پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

مهاجرت به کانادا و تحصیل در کشوری مدرن و بروز با صباپلن

امروزه افراد بسیار زیادی خواهان مهاجرت به کانادا و تحصیل در این کشور هستند. اکثر دانشگاه‌های کانادا در زمره بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. در سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰۰ نفر در کانادا به عنوان دانشجو خارجی در این کشور مشغول تحصیل بودند. اکثر این دانشجویان از فرانسه، نیجریه، چین، ژاپن، کره جنوبی، ایالات متحده، برزیل، ایران، هند و ویتنام بودند. این تنوع دانشجویان بین‌المللی یک استراتژی مهم برای دولت کانادا است. تحصیل در کانادا را با موسسه مهاجرتی صباپلن تجربه کنید.

مهاجرت به کانادا این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا خانواده خود را نیز با خود به این کشور ببرید. البته باید توجه داشته باشید که هنگامی که درخواست خود را برای دریافت ویزا ارسال می‌کنید، اگر این مورد را در درخواست ذکر کنید، ممکن است بر پذیرش شما تاثیرگذار باشد. اگر به شما اجازه داده شود که فرزندان خود را همراهتان ببرید، آن ها از مزایای تحصیل رایگان در کانادا بهره‌مند خواهند شد.

مهاجرت به کانادا

مراحل مهاجرت و تحصیل در کانادا

مرحله اول انتخاب یک رشته و برنامه درسی مناسب است. برای اینکه بتوانید ویزای اقامت کانادا را بگیرید توصیه می‌شود تا رشته‌ای را انتخاب نمایید که بر اساس تجربه کاری و سابقه تحصیلی شما باشد. این مورد شانس شما را برای پذیرش درخواستتان افزایش می‌دهد. همچنین مسیر برای دریافت مدرکتان آسان‌تر خواهد شد.

در مرحله بعد شما باید موسسه‌ای که قصد تحصیل در آن را دارید مشخص کنید. شما برای دانشگاه‌هایی که خواهان تحصیل در آن‌ها هستید باید درخواست دهید. نامه پذیرش دانشگاه یکی از مدارک مهمی است که باید برای دریافت اقامت ارائه دهید.

در مرحله سوم شما باید درخواست خود را ارسال نمایید. هنگام ارسال درخواست دو گزینه پیش روی شما است.

ارسال درخواست الکترونیکی

در ابتدا شما یک حساب کاربری را در سایت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ایجاد می‌کنید. سپس اسکن مدارک خود را در سایت بارگذاری کنید.

ارسال درخواست به صورت دستی

در این روش شما نسخه‌های چاپی مدارک خود را تهیه و به مرکز درخواست ویزا (VAC) پست می‌کنید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

نامه پذیرش

شما باید نامه‌ای از موسسه‌ای که قصد تحصیل در آن را دارید داشته باشید تا قبولی شما را تایید کند.

اثبات توان مالی

شما موظف هستید مدارکی را ارائه کنید که نشان دهد برای سال اول زندگی در کانادا شما توانایی حمایت مالی و تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی  خود و اعضای خانواده خود را دارید.

مدارک هویتی

شناسنامه، گواهی ازدواج و گذرنامه

مدرک تحصیلات تکمیلی قبلی

اگر شما قصد مهاجرت به کانادا برای تحصیل را دارید باید بدانید که معدل کل مدارک قبلی شما یکی از نکات بسیار مهمی است که در دریافت ویزا تاثیرگذار است. بنابراین توصیه می‌شود تا حد امکان تلاش کنید معدل خود را بالا ببرید. از طرف دیگر برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی شرایط پذیرششان براساس معدل است.

اگر شما شرایط زیر را دارید نیازی به دریافت ویزا نخواهید داشت:

  • شما یکی از اعضای خانواده یا کارمند یک نماینده خارجی در کانادا هستید.
  • شما عضو یک نیروی مسلح خارجی در حال انجام وظایف رسمی در کانادا هستید.

