پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

چگونه میتوانیم یک ماگ عروسکی بسازیم

آموزش ساخت ماگ

مقدمه

ماگ،‌ لیوانی در ابعاد بزرگ و حجیم با روکش سرامیکی  و.. است و تنوع ماگ‌ها در بازار به‌حدی بالا است که هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. به‌علاوه ماگ‌ها برای نوشیدنی‌های گرم مثل قهوه و چای و شیر بسیار مناسب هستند. تنوع مدل‌ و طراحی خلاقانه این محصولات آنها را به وسیله‌ای محبوب‌ تبدیل کرده است. در ادامه مطلب درباره چگونگی ساخت ماگ عروسکی و لوازم مورد نیاز آن صحبت می‌کنیم تا شما هم بتوانید برای خودتان ماگ‌های زیبا و جذاب طراحی کرده و بسازید‌.

ماگ عروسکی چیست؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید که ماگ‌‌ها وابستگی می‌آورند و هر از ده نفر، شش نفر ماگ مخصوص به خود را دارند. ماگ‌ها در انواع چینی و سفالی با روکش سرامیکی ساخته می‌شوند. در این میان ماگ عروسکی که با خمیر درست شده باشد از محبوبیت بیشتری برخودار است و به ماگ‌هایی گفته می‌شود که روی بدنه خود عروسکی بامزه و دوست‌داشتنی دارند.

به‌خاطر وجود این عروسک‌ها به این مدل ماگ‌ها، ماگ عروسکی می‌گویند. ماگ در این مدل‌ها سرامیکی یا سفالی و .. است اما جنس عروسک روی ماگ فرق می‌کند. این عروسک به صورت مستقل ساخته و سپس روی ماگ نصب می‌شود. در ساخت این عروسک‌ها از نوعی خمیر هواخشک استفاده می‌شود که نیاز به پخت ندارد و به‌راحتی خشک و محکم می‌شود. اجزا عروسک جداگانه ساخته شده و سپس به یکدیگر وصل شده و روی‌ ماگ نصب می‌شوند.

ممکن است خرید ماگ‌های عروسکی که نوعی ماگ فانتزی محسوب می‌شوند و قیمتی بیشتر از ماگ‌های ساده دارند برای همه مقدور نباشد. بنابراین شما می‌توانید با آموزش ساخت ماگ عروسکی و تهیه مواد مورد نیاز آن، رز سایت سرزمین خمیر به سلیقه خود و با قیمتی به مراتب مناسب‌تر یک ماگ عروسکی بسازید.

مواد لازم و تهیه خمیر برای ساخت ماگ عروسکی

وسایل ماگ سازی

اگر قیمت ماگ‌های موجود در بازار برای شما بالا است یا ترجیح می‌دهید چندین ماگ با سلیقه خودتان داشته باشید؛ دست به کار شده و شروع به ساخت ماگ عروسکی کنید‌‌. برای این کار شما نیاز به خمیر دارید که می‌توانید نوع مخصوص آن را با قیمتی مناسب خریده یا خودتان خمیر گل چینی تهیه کنید در خانه.

در ادامه به بررسی مواد لازم برای ساخت خمیر ماگ عروسکی می‌پردازیم. جهت تهیه خمیر در منزل شما به موادی مانند چسب چوب، آرد نشاسته،‌ روغن بچه و آبلیمو نیاز دارید. البته بعد از تکمیل شده خمیر می‌توان از رنگ‌های مختلف برای رنگ‌آمیزی آن استفاده کرد.

دستور درست کردن خمیر گل چینی :

طرز تهیه خمیر گل چینی

  1. سه‌چهارم فنجان چسب‌ چوب را با یک فنجان آرد نشاسته مخلوط کرده و داخل تابه‌ای نچسب خوب هم بزنید تا ترکیب شوند.
  2. دو قاشق غذاخوری روغن بچه و یک قاشق غذاخوری آبلیمو را به مواد اضافه کنید.
  3. بعد از مخلوط کردن مواد با یک دیگر ظرف تفلون را روی حرارت ملایم قرارد هم مدام هم زده شوند تا سفت و گوله نشوند. تا حالت مایع خود را از دست دهد.
  4. این کار رو آنقدر انجام دهید تا مخلوطی یکدست مانند خمیر سفت شود.
  5. دست‌هاتون رو چرب کنید و روغن بچه کمی به خمیر اضافه کنید تا راحت‌تر بشه خمیر را ورز داد.
  6. مراقب باشید خمیر داغ را با دستکش‌ ورز دهید.
  7. خمیر رو خوب ورز بدید تا مثل خمیر نان بشه و در نهایت آن را گرد کنید.
  8. بعد برای اینکه سفت نشه آن را دور از هوا درون پلاستیک و یخچال نگه‌دارید.
  9. خمیر رو داغ درون یخچال نگذارید.
  10. حالا خمیر آماده هست با رنگ‌های مختلف می‌توان خمیر را رنگ و استفاده کرد.

ابزار مورد نیاز برای ساخت ماگ عروسکی

ابزار های گلسازی و عروسک سازی

در ادامه ضروری‌ترین ابراز برای ساخت ماگ عروسکی جذاب را به شما معرفی می‌کنیم تا در صورت علاقه به این حرفه پول‌ساز شما هم دست‌به‌کار شده و شروع به ساخت ماگ عروسکی‌ کنید.

  • ابزار فوندانت

از ابزارهای فوندانت برای شکل و حالت داردن به خمیرمورد استفاده قرار میگیرد زمانی که شما خواسته باشید روی یک خمیر حالت چین و… ایجاد کید.

