است. همچنین گزارش‌هایی ناشی از فروش نهال گردو بیماری و یا شکسته و آسیب دیده و عدم تطبیق رقم سفارش داده شده با رقم دریافت شده از برخی از نهال فروشی‌های غیر قانونی به چشم میخورد. از این رو توصیه میشود نهال‌های گردو‌ را فقط و فقط از نهال فروشی معتبر و رسمی نهال گردو خریداری نمایید. تا علاوه بر دریافت نهال گردو سالم؛ به همراه گواهی سلامت و ضمانتنامه کتبی و معتبر؛ از خدمات پس از فروش نهال گردو نیز بهره مند شوید.

ما در نهالستان پالیزگردو از همراهی شما تا انتهای این مطلب سپاسگزاریم.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 2,60 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.