موسسه حقوقی و اقامتی صباپلن

دریافت ویزای کانادا چه مدت طول می‌کشد؟

معمولا فرآیند دریافت ویزای مهاجرت به کانادا چند هفته طول می‌کشد. کوتاه‌ترین زمانی که می‌توانید انتظار داشته باشید یک تا دو هفته است. اما برای برخی از افراد این انتظار ممکن است تا ۱۶ هفته نیز ادامه داشته باشد.

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

هزینه تحصیل در کانادا در مقایسه با سایر کشورها مانند استرالیا، ایالات متحده و بریتانیا بسیار کمتر و ارزان‌تر است. به‌طورکلی هزینه یک دانشجوی بین‌المللی در مقطع کارشناسی در کانادا ۲۷۱۵۹ دلار کانادا برای یک سال است.

هزینه مسکن در کانادا

برای اینکه بتوانید در کانادا زندگی کنید گزینه‌های زیادی را برای انتخاب مسکن خود دارید. زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی یا اجاره آپارتمان کاملا به سبگ زندگی و بودجه شما بستگی دارد. هزینه زندگی در شهرهای بزرگ طبیعتا بیشتر از شهرهای کوچک است. مثلا در سنت جانز، نیوفاندلند، یکی از کوچکترین شهرهای کانادا، هزینه زندگی ۱۰ تا ۳۰ درصد کمتر از سایر شهرهای کانادا است.

هزینه غذا و حمل و نقل

این نوع هزینه‌ها نیز کاملا به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد.

آیا برای تحصیل در کانادا به آیلتس نیاز دارید؟

برای اینکه بتوانید در کانادا تحصیل کنید باید بر زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشید. این به رشته و دانشگاهی که انتخاب می کنید بستگی دارد. بنابراین هنگام ارسال درخواست خود برای موسسات مختلف باید این مورد را در نظر داشته باشید و مهارت‌های زبانی خود را تقویت نمایید. با این حال اگر شما اهل یک کشور انگلیسی زبان هستید یا به زبان انگلیسی تحصیل کرده‌اید، ممکن است نیازی به ارائه مدرک آیلتس نداشته باشید.

شرایط کار در حین تحصیل

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای تحصیل در کانادا این است که شما در حین تحصیل اجازه کار خواهید داشت. این گزینه موجب می‌شود شما بتوانید تا حدی هزینه‌های زندگی خود را جبران کنید. شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی اجازه دارید حداکثر ۲۰ ساعت در هفته کار کنید. البته این میزان در طول تعطیلات تابستانی بیشتر خواهد شد. اگر شما قصد کار در محیط دانشگاه را دارید نیازی به مجوز نخواهید داشت. اگر رشته تحصیلی شما به صورتی است که باید دوره کارآموزی سپری کنید این مجوز ۲۰ ساعته افزایش خواهد یافت.

تحصیل و مهاجرت به کانادا رویایی که با صباپلن محقق می‌شود

موسسه اعزام دانشجو صباپلن (sabaplan)

تحصیل و مهاجرت به کانادا برای اکثر افراد مانند یک رویا است. برای اینکه شما بتوانید در کانادا تحصیل کنید برای همه دوره‌ها نیاز به مجوز تحصیلی ندارید. معمولا دوره‌های آموزشی که بیش از ۶ ماه طول می‌کشد شما را ملزم به دریافت مجوز تحصیلی خواهد کرد. بعد از اتمام تحصیلات دولت کانادا این امکان را در اختیار افراد قرار داده است تا بتوانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

این یکی دیگر از دلایلی است که این کشور را به مقصدی عالی برای دانشجویان تبدیل کرده است. از همراهی شما ممنونیم و لازم است بدانید کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی صباپلن راهنمای شما هستند و به تمامی سوالات شما در زمینه تحصیل در کانادا و مهاجرت به کانادا با دستیابی به اطلاعات بروز پاسخ خواهند داد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 1,00 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.