  • سمبه سر توپی یا قلم داتینگ

سمبه‌ها و قلم داتینگ برای ایجاد حفره و سوراخ روی خمیر مورد استفاده فرار میگیرد مثل زمانی که خواسته باشید چشم عروسک و… درست کنید.

  • تیغ

یکی از ابزار مهم در کار با خمیرها برای ساخت ماگ عروسکی تیغ برش است. برای برش های اضافات خمیر و بریدن گوشه‌های منحنی این تیغ‌ها با انعطافی که دارند بسیار مناسب هستند.

  • وردنه

هنگام کار با اکثر خمیرها برای صاف کردن آن نیاز به وردنه داریم و خمیر ساخت ماگ عروسکی نیز‌ از این قاعده مستثنی نیست.

  • روغن بچه

خمیر ممکن است در حین کار سفت شود، روغن بچه کمک به نرم شدن دوباره خمیر می‌کند.

  • کاتر فوندانت

کاتر فوندانت در مدل های فلزی پلاستیکی در بازار وجود دارد برای سرعت دادن به کار مورد استفاده قرارمیگیرد.

چطور از ساخت ماگ عروسکی پولسازی کنیم؟

کسب درامد از عروسک سازی

شغل ساخت ماگ عروسکی در زیرمجموعه صنایع هنری و دستی قرار می‌گیرد و کاری ارزشمند است. این حرفه در صورتی که دقت و تمرکز لازم برای ساخت عروسک‌های روی ماگ به‌کار گرفته شود گزینه‌ای مناسب برای کسب درآمد است. شما می‌توانید در منزل با داشتن فضایی کمتر از ۲۵متر ماگ سازی را شروع کرده و آن را به صورت آنلاین با تبلیغات و قیمت مناسب به فروش برسانید. روشی دیگر برای کسب درآمد از طریق ماگ سازی این است که آنها را در نمایشگاه‌های فصلی صنایع دستی به فروش برسانید.

درصورت برخورداری از هنر لازم برای طراحی چهره‌های فانتزی می‌توانید سفارش‌ساخت ماگ عروسکی از روی عکس را قبول کرده و این محصول جذاب را به فروش برسانید. فراموش نکنید اگر در این کار دقت و تمرکز کافی به خرج داده و ظرافت را رعایت کنید، حرفه‌ای پولساز و درآمدزا خواهید داشت.

کاربرد ماگ عروسکی و انواع ماگ

ماگ در اصل برای نوشیدنی‌های گرم مانند چای و قهوه یا شیر استفاده می‌شود. اما ماگ‌های عروسکی از جذابیتی غیرقابل انکار برخودار هستند و به عنوان وسایل دکوراتیو کاربرد زیادی دارند. این ماگ‌ها به حدی زیبا هستند که در شلف‌های آشپزخانه و کمدهای ویترین‌دار گزینه‌ای جذاب برای دکور و زیبایی هستند.

این ماگ‌ها به دلیل سایز بزرگی‌ که دارند به عنوان جا مدادی برای روی میز‌ هم قابل استفاده هستند. به‌علاوه در آشپزخانه برای جا قاشقی و یا قرار دادن نی‌های شربت خوری گزینه‌ای عالی خواهند بود. استفاده و کاربرد ماگ بسته به نیاز شما دارد و اما یکی از بهترین کاربردهای ماگ عروسکی‌ هدیه دادن آن به عزیزانتان است.

با طراحی ماگ‌های شخصی از روی عکس آنها یا ساخت ماگ عروسکی از شخصیت‌های عروسکی‌ مورد علاقه‌شان می‌توانید هدیه‌ای فوق‌العاده برای آنها ترتیب دهید. وبسایت رسمی www.batterland.com شما را برای خرید خمیر مناسب و دیگر ابزار ماگ سازی با کیفیت عالی و قیمت مناسب راهنمایی می‌کند.

کلام آخر

در این مطلب درباره ساخت خمیر برای ماگ عروسکی و ماگ‌ها صحبت کردیم. امیدواریم پس از مطالعه مطالب فوق شما هم به فکر آموزش این حرفه جذاب و سودآور شده و درآمدی برای خود دست‌وپا کنید. این حرفه در صورت صبوری و دقت کافی می‌تواند به عنوان شغلی پولساز برای شما باشد. انتخاب و تلاش با شما است. همین الان شروع کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 21, میانگین امتیاز: 4,14 از 5)
Loading...

۲ دیدگاه

» ارسال سوال و نظر شما «
  1. سارا گفت:

    سلام ، خیلی خوب بود، به من ایده ی کار کردن داد، … ، میشه لطفا توضیح دهید آیا در این ماگ‌های عروسکی ساخت شده با خمیر آموزش داده شده (پلیمیری) می‌توان نوشیدنی سرد و گرم نوشید؟؟؟ از چه رنگی برای رنگ کردن خمیر استفاده می شود ؟ و آیا بعداز ساخت عروسک روی لیوان ، خمیر رنگ می شود ،یا قبل از ساخت عروسک ؟؟؟
    برای خرید ابزار ماگ و خمیر مناسب آدرس سایت داده اید، آیا خمیر مناسب همان خمیری است که آموزش داده اید یا خمیر دیگری منظورتان است ؟ کدام خمیر توصیه می شود ؟؟؟
    ممنون

    موافقم ۱
  2. نیایش گفت:

    عالی من عاشق ساخت ماگ هستم.

    موافقم ۱۰

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.