سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

نمودار قیمت دیجی‌کالا، ابزاری برای خرید شفاف و آگاهانه

  • یادش بخیر، من همین چند وقت پیش این کالا را نصف این قیمت خریدم.
  • ای کاش زودتر برای خرید اقدام کرده بودم، فکر نمی‌کردم قیمت به این زودی تغییر کند.
  • خوب شد هفته پیش خرید نکردی، امروز یک تخفیف خوب دارد.

این جملات برای همه ما آشنا است و احتمالا برای پیش آمده که برای خرید یک کالا قیمت­ها را چک کردیم؛ به خصوص اگر بخواهیم خرید خود را به صورت انلاین انجامم دهیم. نتیجه این بوده است که گاهی قیمت بالاتر رفته و گاهی هم پایین‌تر آمده است. اما بهترین راه حل برای دنبال کردن قیمت یک محصول و مناسب‌ترین زمان خرید آن محصول را چطور می‌توان هوشمندانه‌تر پیدا کرد؟ چقدر مطمئن هستید که در زمان مناسب خرید کرده‌اید؟

نمودار قیمت کالا، یک ویژگی منحصر به فرد

به لطف اینترنت و فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا، دسترسی به قیمت تمامی کالاها و نمودار قیمت آن­ها در چند روز گذشته برای ما امکان­پذیر شده است. این امکان یک ویژگی منحصر به فرد در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا بوده که به تصمیم‌گیری هوشمندانه و خرید آگاهانه مشتری کمک کند.

این نمودار در بازه یک ماهه همه تغییرات قیمت یک کالا را نشان می‌دهد و مهم‌تر از آن مشخص می‌سازد در میان فروشندگان مختلف یک محصول یکسان، هر فروشنده چه زمانی کالا را با چه قیمتی به فروش رسانده است. در این نمودار به سادگی می‌توان زمانی که کالایی تخفیف داشته را مشاهده کرد و حتی در مواردی زمان تخفیف بعدی را تا حدودی حدس زد.

شما می‌توانید نمودار قیمت کالا را در کنار هر کالایی که در دیجی‌کالا به فروش می‌رسد، ببینید. اعداد مشخص شده در نمودار قیمت کالا، نشان‌دهنده کمترین قیمتی است که یکی از فروشندگان در طول هر روز آن کالا را با آن قیمت فروخته است. خطوط آبی رنگ نمودار قیمت نشان‌دهنده قیمت عرضه کالا بعد از تخفیف و خط چین‌های خاکستری رنگ قیمت قبل از تخفیف را نشان می‌دهد.

در مورد بعضی از کالاها که ممکن است در روزهایی فروش نداشته باشند یا در آن تاریخ ناموجود باشند، قیمتی برای نمایش در نمودار قیمت وجود ندارد و جای آن خالی باقی می‌ماند. این ویژگی در همه ۲ میلیون تنوع کالایی در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا وجود دارد و کاربران می‌توانند تغییرات قیمت کالای مورد نظر خود را به دست آورند.

لازم به ذکر است که بعضی کالاها دارای رنگ‌بندی یا سایزهای متفاوت هستند و ممکن است قیمت هر سایز و رنگ متفاوت باشد، در این حالت نمودار قیمت هر رنگ یا سایز متفاوت، به شکل مجزا نمایش داده می‌شود و برای مشاهده نمودار قیمت هر سایز یا رنگ متفاوت باید روی گزینه‌های قسمت پایین نمودار قیمت، گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.

نشان دادن نمودار قیمت کالاها نشانه شفافیت دیجی‌کالا و به اشتراک‌گذاری فرایند تغییر قیمت‌ها به صورت روزانه است که در شرایط کنونی اقتصاد کشور ما، می‌تواند تضمین‌کننده خرید آگاهانه باشد. این ویژگی در کمتر فروشگاه اینترنتی یا فیزیکی در سطح جهانی دیده می‌شود. در نهایت این شما هستید که می‌توانید از همه این امکانات بهره‌مند شوید و با بررسی نمودار قیمت، امتیاز فروشندگان مختلف و شرایط ارسال کالا، برای انتخاب کالای مورد نظر، تصمیم بگیرید.

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.