سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

قرارداد لباس عروس را فقط با این نکات امضا کنید!

ازدواج و عروسی

قرارداد لباس عروس یک قرارداد بسیار کاربردی است که بین صاحب لباس و مستاجر تنظیم می‌شود. در واقع این قرارداد یک نوع قرارداد اجاره است.

از دغدغه‌های مهم خانم‌ها در تدارک مراسم عروسی، انتخاب و تهیه لباس عروس است. بدون شک تهیه و خرید لباس عروس نیاز به صرف هزینه زیادی دارد. علاوه براین، این لباس صرفا برای جشن عروسی و در یک شب استفاده خواهد شد. به همین دلیل است که اجاره دادن یا اجاره کردن لباس عروس، بسیار متداول است و به جهت استقبال مردم، از مشاغل پردرآمد محسوب می‌شود. به همین منظور، بسیاری از مزون‌های لباس به صورت اختصاصی در حوزه لباس‌های عروس فعالیت می‌کنند و تلاش‌می‌کنند که لباس‌های عروس متنوع و جذاب طراحی کنند. این مزون‌ها با تهیه جدیدترین مدل‌های لباس عروس، این لباس‌ها را به خانم‌های جوان اجاره می‌دهند. قرارداد لباس عروس ، قراردادی است که برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نمونه قرارداد مزون لباس عروس ، قراردادی است که به واسطه آن، می‌توانید لباس عروس مورد نظرتان را از یک مزون اجاره کنید. به طور معمول به دلیل شرایط خاص مراسم عروسی، لازم است که مدتی قبل از مراسم، با مزون لباس عروس قرارداد (روی لینک قبل بزنید) امضا کنید تا مطمئن شوید که در بازه زمانی که معین شده است، لباس مورد نظر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

اولین مرحله در امضای نمونه قرارداد لباس عروس

اگر در انتخاب مزون و لباس عروس مورد نظرتان مطمئن هستید، لازم است که با مزون مورد نظرتان، یک قرارداد امضا کنید. قرارداد شما باید حاوی اطلاعات دقیقی از شرایط اجاره، لباس عروس مورد نظر، مبلغ اجاره بها، تاریخ دقیق اجاره و زمان تحویل لباس، شروط و تعهدات، ضمانت‌ها و خسارت‌هایی باشد که برای انجام این نمونه قرارداد (روی لینک قبل بزنید) در نظر گرفته می‌شود.

بعد از گفتگو و مذاکرات ابتدایی، لازم است که تمام توافقات مدیر یا نماینده مزون و متقاضی اجاره لباس عروس، به صورت مکتوب در متن قرارداد نوشته شود. تنظیم قرارداد (روی لینک قبل بزنید) و ثبت این موارد به صورت مکتوب، در دراز مدت بسیار کاربردی و مناسب خواهد بود. امضای متن قرارداد لباس عروس ، موجب می‌شود که یک سند معتبر در اختیار طرفین باشد. به واسطه قرارداد لباس عروس ، اگر مزون لباس با تاخیر و انجام خطا، لباس را تحویل دهد، می‌توانید از او شکایت کنید یا اینکه اگر شخصی که لباس عروس را اجاره می‌کند به این لباس آسیب برساند، صاحب مزون می‌تواند با استناد به متن قرارداد، از شخص مورد نظر خسارت بگیرد.

موضوع نمونه قرارداد مزون لباس عروس

موضوع توافق از مهمترین بخش‌های متن قرارداد لباس عروس است. زیرا در این بخش به صورت دقیق توضیح داده می‌شود که قرارداد به چه منظوری تهیه شده است و طرفین نسبت به یکدیگر چه تعهدی خواهند داشت. موضوع این قرارداد، اجاره لباس عروس از یک مزون خاص است. مزون مورد نظر، متعهد می‌شود در تاریخ معین، لباسی که توسط متقاضی انتخاب شده است را در اختیار او قرار دهد.

شما می‌توانید در نمونه قرارداد لباس عروس ، به صورت دقیق و با جزئیات، مشخصات لباس عروس مورد نظرتان را بنویسید. در این بخش توضیح داده خواهد شد که شما دقیقا کدام لباس را انتخاب کرده‌اید. صاحب مزون یا نماینده او، متعهد خواهند بود که دقیقا همان لباسی که انتخاب شده است را در اختیار شما قرار دهند.

