جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

نقش عکاسی تبلیغاتی در تبلیغات کسب و کارها

این روزها به لطف گسترش اینترنت، کسب و کارها نیز رونق بسیاری گرفته‌اند و به طرز چشمگیری بر تعداد کسب و کارهای مشابه افزوده شده است. این مشاغل چه در حوزه آنلاین چه به شکل فیزیکی برای توسعه فعالیت و پیشرفت خود به جذب مشتری و افزایش اعتماد کاربران نیاز دارند. به همین دلیل کسب و کارهای مختلف از ابزارهای تبلیغاتی برای معرفی خود و برندسازی استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغاتی برای تولید و اجراء کمپین‌های بازاریابی، عکاسی تبلیغاتی است. با توجه به استقبالی که امروزه از عکاسی تبلیغاتی می‌شود، می‌توان به این نتیجه رسید که عکس‌های تبلیغاتی نقش بسیار مؤثری در پیشرفت مشاغل مختلف و برندسازی آن‌ها دارند. در ادامه به صورت جامع‌تری راجع به عکس‌های تبلیغاتی محصولات و حرفه عکاسی آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

قبل از این که تأثیر این نوع عکاسی را در تبلیغات کسب و کارها بررسی کنیم، بهتر است ابتدا به تعریف آن بپردازیم تا درک موضوع برایتان ملموس‌تر شود. عکاسی تبلیغاتی و صنعتی شاخه‌ای از هنر عکاسی است که عکسبرداری حرفه‌ای از محصولات و خدمات را شامل می‌شود. با توجه به این که هدف این عکاسی معرفی محصولات صنعتی و نشان دادن ویژگی و خصوصیات آن‌ها است، عکاسی از محصولات تکنیک‌ها و مهارت‌های خاصی می‌طلبد و به صورت یک رشته حرفه‌ای آموزش داده می‌شود. این نوع عکاسی از سایر شاخه های این هنر کاملاً متفاوت است. در عکاسی صنعتی، محصولات مختلف با تمام ویژگی‌ها، کاربردها و هر آنچه که دارند با وضوح کامل در قالب یک عکس بر روی بیلبورد، بروشورها، کاتالوگ‌ها و حتی به صورت تصاویر درون سایت به مشتری معرفی می‌شوند.

عکس‌های تبلیغاتی چه کاربردی در تبلیغات دارند؟

کسب و کارهای مختلف از روش‌های مختلف تولید محتوا برای معرفی محصولات خود استفاده می‌کنند اما گاهی یک تصویر گویا‌تر از هزار کلمه است و ارتباطی که کاربران با عکس برقرار می‌کنند بسیار نزدیک‌تر از ارتباط آن‌ها با واژگان و کلمات است. این عکس‌ها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند عمل کرده و به رشد کسب و کارهای مختلف کمک می‌کنند چون تصاویر بهتر در ذهن مخاطبان ثبت می‌شوند و تبلیغات هر برند را تا مدت‌ها مانا نگه می‌دارند. کاربران با مشاهده عکس‌های تبلیغاتی رفع نیاز خود را در استفاده از آن دیده و به خرید آن ترغیب می‌شوند. به این ترتیب عکاسی تبلیغاتی نقش خود را در تبلیغات کسب و کارها ایفا می‌کند.

عکاسی خلاق تبلیغاتی

نقش خلاقیت در ماندگار شدن عکس‌های تبلیغاتی چیست؟

عکس‌های تبلیغاتی حرفه ای و جذاب حاصل ایده پردازی‌ و خلاقیت‌های ذهن عکاس هستند. هر چقدر این تصاویر جلوه بصری بهتری داشته باشند، بهتر و بیشتر نظر کاربر هدف را جلب می‌کنند. قطعاً مشتریان شرکت‌های مختلف این مسئله را درک خواهند کرد که وقتی یک شرکت برای عکاسی از محصولات خود چنین انرژی و خلاقیتی صرف کرده است، قطعاً محصولات باکیفیتی برای عرضه خواهد داشت. در واقع عکاسی خلاقانه تلاشی را که برای تولید محصول و عکاسی از آن‌ها شده است را به نمایش می‌گذارد. به این ترتیب شرکت‌های مختلف با استفاده از این ابزار و بدون تبلیغات اضافه‌ای به محبوبیت و اعتبار می‌رسند. از طرفی اگر عکاسی تبلیغاتی با خلاقیت آمیخته شود و محصولات مختلف آن گونه که هستند به نمایش درآیند، ضمن اعتمادسازی، جذابیت تصویر، مشتری را به خرید تشویق می‌کند.

