پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

آموزش تزیین خیار به سه روش جالب و ساده + فیلم

در این آموزش سایت مجله تصویر زندگی شما را با سه روش بسیار آسان و در عین حال خلاقانه تزیین خیار آشنا می کنیم. این مدل   ها کار سخت و پیچیده ای نیست و هرکسی به راحتی می تواند انجام دهد.

آموزش تزیین خیار به شکل گل رز

سه روش ساده برای تزیین خیار  

در اکثر سالاد ها و دورچین ها از گوجه و خیار تزیین شده می توان استفاده کرد. امروزه دورچین های غذایی زیادی مشاهده می کنیم که با تزیین خیار و سایر سبزیجات آماده شده اند. دورچین و تزئینات مربوط به آن به زیبایی ظرف سرو غذا و انواع سالاد کمک زیادی می کند.

برای هر سه تزئینی که در این مطلب برای شما خواهیم گفت بایستی از خیار سالادی استفاده شود.

 

تزیین خیار به شکل حلقه های دو رنگ

برش های خیار همراه هویج می باشد که روش متفاوت تزیین خیار برای سرو سالاد یا دورچین است. در نگاه اول شاید کسی به راحتی متوجه چگونگی انجام کار نشود ولی این کار با یک ترفند ساده به راحتی امکان پذیر می باشد.

این روش را برای سرو سالاد و یا دورچین غذا استفاده کرده و مهمان های خود را شگفت زده کنید!

برخلاف تصوری که خیلی ها دارند این روش بسیار آسان است. تنها کافیست یک بار از این روش برای تزئینات غذایی خود استفاده کنید، بی شک در آینده بارها و بارها آن را به کار خواهید برد.

برای این منظور احتیاج به لوله ای پلاستیکی یا فلزی به قطر تقریبی یک تا یک و نیم سانت داریم. به دور و اطراف خود نگاه کنید حتما چنین چیزی را خواهید یافت. آن را به خوبی شسته و تمیز کنید و برای این منظور کنار بگذارید.

دو طرف خیار را به صورت صاف برش زده و لوله مورد نظر را داخل خیار وارد و از سمت دیگر آن را خارج کنید. فضای ایجاد شده داخل خیار را باید با هویج پر کنید.

آموزش تزیین خیار

هویج باریک و درازی را انتخاب کرده و آن را به صورتی باریک کنید که داخل فضای ایجاد شده بتواند قرار بگیرد. بعد از قرار دادن هویج داخل آن فضا، خیار را به صورت ساده برش بزنید.

آموزش تزیین خیار

 

تزیین خیار به صورت مارپیچ یا فنری

برای این کار وسیله هایی هم به بازار آمده ولی با یک ترفند ساده بدون استفاده از وسیله خاصی شما می توانید این کار را در خانه به راحتی انجام دهید.

برای این کار سر و ته خیار را به صورت صاف برش زده و یک سیخ چوبی را از قسمت وسط خیار رد کنید.

آموزش تزیین خیار

سپس با یک چاقوی تیز به صورت چرخشی دور تا دور خیار را برش بزنید به طوریکه خیار تکه تکه نشود.

آموزش تزیین خیار

دیدن فیلم آموزشی انتهای مطلب برای این کار به شما کمک خواهد کرد درک بهتری از این برش داشته باشید.

در آخر سیخ چوبی را از داخل خیار خارج کرده و خیار فنری را برای تزئین استفاده کنید. استفاده از این روش برای دور ظرف سالاد بسیار زیبا و متفاوت خواهد بود.

آموزش تزیین خیار

تزیین خیار به شکل گل رز

درست کردن گل با استفاده از برش های خیار ، روش دیگر تزیین خیار است.

برای این منظور ابتدا خیار را به صورت خیلی نازک برش زده، سپس برش ها را در یک خط مستقیم کنار هم قرار داده به طوریکه قسمتی از هر برش روی برش قبلی قرار گیرد.

سپس از یک طرف شروع به رول کردن برش ها کنید. در انتها رول را به دو قسمت تقسیم کنید و گل خیار درست شده را از قسمت صاف برش زده روی سطح کار قرار دهید.

آموزش تزیین خیار به شکل گل رز

نکته ای که در این تزئین وجود دارد این است که اگر برش های خیار کمی کلفت یا به حد کافی نازک نباشد در رول کردن برش ها با مشکل برخورد خواهید کرد.

پس تا جایی که می توانید برش ها را با دست یا دستگاه نازک برش بزنید.

نکته دیگر اینکه از تعداد خیلی زیاد برش استفاده نکنید. در این آموزش از ۱۴ عدد برش خیار برای درست کردن گل استفاده شده که تعداد مناسبی به نظر می رسد چون استفاده از تعداد زیادی برش باعث سخت تر جمع شدن گلبرگ ها و نامنظم شدن آن ها می شود.

آموزش تزیین خیار به شکل گل رز

 

دیدن این فیلم یک دقیقه ای به شما کمک خواهد کرد آموزش های تزیین خیار را بهتر و سریع تر درک کنید و یاد بگیرید.

 

فیلم آموزش سه روش تزئین خیار  

دانلود فیلم با کیفیت ۳۶۰p

 

 

منابع:fastforwardfun/خانومانه

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 79, میانگین امتیاز: 4,24 از 5)
Loading...