پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

نظر بهترین متخصص ایمپلنت دندان در مورد کاشت ایمپلنت فوری

همانطور که می دانیم به پروسه ی کشیدن دندان و کاشت ایمپنت دندان در یک روز “ایمپلنت فوری دندان” گفته می شود. در سال‌های اخیر، استفاده از  تکنیک ایمپلنت فوری دندان بین متخصصان ایمپلنت رو به افزایش است. دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت دندان در مرکز تخصصی ایمپلنت دندان در رشت  بیماران خود را از متدهای روز دنیا و فواید این روش ها در ارائه ی خدمات درمانی بهره مند می کند. ایمپلنت فوری  تعداد ویزیت های مورد نیاز و مدت زمان لازم برای کاشت ایمپلنت را به حداقل می رساند که می تواند یکی از بهترین مزایا هم برای بیمار و هم برای متخصص ایمپلنت باشد. البته این تکنیک مزایای بیشتری هم دارد از جمله قیمت و هزینه کاشت ایمپلنت که در ادامه به آنها می پردازیم.

کاشت ایمپلنت دندان در رشت، دکتر آرش غفوری

تکنیک کاشت ایمپلنت فوری

ابتدا لازم دانستیم که توضیح مختصری در مورد مفهوم و عملکرد کاشت ایمپلنت فوری دندان برایتان ارائه دهیم. کاشت ایمپلنت فوری تقریبا شبیه روش سنتی ایمپلنت است با این تفاوت که سرعت جوش خوردن استخوان فک با پایه ی تیتانیومی بیشتر است و زمان انجام کار بسیار کمتر از ایمپلنت های سنتی است. قطعا این را می دانیم که قبل از اینکه متخصص پایه تیتانیومی ایمپلنت (فیکسچر) را درون استخوان فک قرار دهد باید در مرحله ی اول اگر هنوز چیزی از دندان پوسیده قبلی در دهان باقی مانده باشد را بکشد. حالا نوبت قرار دادن پایه ی ایمپلنت درون جای خالی دندان کشیده شده است. در تکنیک ایمپلنت فوری، فرآیند کاشت ایمپلنت در استخوان فک همزمان با کشیدن دندان است. بیمار می تواند حداکثرتا ۴۸ ساعت بعد از انجام کار ترمیم ( تاج گذاری و روکش دندان…) خود را که کاشت فوری دندان شناخته می شود انجام دهد. لازم به ذکر است که تا کنون ارائه ی این روش توسط متخصصان ایمپلنت از جمله دکتر آرش غفوری  متخصص ایمپلنت در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت یکی از موفقیت آمیز ترین تکنیک های روز دنیا بوده است.

مراحل انجام ایمپلنت فوری دندان

بعد از معاینه و بررسی های لازم از طریق تصاویر به دست آمده ی اشعه ایکس از شرایط استخوان های فک و دندان ها, در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، بعد از استفاده از بی حسی موضعی جراحی ایمپلنت شروع می شود.

  • ابتدا متخصص با استفاده از ابزار جراحی استرلیزه شده لثه را برش می دهد.
  • با دریل دندانپزشکی سوراخ کوچکی در استخوان فک در محل مشخص شده ایجاد می شود. این سوراخ به تدریج با مته های مختلف بزرگتر می شود تا به ابعاد ایمپلنت دندان برسد.
  • پایه ی تیتانیومی ایمپلنت دندان که شبیه به یک پیچ کوچک و باریک است در داخل این سوراخ قرار داده می شود.
  • بعد از کاشت پایه واسطه‌ ای به نام اباتمنت برای گذاشتن روکش روی پایه و سطح لثه قرار می گیرد.
  • روکش ها که معمولا با دستگاههای دیجیتالی به صورت فوری طراحی و ساخته می شوند، بر روی آن نصب می‌شوند.
  • و در مرحله ی اخر لثه بسته شده و در صورت لزوم بخیه می خورد.