عکس‌های تبلیغاتی چه تأثیری در برندسازی دارند؟

کسب و کارهای مختلف گذشته از توسعه و پیشرفت شغل خود و کسب درآمد بالا در نهایت با هدف برندسازی تبلیغ می‌کنند. همان طور که گفتیم تصاویر بهتر در ذهن مخاطب نقش می‌بندند و ماندگاری طولانی دارند. بنابراین اگر در جایی نامی از برند شما برده شود یا مشتریان هدف در جایی محصولات شما را ببینند ضمن تائید اعتبار مجموعه شما با  تبلیغات دهان به دهان به برندسازی کمک می‌کنند. مسئله مهم در مسیر برندسازی ایجاد هویت بصری و جلب اعتماد مشتریان و تبدیل مشتریان بالفعل به مشتریان دائمی است. عکاسی تبلیغاتی و عکس‌های حاصل از آن با شفاف سازی فعالیت کسب و کارهای مختلف به افزایش اعتبار آن‌ها کمک می‌کنند. طبیعتاً بازدید از شرکت‌های تولیدی و نحوه تولید و همچنین مشاهده کیفیت محصولات آن‌ها غیر ممکن است. در حالی که عکاسی محصولات به شکلی تاثیرگذار این هدف را پوشش می دهد.

این نوع عکس‌ها برای طراحی بخش های مختلف هویت بصری یک برند استفاده می‌شوند. در گذشته برای معرفی محصولات و تولید محتوای تبلیغاتی از عکس‌های آماده و استوک استفاده می‌کردند که علاوه بر تکراری بودن هیچ کیفیت و جذابیتی نداشتند. اما قطعاً هزینه کردن برای تهیه یک عکس واقعی و با کیفیت ضمن افزایش فروش در برندسازی نیز بسیار مؤثر است.

عکس‌های تبلیغاتی تأثیرگذار چه ویژگی‌هایی دارند؟

همان طور که گفتیم عکاسی تبلیغاتی تکنیک‌ها و مهارت‌های خاص خود را دارد. این عکس‌ها هویت و قدرت یک مجموعه و محصولات آن را به شکلی تاثیرگذار به نمایش می‌گذارند. یک عکس تبلیغاتی در صورتی تأثیرگذار خواهد بود که به دور از حاشیه‌ها و به بهترین حالت ممکن محصول مورد نظر را نمایش دهد، طوری که تصویر با نمونه واقعی کالا تفاوتی در رنگ و ساختار و سایر ویژگی‌های جلوه بصری نداشته باشد. عکس‌های تبلیغاتی با تاثیرگذاری بروی احساسات مخاطبان ترغیب به خرید ایجاد می کنند و از این طریق باعث افزایش مشتریان و فروش می شوند.

این عکسها باید بتوانند ذهنیتی مثبت و خوشایند از محصول و برند تولیدکننده در مخاطب ایجاد کنند. در نتیجه دارای ترکیب بندی، فضای رنگ، نور پردازی مناسب و ایده‌های خلاقانه هستند. در عکاسی تبلیغاتی برای تهیه یک عکس مناسب از زوایای مختلف عکس‌برداری می‌شود و در نهایت به کمک نرم افزارهای رایانه‌ای به شکلی حرفه ای ادیت می‌شود.

بهترین استودیو برای عکاسی تبلیغاتی

با توجه به این که این روزها کسب و کارهای مختلف به عکاسی صنعتی توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند، مجموعه‌های مختلفی برای ارائه خدمات عکاسی مشغول به ارائه خدمات هستند. اما مسئله آنجا است که برای تهیه این عکس‌ها تنها تجهیزات پیشرفته کفایت نمی‌کند و تجربه، مهارت، ذهن خلاق و ایده پرداز و البته تعهد کاری لازمه داشتن تهیه عکسی کامل و تاثیرگذار است. به همین دلیل ما استودیو مانی را به عنوان مجری حرفه ای عکاسی تبلیغاتی به شما پیشنهاد می دهیم.  تیم حرفه‌ای و کاربلد استودیو مانی بهترین عکسها را برای برندسازی و فروش بیشتر مشتریان تهیه می کند و در این مسیر همکاری با برندهای مطرح داخلی را تجربه کرده است. آدرس اینترنتی https://studiomani.ir پل ارتباطی شما با استودیو مانی که می توانید پروژه های انجام شده توسط این مجموعه را بررسی نمایید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 1,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.