جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

نکته های برای تهیه و نگهداری سگ آپارتمانی

سگ ها حیوانات خانگی خوبی هستند. آنها شخصیت مستقلی دارند و در عین حال می توانند با حسی از وفاداری به عنوان یک همنشین آگاه و دوست داشتنی با شما زندگی کنند. نگهداری از سگ ها قطعاً چیزی فراتر از دیگر حیوانات خانگی است. اگر شما هم علاقمند به داشتن یک سگ هستید، عجله نکنید. زیرا خرید سگ یک ماجرای هوشمندانه است و در آن باید به انبوه نکات ریز و درشت توجه کرده باشید.

برای بررسی قیمت و خرید خرید سگ  باید به مراکز پرورش و نگهداری از حیوانات خانگی مراجعه کنید. در این مراکز قطعاً با انواع سگ های جذاب در نژادهای گوناگون مواجه می شوید. اما سگی که انتخاب خواهید کرد قرار است با شما و در کنار شما زندگی کند. پس باید از همان ابتدا مناسب شما و حس و حال شما باشد. اینجای ماجرا است که لازم است تا به چندین نکته کلیدی برای خرید و فروش سگ توجه کنید. در این مقاله همراه تجارب گروه پت راید هستیم تا با هم به نکات کلیدی برای خرید و فروش سگ بپردازیم.

نگهداری سگ آپارتمانی

خرید سگ آپارتمانی: نکته هایی ساده اما کلیدی

خرید سگ آپارتمانی ماجرای ساده ای نیست. شما در حال تصمیم‌ گیری برای زندگی کردن با یک موجود زنده هستید و قطعاً باید به تمام جوانب از این همراهی فکر کرده باشید. اما اگر هوشمند باشید و در هنگام خرید سگ از همان ابتدا تصمیمی درست و آگاهانه گرفته باشید، باقی ماجرا تقریباً ساده می شود. زیرا شما صاحب یک نژاد سگ مناسب با امکاناتی که دارید، شده اید. اما این نکته ها چه هستند؟

نکته اول؛ آیا آمادگی نگهداری از سگ خانگی را دارید؟

اکثر کسانی که به دنبال خرید سگ هستند، غالباً در یک تصمیم احساسی قرار دارند. این افراد پس از مدتی فارغ از نیازهای احساسی تازه با چالش ‌های جدی نگهداری از سگ مواجه می شوند. در این حالت شاید خیلی دیر شده باشد و شما مسئول یک حیوان بی ‌دفاع هستید.

آگاهی اولین قدم برای خرید سگ است. در این آگاهی باید به درستی از چالش‌ های نگهداری از انواع نژاد سگ اطلاع داشته باشید. در عین حال باید بتوانید فضا و امکانات کافی برای این همراهی را تهیه نمایید. وقتی واقعاً در یک صحبت روراست با خودتان به این نتیجه رسیده اید که توانایی نگهداری از سگ ها را دارید، حالا می توانید با خیال راحت به خرید سگ مورد علاقه خودتان بپردازید.

نکته دوم؛ سگی از نژاد مناسب تهیه کنید

انتخاب نژاد درست و مناسب سگ چالش بعدی شما برای خرید سگ است. در این قدم کلیدی چشم ‌و گوش ‌بسته تصمیم گیری نکنید. سگ انتخاب شده شما باید با سبک زندگی شما جور در بیاید. بهتر است دست به کار شوید و با مطالعه انبوه مقالات برای معرفی نژادهای سگ، گونه مناسب خودتان و سطح امکاناتی که دارید را انتخاب کنید.

سگ آپارتمانی در نژادهای گوناگون با اندازه جثه های کاملاً متفاوت هستند. مثلاً سگ پامرانین و یا سگ شیتزو و حتی سگ نژاد چاو چاو در دسته سگ های معروف با جثه کوچک و ظاهری فانتزی قرار می ‌گیرند. در مقابل سگ ژرمن و حتی گلدن رتریور از نژادهای بزرگ جثه اما مناسب فضاهای آپارتمانی هستند. در انتخاب نژاد سگ آپارتمانی باید چندین معیار را در نظر داشته باشید. معیارهایی مانند:

  1. تا چه اندازه می توانید برای همراهی با سگ آپارتمانی خود وقت بگذرانید؟ همه سگ ها نیاز به توجه صاحبان خود دارند. اما برخی از نژاد سگ بیش از دیگر نژادها به توجه صاحبان خود حساسیت نشان می دهند. از طرفی برخی از سگ ها توانایی ویژه دارند. لذا برای تربیت این سگ ‌ها باید وقت بگذارید. سگ گلدن رتریور و یا سگ ژرمن از جمله سگ های مفید با قابلیت انجام کارهای ویژه هستند.

  1. آیا تحمل ریزش موی سگ را دارید؟ سطح بدن همه سگ ها از مو پوشیده شده است. موی بدن همه سگ ها ریزش دارد. اما برخی از نژادهای پرمو مقدار ریزش موی قابل توجهی دارند. سگ های فانتزی مانند سگ پامرانین و حتی سگ شیتزو و… از این گونه نژادهای پرمو با ریزش زیاد هستند. سگ های فانتزی با حجم موی زیاد، جذاب و زیبا هستند؛ اما قطعاً باید بدانید که مراقبت از این سگ ها بیشتر است و باید دائماً در حال شانه زنی و مراقبت از حجم موی زیاد آنها باشید. اگر حساس هستید یک نژاد کم مو مناسب شما است.
  2. هدف شما از خرید سگ چیست؟ انتخاب درست نژاد سگ ارتباط مستقیم با هدف شما از خرید سگ دارد. اگر سگ را برای ماندن در محیط خانه و همراهی خانواده می خواهید، تهیه کردن سگ های فانتزی مانند سگ چاو چاو و یا پامرانین پیشنهاد مناسبی است. اما اگر در این همراهی به دنبال رسیدن به یک سگ شخصیت دار، با اخلاقی خاص مانند توانایی همبازی شدن با بچه ها هستید، می توانید یک سگ نژاد گلدن رتریور و یا هاسکی و نژادهای توانمند دیگر را تهیه کنید. برای رسیدن به سگ گارد نیز تکلیف شما کاملاً مشخص است و قطعاً باید از گونه سگ های دوبرمن، ژرمن شپرد و… داشته باشید.
  3. جستجو کنید تا یک پرورش دهنده مناسب سگ را پیدا کنید: برای خرید سگ باید به سراغ پرورش دهنده ها بروید. اما هر پرورش دهنده ای نمی ‌تواند مناسب باشد. پرورش دهنده های حرفه ‌ای از محلی مناسب و تمیز برای نگهداری سگ ها استفاده می کنند و اطلاعات پزشکی و نژاد مناسب سگ را عرضه می کنند. در عین حال اجازه می ‌دهند تا سگ را به یک دامپزشک امین نشان بدهید. در هنگام خرید سگ سوالات زیادی از پرورش دهنده بپرسید. سوالاتی مانند آیا سگ واکسن های لازم را دریافت کرده است؟ سگ از چه نژادی است؟ پدر و مادر سگ را می توان دید؟ چه غذاهایی می خورد؟ در مدت پرورش دادن چه غذاهایی خورده است؟ و… .

در قدم نهایی برای خرید سگ باید برای قیمت آن به توافق برسید. برای این کار بهتر است همیشه استعلام قیمت بگیرید. مثلا می توانید از سایت ها و نهادهای معتبر خدمات حیوانات خانگی مانند گروه پت راید برای استعلام قیمت سگ مشاوره دریافت کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 3,75 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.