مزایای تکنیک کاشت ایمپلنت فوری

در واقع هیچکس از جای خالی دندان خود به مدت طولانی لذت نمی برد. به همین دلیل ایمپلنت فوری و به دنبال آن بارگذاری فوری دندان می توانند  برای برطرف کردن این دست از نیازهای افراد در جایگزینی دندان های از دست رفته تکنیک مناسبی باشد. ایمپلنت فوری علاوه بر داشتن  این مزیت خیلی عالی و بارز، فواید دیگری هم برای متخصصان ایمپلنت و هم برای بیماران دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • کوتاه تر شدن زمان پروسه ی درمان. همان روزی که دندان تخریب شده کشیده می شود در جای خالی آن پایه های ایمپلنت قرار داده می شود.
  • به حداقل رسیدن عوارض بعد از درمان. نتیجه های به دست آمده از این روش در اکثر موارد مطلوب بوده است. چون تعداد معاینات بعد از جراحی کاهش یافته و این مورد خودش از بروز عوارض جراحی مثل ایجاد زخم وبرجستگی ها و… جلوگیری می کند.
  • ساده تر شدن جراحی. ایمپلنت فوری تکنیک یک مرحله‌ای است که جراحی را به روش ساده تر در مدت زمان کوتاه به پایان می رسد. البته همه آمادگی‌های لازم قبل از اعمال جراحی انجام می‌شود.
  • رضایتمندی بالای بیمار. معمولا بیماران در مواردی که مجبور به انتخاب روش های جراحی و درمانی هستند روشی که آنها را زودتر و در زمان کوتاه تری به عملکرد و زیبایی مطلوب می رساند انتخاب می کنند. همچنین هر چه وسعت جراحی کمتر و ساده تر باشد بیمار عوارض کمتری را بعد از آن تجربه می کند.
  • یک تکنیک منحصر به فرد برای مرکزهای تخصصی. ارائه ی تکنیک ایمپلنت فوری و بارگذاری فوری می تواند یک امتیاز و استراتژی خوب برای یک مرکز تخصصی با کیفیت و به روز باشد.

بهترین متخصص کاشت ایمپلنت دندان در رشت، دکتر آرش غفوری

مواردی که متخصص ایمپلنت قبل از انجام ایمپلنت در نظر می گیرد به شرح زیر است:

ایمپلنت فوری مانند همه ی روش های دیگر درمانی نیاز به مواردی دارد که باید قبل از شروع کار بررسی شوند. مواردی وجود دارد که می تواند بر مطلوب بودن نتیجه ی کار تاثیرگذار باشد. حالا می خواهیم بدانیم علل تاثیر گذار در به دست آوردن نتیجه دلخواه کدام موارد هستند:

  • بررسی و معاینه ی دقیق بیمار
  • کیفیت و کمیت استخوان فک جهت مناسب بودن کاشت پایه تیتانیومی ایمپلنت
  • سلامت کلی بیمار و بررسی بیماری های زمینه ای
  • برنامه ریزی درمانی مناسب قبل از شروع کار
  • قرار دادن مناسب و دقیق پایه ی ایمپلنت درون استخوان فک در قسمت دندان از دست رفته
  • رعایت دستورالعمل های متخصص در دوره ی نقاهت و بهبودی می تواند در به دست آوردن نتیجه ی مورد نظر موثر باشد.
  • در موارد ابتلا به عفونت استخوان دندان و بیماری های پریودنتال حاد ایمپلنت فوری انجام نمی شود.

متخصصین ایمپلنت دندان در انجام ایمپلنت فوری به نوع یا برند ایمپلنت انتخابی دقت کافی دارند چون نوع ایمپلنت به کار رفته تاثیر خیلی زیادی در موفقیت آمیز بودن نتیجه کار خواهد داشت. دکتر آرش غفوری از بهترین برندهای ایمپلنت دندان با تکنولوژی روز دنیا استفاده می کند و تمرکز و مهارت بالایی برای ارائه کاشت ایمپلنت فوری با نتیجه مطلوب و ماندگار برای مراجعین گرامی در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت را دارد.

شما عزیزان میتوانید برای تماس با مرکز تخصصی ایمپلنت رشت با شماره  ۳۲۱۳۴۰۴۰-۰۱۳ تماس یا از طریق بخش مشاوره آنلاین در وبسایت مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به نشانی dr-ghafoori.com با ما همراه باشید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.