جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

جزئیات استخدام‌ وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲

آزمون استخدامی
مجوز استخدام ۲۵ هزار و ۱۰۰ نفر برای سال ۱۴۰۲ در وزارت بهداشت دریافت شده و برای بخشی از نیروها در فرایند آزمون استخدامی سهمیه‌هایی اختصاص یافته است.
به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در نشست با رئیس و کارکنان مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری، بر ضرورت توجه به نقاط قابل بهبود و اصلاح فرایندهای طولانی و نیازمند بهبود در سازمان، تاکید و اظهار کرد: مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری باید سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری مسیر رشد و ارتقای کارکنان نظام سلامت را فراهم کند.

وی افزود: تبدیل وضعیت ۷۰ هزار نفر از مشمولین قانون تبدیل وضعیت ایثارگران، دریافت مجوز استخدامی ۲۵ هزار و ۱۰۰ نفر برای سال ۱۴۰۲ و تحویل بیش از دو هزار پروژه عمرانی از اقدامات مهمی است که تا پایان سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در خصوص برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت، ادامه داد: با مذاکرات بسیار و پیگیری‌هایی که از سازمان اداری و استخدامی در سال گذشته انجام شد، مجوز استخدام ۲۵ هزار و ۱۰۰ نیروی انسانی صادر شده است و توزیع آن‌ها برای همه کشور خواهد بود که امید است سازمان برنامه و بودجه هرچه سریع‌تر منابع آن را تأمین کند.

وی با بیان اینکه توزیع نیروهای استخدامی جدید برای پروژه‌های جدید است، گفت: در حوزه بهداشت، درمان، فوریت‌های پزشکی و مامایی نیروها استخدام خواهند شد و در این آزمون نگاه ویژه‌ای به حوزه بهداشت داریم. در این آزمون فرصت بومی‌گزینی برای داوطلبان فراهم شده است و همکارانی که در دوران کرونا شاغل بودند، از نیروهای ۸۹ روزه، شرکتی و قراردادی و نیروهای طرحی شاغل در دوران کرونا، دارای سهمیه هستند تا بتوانیم نگرانی آن‌ها را برطرف کنیم.

رحیمی با اشاره به برگزاری این آزمون طی روزهای آتی، ادامه داد: از این تعداد ۹ هزار نفر پرستار، هشت‌هزار نفر نیروی بهداشتی و ۳۵۰۰ نیروی فوریت پزشکی هستند و ما از ظرفیت درون وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌های نظام سلامت استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم برنامه پزشکی خانواده را به خوبی پیش ببریم.

توافق روی ۲.۵ نیروی پرستاری به ازای هر تخت

محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور نیز در این زمینه، اظهار کرد: موضوع تبدیل وضعیت کارکنان دولت در مجلس مصوب و برای تأیید به شورای نگهبان رفت که این امر مهم برای نیروهای پرستاری شرکتی و تبصره‌ای امنیت و انگیزه شغلی بسیار خوبی را ایجاد خواهد کرد. در دنیا در هر ۲۴ ساعت به ازای هر تخت بین شش تا هشت نفر نیروی گروه پرستاری وجود دارد، اما در ایران به دلیل محدودیت‌های منابع به میزان ۲.۵ نفر رضایت داده شده و به‌نظر می‌رسد که توافق روی این عدد صورت‌گرفته و بر این اساس نیرو جذب شود.

وی افزود: در خصوص مباحث مالی، قانون تعرفه‌ها تصویب، اعتبارات تخصیص داده و دستورالعمل‌ها نیز ابلاغ شده است، اما به‌نظر می‌رسد مقداری عزم مدیریتی محکم‌تری نیاز است تا این قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغ شده و دستورات رئیس جمهور و فرمایشات مقام معظم رهبری زمین گذاشته نشود و سیستم HIS فعال تا خدمات در آن ثبت شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور تصریح کرد: خبر خوش قطعی، قرار گرفتن منابع اجرای تعرفه‌ها در سرانه است که به صورت یک بند مستقل در تبصره ۱۷ سازمان برنامه و بودجه به مجلس فرستاده شده و مجلس نیز روی آن نظر مساعد دارد که این موضوع بسیاری از مشکلات را در حوزه پرستاری حل خواهد کرد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,67 از 5)
Loading...