جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

کشور یونان چگونه کشوری است؟

اقامت یونان

آیا یونان کشور خوبی برای زندگیست؟ مزایا و معایب زندگی در یونان چیست؟ برای گرفتن اقامت یونان و شهروندی این کشور، می‌توانید از این ۳ روش استفاده کنید.

یونان همیشه کشوری بوده که توجه شهروندان سایر کشورها را به خود جلب کرده است. پیش از این، شهروندان کشورهای مختلف معمولا برای گذراندن تعطیلات به این کشور و شهرها و جزایر معروفش سفر می‌کردند و گردشگری یکی از بخش‌های اقتصادی مهم یونان بود. در سالیان اخیر علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، طرح‌های اخذ اقامت یونان نیز باعث جذب شهروندان سایر کشورها به یونان شده است. در این مطلب، ضمن بررسی شرایط زندگی در یونان در مورد روش های اخذ اقامت یونان نیز صحبت خواهد شد.

معرفی کشور یونان

یونان یکی از کشورهای اروپایی عضو حوزه شینگن است که در یکی از خوش و آب و هوا ترین نقاط اروپا قرار دارد. تاریخ کشور یونان و آثار معماری آن مهم‌ترین ویژگی کشور یونان شناخته می‌شود. ضمن اینکه طبیعت فوق العاده یونان نیز از دیگر دلایل علاقه گردشگران به این کشور است. یونان یکی از کشورهای امن اروپاست که آمار جرم پایینی دارد. در ادامه قصد داریم مزایا و معایب زندگی در یونان را بررسی کنیم:

مزایای زندگی در یونان

  • هزینه‌های پایین زندگی در یونان نسبت به بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی
  • عضویت یونان در حوزه شینگن و امکان رفت و آمد به سایر کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به ویزا
  • آب و هوای فوق العاده یونان در تمامی فصل‌های سال
  • امکانات مناسب زندگی از جمله خدمات درمانی، آموزشی و…
  • تاریخ و فرهنگ غنی یونان
  • طبیعت فوق العاده یونان و سواحل زیبای آن
  • شباهت‌های فرهنگی بین یونان و ایران و روحیه مهمان نوازی مردم این کشور
  • کم بودن فاصله یونان و ایران از لحاظ جغرافیایی نسب به سایر کشورهای اروپایی (فاصله هوایی بین تهران و آتن حدودا ۳.۵ ساعت است)

معایب زندگی در یونان

  • بالا بودن هزینه‌ها در مناطق توریستی یونان
  • بازار کار نه چندان گسترده یونان و رقابتی بودن استخدام در شرکت‌های این کشور
  • اهمیت بالای تسلط به زبان یونانی برای کار و زندگی در این کشور
  • مالیات بر درآمد بالا در یونان

به طور کلی شرایط زندگی در یونان برای ایرانی‌ها مساعد است و به ویژه اگر از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید، یونان می‌تواند یک کشور مناسب برای زندگی و حتی راه اندازی کسب و کار باشد.

اقامت یونان

چطور می‌توانیم اقامت یونان را بگیریم؟

خب اول کمی در مورد این صحبت کنیم که اصلا چرا گرفتن اقامت یونان یک گزینه جذاب برای شهروندان ایرانی است. اول اینکه با گرفتن اقامت یونان، این امکان را دارید که به تمام کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کنید. دوم اینکه مجبور نیستید حتما در کشور یونان اقامت داشته باشید و حتی در صورت عدم حضور فیزیکی در یونان هم اقامت شما باطل نمی‌شود. موضوع بعدی این است که بعد از گذشت چند سال با داشتن شرایطی می‌توانید برای گرفتن شهروندی و پاسپورت یونان هم اقدام کنید.

با این مقدمه برویم سراغ روش‌های گرفتن اقامت یونان . در اینجا ۳ روش متداول برای گرفتن اقامت یونان را توضیح می‌دهیم.

۱- اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک

اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک را می‌توان محبوب‌ترین شیوه برای گرفتن اقامت این کشور دانست. کشور یونان مثل خیلی دیگر از کشورهای اروپایی دیگر، برای جذب سرمایه خارجی اقدام به ارائه طرح گلدن ویزا یا ویزای طلایی کرده است. بر اساس این طرح، شهروندان کشورهایی مثل ایران می‌توانند با خرید ملک در یونان، اقامت این کشور را بگیرند. گرفتن اقامت یونان به شما اجازه می‌دهد تا به صورت قانونی در این کشور به کار و زندگی مشغول شوید.

