پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

چطور چاپ لیوان کاغذی اهمیت پیدا کرد؟

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که انواع روش‌های تبلیغاتی برای کمک به گسترش کسب ‌و کار اهمیت پیدا کرده و مورد توجه قرار می‌گیرند. هر کدام از ترفندهای تبلیغاتی همواره می‌توانند کمک زیادی به پیشرفت و بهبود بیزنس شما بکنند. خیلی از سازمان‌ها برای تبلیغات محصولات‌شان از روش‌های کلاسیک و سنتی استفاده می‌کنند که شامل چاپ تراکت، بیلبورد در سطح شهر و آگهی‌های تلویزیونی و غیره است. اما بعضی از روش‌های تبلیغاتی هم هستند که شاید زیاد شناخته شده نباشند، اما بازده خوبی دارند  اگر در جایگاه مناسب از آن‌ها استفاده کنید، می توانید نتیجه بهتری بگیرید. یکی از این روش‌ها چاپ تبلیغات روی لیوان‌های کاغذی است. در این مقاله می‌خواهیم ببینیم که این روش تبلیغاتی از چه زمانی جایگاه پیدا کرد و مردم چطور متوجه شدند که باید از آن استفاده کنند؟

تاریخچه پیدایش لیوان کاغذی

در اوایل قرن ۲۰ استفاده از لیوان‌های شیشه‌ای در محل‌های عمومی رواج پیدا کرد این کار کم‌کم باعث انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر می شد و محققان استفاده از لیوان‌های شیشه‌ای مشترک را به عنوان عامل انتقال بیماری قلمداد کردند. تا اینکه اولین بار در سال ۱۹۰۸ شرکت (Dixie Cup) در آمریکا شروع به تولید لیوان‌های کاغذی کرد و توانست اولین نمونه این لیوان‌ها را در یکی از شرکت‌های راه‌آهن به عنوان لیوان یکبار مصرف توزیع کند.

در سال ۱۹۱۷ لیوان‌های شیشه‌ای کاملا از دسترس مردم جمع شد و به جای آن تا سال ۱۹۴۲ لیوان‌های کاغذی در بیمارستان‌ها مورد استفاده افراد قرار گرفت. از طرفی هزینه تولید لیوان‌های کاغذی بسیار کمتر از لیوان‌های شیشه‌ای بود و همین موضوع و البته بازار خوبی که لیوان‌های یک‌بار مصرف داشتند، کم کم باعث شد که سرمایه‌گذاران به تولید این محصول علاقه‌مند شوند. این صنعت ابتدا در کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان و چین و سپس تمام دنیا، مورد توجه قرار گرفت.

برای تولید لیوان‌های یکبار مصرف از کاغذهای روکش شده با پلی‌اتیلن استفاده می‌کردند که طرف روکش‌دار در سمت داخلی لیوان و طرف کاغذی در سمت خارجی آن بود که می‌توانستند روی آن اشکال و لوگوهای مختلف را چاپ کنند.

کم‌کم شرکت‌ها به چاپ لوگو و شعارهای تبلیغاتی روی لیوان‌های کاغذی علاقه‌مند شدند و سعی کردند از آن به عنوان یک متد تبلیغاتی برای توسعه هر چه بهتر کسب ‌و کارشان استفاده کنند. امروزه تولید انواع لیوان کاغذی از اهمیت بالایی برخوردار شده  است.

چاپ لیوان کاغذی

مراحل چاپ لیوان کاغذی

تولید لیوان کاغذی در چند مرحله انجام می‌شود. در ابتدا کاغذ به وسیله ماده پلی‌اتیلن روکش می‌شود. این روکش باعث مقاوم شدن لیوان شده و از نفوذ مایعات به داخل آن جلوگیری می‌کند. اگر کاغذ به صورت یک‌طرفه روکش شود، به آن سینگل می‌گویند و کاغذ دو طرفه روکش به عنوان کاغذ دابل معروف است.

بعد از اینکه کاغذ روکش‌دار به وسیله دستگاه برش داده می‌شود، کاغذ چاپ ‌شده به شکل استروک در می آید و سپس در مرحله آخر کاغذ در دستگاه چاپ قرار می‌گیرد و محصول نهایی تولید می‌شود.

چاپ لیوان کاغذی اصولا بر اساس سلیقه و نیاز مشتری انجام می‌شود به طوری که مشتری تعداد، اندازه، طرح محصول و رنگ‌های قابل استفاده را انتخاب کرده و در نهایت سفارشش را تحویل می‌گیرد.