تاریخ عروسی را در قرارداد لباس عروس مشخص کنید

در نمونه قرارداد مزون لباس عروس ، تاریخ دقیق مراسم عروسی معین خواهد شد. شما می‌توانید این قرارداد را برای چند روز در نظر بگیرید. به طور معمول نیز برای این قرارداد، بازه زمانی چند روزه را انتخاب می‌کنند. به این صورت که پیش از مراسم عروسی، لباس به شما تحویل داده می‌شود و شما بعد از مراسم، لباس را به مزون برمی‌گردانید. با توجه به تقاضای زیاد اجاره لباس عروس و شرایط کاری مزون‌ها، لازم است که از ماه‌ها پیش برای تنظیم این قرارداد اقدام کنید و تاریخ روزی که به لباس عروس نیاز دارید را معین کنید.

با توجه به اهمیت مراسم عروسی و لزوم مهیا بودن لباس مورد نظر در تاریخی که معین شده است، شما می‌توانید برای عدم آمادگی لباس عروس و بروز اختلاف یا مشکل در تحویل لباس مورد نظرتان، خسارت یا جریمه در نظر بگیرید.

از طرف دیگر، مزون نیز می‌تواند برای دیرکرد در تحویل لباس عروس، خسارت بگیرد. تعیین خسارت‌های دیرکرد بیشتر جنبه تضمینی دارند. به این صورت که انجام شدن دقیق قرارداد را تضمین می‌کند و همچنین ضمانتی برای جبران خسارتی خواهد بود که به طرفین می‌رسد.

اجاره بهای لباس عروس!

مبلغ اجاره بها با توجه به نوع لباس و مزونی که لباس را از آن کرایه می‌کنید، متفاوت خواهد بود. به همین دلیل نمی‌توانیم نرخ مشخصی را برای قرارداد در نظر بگیریم. صاحبان مزون‌های لباس عروس، با توجه به نوع لباس و متریالی که برای آن هزینه شده است و همچنین با توجه به جدید بودن لباس عروس، مبالغ مختلفی را برای اجاره بها در نظر می‌گیرند.

در تعیین مبلغ اجاره بها، توافق طرفین شرط است. یعنی اینکه لازم است صاحب مزون و متقاضی اجاره لباس عروس با یکدیگر توافق کنند. در این صورت، مبلغ مورد نظر طرفین در متن قرارداد لباس عروس نوشته می‌شود و متقاضی اجاره لباس عروس ملزم خواهد بود که اجاره بها مورد نظر را پرداخت کند. ممکن است که صاحب مزون اعلام کند که نیمی از مبلغ اجاره بها در ابتدای قرارداد و نیم دیگر آن بعد از اتمام قرارداد دریافت می‌شود. مانعی برای تعیین شرایط پرداخت قرارداد وجود ندارد. طرفین می‌توانید با توافق یکدیگر، شرایط پرداخت اجاره بها را نیز معین کنند.

زمان تحویل لباس عروس را بررسی کنید!

پیش از آنکه لباس عروس را تحویل بگیرید، حتما در مزون، لباس را به دقت بررسی کنید و از سالم بودن آن اطمینان داشته باشید. شما در آینده ملزم خواهید بود که لباس عروس را به همان صورتی که تحویل گرفته‌اید به مزون برگردانید. به همین دلیل لازم است که آن را بررسی کنید تا اگر ایراد یا نقصی دارد، در متن قرارداد نوشته شود. علاوه براین، اگر صاحب مزون هستید، به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم که لباس عروس را در همان لحظه‌ای که تحویل خواهید گرفت، بررسی کنید.

قرارداد لباس عروس مطابق با کدام قانون است؟

قرارداد لباس عروس ، مطابق با عقد اجاره و قانون مدنی تهیه و تنظیم می‌شود. این قرارداد از قواعد مربوط به اجاره اشیاء پیروی می‌کند. این اجاره نامه، یک قرارداد معین و لازم است. معین بودن این قرارداد به این معنی است که قانون مدنی به صراحت درباره اجاره اشیاء توضیح داده است و لازم بودن قرارداد نیز به این معنی است که مزون لباس عروس و متقاضی اجاره لباس عروس، نمی‌توانند قرارداد را یک جانبه فسخ کنند یا اینکه اعلام کنند که از انجام آن، پشیمان شده‌اند. البته ممکن است شرایطی ایجاد شود که مراسم عروسی به دلایلی به زمان دیگری موکول شود یا به هر دلیل دیگری، نیازی به استفاده از لباس عروس نباشد.

برای چنین موقعیت‌هایی، اینطور تعیین می‌شود که متقاضی اجاره لباس عروس، ملزم خواهد بود که بخشی از مبلغ اجاره را پرداخت کند یا خسارتی برای فسخ قرارداد بپردازد. با اینکه این توافق لازم است اما طرفین می‌توانند شروطی را تعیین کنند که این شروط، امکان فسخ قرارداد را فراهم کند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 7, میانگین امتیاز: 3,71 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.