تنها شرط این موضوع این است که حداقل میزان سرمایه گذاری شما در بخش املاک یونان ۲۵۰هزار یورو باشد. شما می‌توانید یک ملک به قیمت ۲۵۰هزار یورو بخرید یا اینکه چند ملک با مجموع این ارزش را خریداری کنید. کاربری ملک هم تفاوتی ندارد و در هر جایی از یونان می‌توانید اقدام به خرید ملک کنید. با انجام این کار از یک طرف سرمایه گذاری مناسبی را در یک کشور اروپایی انجام داده‌اید و از طرف دیگر اقامت یونان را می‌گیرید. ضمن اینکه می‌توانید ملک خود را اجاره داده و از این طریق درآمد خوبی هم داشته باشید.

۲- اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی

راه دیگری که برای گرفتن اقامت یونان وجود دارد، اثبات تمکن مالی است. برای انجام این کار باید یک حساب بانکی را در کشور یونان افتتاح کنید که حداقل ۲۵هزار یورو موجودی داشته باشد. این موجودی ثابت می‌کند که قادر به تامین هزینه‌های زندگی‌تان در کشور یونان هستید.

کار دیگری که باید بکنید این است که ثابت کنید که درآمد خالص سالانه شما ۴۰هزار یورو است. برای این کار می‌توانید از مدارکی مثل فیش حقوقی، سود سپرده بانکی، سود سهام، دارایی ارزهای دیجیتال و… استفاده کنید. در این روش، سپرده بانکی شما معاف از مالیات خواهد بود.

اقامت یونان

۳- اخذ اقامت یونان از طریق ثبت شرکت

اگر قصد دارید سرمایه خود را در یک کشور اروپایی وارد یک کسب و کار کنید و یا خودتان یک شرکت تاسیس کنید، یونان می‌تواند گزینه مناسبی باشد. با تاسیس یک شرکت در یونان به صورت قانونی می‌توانید اقامت این کشور را نیز بگیرید. البته در نظر داشته باشید که برای شروع چنین کسب و کاری حداقل به ۲۵۰هزار یورو در ابتدای کار نیاز خواهید داشت. ضمن اینکه باید هزینه‌های مربوط به فرآیند تاسیس شرکت و سپس حقوق نیروی کار را هم در نظر بگیرید.

می‌توانیم شهروندی و پاسپورت یونان را هم بگیریم؟

اگر قصد اصلی شما از گرفتن اقامت یونان رسیدن به شهروندی و پاسپورت این کشور باشد، باید مواردی را در نظر بگیرید. مثلا اینکه حتما باید در کشور یونان حضور مستمر داشته باشید تا بتوانید برای پاسپورت این کشور درخواست دهید.

از طرف دیگر، دریافت پاسپورت و شهروندی یونان منوط به این است که در مدت چند ساله اقامت در یونان توانسته باشید روی زبان این کشور به طور نسبی مسلط شوید. همچنین آشنایی با تاریخ و فرهنگ این کشور و موفقی در آزمون حق شهروندی نیز از دیگر موارد مهم است. اگر واجد این شرایط باشید می‌توانید درخواست خود را بعد از دو سال برای گرفتن حق شهروندی و پاسپورت یونان هم ارائه کنید.

از هر کدام از روش های اخذ اقامت یونان که اقدام کنید، اقامت یونان نه تنها به شما بلکه به اعضای خانواده‌تان نیز تعلق خواهد گرفت. فرزندان شما می‌توانند به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند و بعد از چند سال، پاسپورت یونان را بگیرند. در حال حاضر، یونان یکی از بهترین شرایط گرفتن اقامت و پاسپورت را در بین تمام کشورهای اروپایی ارائه می‌کند.

هلدینگ نیلگام با وجود ارتباطات بین المللی از جمله در کشور یونان، تمامی امور مربوط به اخذ اقامت یونان از روش‌های مختلف را به عهده می‌گیرد و از صفر تا صد این فرآیند را همراه شما خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر در مورد طرح‌های اخذ اقامت یونان می‌توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی نیلگام تماس بگیرید.

منبع: nilgam.com

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.