چاپ انواع لیوان کاغذی

چاپ انواع لیوان کاغذی یکی از مدرن‌ترین خدماتی است که مجموعه‌های چاپ، آن را به کاربران ارائه می‌دهند. از طرفی این روش از جمله پرطرفدارترین روش‌های تبلیغاتی است که در کشور ما استفاده می‌شود. خیلی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند کارمندان و پرسنل‌شان از لیوان‌هایی استفاده کنند که شعار مجموعه یا لوگو روی آن چاپ شده باشد. همچنین در صورتی که مراجعه کننده داشته باشند، می‌توانند با استفاده از این لیوان‌ها، لوگو  برند خود را برای مشتریان تبلیغ کنند و به نوعی در مسیر جذب مشتریان وفادار و دائمی کاری کرده‌ باشند.

همچنین برخی از مجموعه‌ها با توزیع این لیوان‌ها در مکان‌های پرتردد مانند کافه‌ها یا آبخوری‌های عمومی پتانسیلی برای تبلیغ برند خودشان ایجاد می‌کنند. این مجموعه‌ها لوگو مجموعه یا اهداف و استراتژی‌ها و شعارشان را روی لیوان چاپ می‌کنند و در بین مردم توزیع می‌کنند تا افرد دیگر با مجموعه آن‌ها آشنا شده و برای مراجعه به آن‌ها ترغیب شوند.

کاربردهای لیوان کاغذی

چاپ لیوان کاغذی در سایزهای مختلف

لیوان‌های کاغذی در سایزبندی مختلف موجود است تا بتوانید از آن‌ها برای اهداف مختلف استفاده کنید. درواقع با استفاده از سایزهای مختلف لیوان شما حتی دیگر محدود به سرو نوشیدنی نیستید و می‌توانید از لیوان‌ها برای توزیع مواد غذایی مانند سیب‌زمینی و جوجه هم استفاه کنید. در ادامه سایزبندی مختلف لیوان‌های کاغذی موجود در بازار به شرح زیر می باشد :

  • لیوان‌های ۹۰ سی‌سی برای سرو تستر، شات و قهوه و غیره
  • لیوان ۱۱۰ سی‌سی برای نوشیدن قهوه و تستر
  • لیوان ۱۲۰ سی‌سی یا لیوان دبل‌شات
  • لیوان ۲۰۰ سی‌سی به عنوان لیوان سایز واقعی
  • لیوان ۳۶۰ سی‌سی برای سرو مواد غذایی

تنوع سایزبندی لیوان‌های کاغذی سبب شده است که بتوانید از آن‌ها برای کاربری‌های مختلف بهره ببرید. از طرفی دست شما برای چاپ هم باز است. همانطور که قبلا هم گفتیم، شما می‌توانید لوگو و برند، شعار و استراتژی‌ها و  را روی لیوان‌ها چاپ کنید. از طرفی می‌توانید تم چاپ را هر بار با توجه به مناسبت و هدفی که دارید، تغییر دهید.

لیوان‌ها و ظروف یک‌بار مصرف کاغذی چه مزایایی نسبت به ظروف دیگر دارند؟

ظروف یک‌بار مصرف کاغذی در واقع نوعی از ظروف هستند که از نقطه نظرات بسیاری به ظروف پلاستیکی ترجیح داده می‌شوند. در ادامه شما را با برخی از این ویژگی‌ها آشنا می‌کنیم.

  • لیوان های کاغذی تنوع خوبی دارد و برای کاربردهای مختلف می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • این ظروف وزن کمی دارند و همین مزیت باعث می‌شود که حمل و جا‌به‌جایی آن‌ها راحت‌تر بوده و

برخلاف ظروف یک‌بار مصرف پلاستیک، این ظروف سرطان‌زا نیستند و می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید.

  • این ظروف قابلیت چاپ دارند و پتانسیل تبلیغاتی خوبی ایجاد می‌کنند که همواره شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف سعی می‌کنند از آن‌ها بهره‌مند شوند.
  • لیوان های کاغذی بصورت کالا در بین مرم جا افتاده‌اند و در مکان‌های مختلف کاربرد دارند.
  • این ظروف قیمت مناسب و مقرون به صرفه دارند.
  • با توجه به یک‌بار مصرف بودن، باعث می شوند تا در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی ‌شود.
  • برخلاف ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی تجدیدپذیر هستند و با سرعت بیشتری به طبیعت بازمی‌گردند.

شما استفاده از کدام سایز لیوان‌های کاغذی را ترجیح می‌دهید و به نظرتان در کدام مقاطع استفاده از این تکنیک تبلیغاتی بیشترین بازده را دارد؟ اگر در این مورد پیشنهادی داشتید می توانید از بخش نظرات در وبسایت sj-cup.ir برای ما پیشنهادات خودتان را ارسال نمایید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,67 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.