جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

معرفی انواع قهوه با قیمت مناسب

با کمی دقت به محیط شهری، متوجه خواهیم شد که هرروز کافه‌های زیادی در گوشه و کنار خیابان‌ها و مراکز تجاری و تفریحی در حال افتتاح هستند و هم‌چنین افرادی که قهوه را در عادات غذایی خود می‌گنجانند، روز به روز افزایش می‌یابد.

اگر شما هم به طور مرتب از نوشیدن قهوه لذت می‌برید و از فواید آن استفاده می‌کنید، پس حتما خرید قهوه خوب و با قیمت مناسب، یکی از دغدغه‌های شماست که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

خرید قهوه

در زمان خرید قهوه نکاتی وجود دارد که برای انتخاب درست، باید به آن‌ها توجه کنیم. در دنیای قهوه تنوع زیادی وجود دارد و برای این‌که بهترین انتخاب را متناسب با ذائقه‌ی خود داشته باشیم، باید نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است را رعایت کنیم.

خرید قهوه از خوش کالا

قهوه عربیکا یا روبوستا؟

اولین مرحله‌ی انتخاب، تصمیم‌گیری بین دو نژاد اصلی قهوه، یعنی عربیکا و روبوستا است. به طور کلی نژاد عربیکا با عطر و طعم بهتر و ملایم‌تر و طعم شیرین‌تر با اسیدیته‌ی (ترشی مطلوب قهوه) بیش‌تر شناخته می‌شود. از طرف دیگر، نژاد روبوستا تلخ‌تر است، کافئین بیش‌تری دارد و هم‌چنین نوشیدنی آن غلیظ‌تر است.

بیش‌تر قهوه‌هایی که در بازار به فروش می‌رسد، ترکیبی از این دو نژاد را شامل می‌شود. به عنوان مثال، ۷۰٪ قهوه عربیکا و ۳۰٪ قهوه روبوستا. این ترکیب، با تلخی محسوس، بسیار با ذائقه‌ی ما ایرانیان سازگار است. جهت مشاوره خرید قهوه عربیکا اصل با مشاوران خوش کالا در ارتباط باشد.

قهوه ترکیبی یا تک‌خاستگاه؟

مانند نژاد، محل کشت قهوه نیز تاثیر بسیار زیادی در ویژگی‌های حسی آن می‌گذارد. از شناخته شده‌ترین کشور‌های صادرکننده‌ی قهوه می‌توان به هند و اندونزی، اتیوپی و روآندا، برزیل و کلمبیا و … اشاره کرد.

قهوه تک‌خاستگاه به قهوه‌ای گفته می‌شود که برای تهیه‌ی آن، از قهوه‌های یک کشور یا یک ناحیه و یا مزرعه‌ی به خصوص استفاده شده باشد. به طور کلی، یکی از ویژگی‌های قهوه‌های با کیفیت، شناسنامه‌ی قابل ردگیری آن‌هاست؛ به طوری که می‌توان کل زنجیره‌ی تامین برخی قهوه‌ها را تا بخش خاصی از مزرعه‌ی که محل کشت آن قهوه به خصوص بوده را ردیابی کرد.

اما به دلیل تغییر ویژگی‌های دانه‌ها در هر برداشت، به منظور دست‌یابی به ثبات طعمی، استفاده و ترکیب بهترین ویژگی‌های قهوه‌های مختلف و هم‌چنین متعادل کردن هزینه‌های تولید، برندهای مختلف به ترکیب قهوه‌های مختلف با یک‌دیگر می‌کنند که به آن‌ها «قهوه ترکیبی یا Blend» گفته می‌شود.

اگر به تازگی با دنیای قهوه آشنا شده‌اید و برای تهیه قهوه از اسپرسوساز یا موکاپات استفاده می‌کنید، بهترین انتخاب استفاده از قهوه‌های ترکیبی است.

کدام روست قهوه را انتخاب کنم؟

روست یا برشته‌کاری قهوه، به فرآیندی گفته می‌شود که در آن، دانه‌ی سبز قهوه در مجاورت حرارت قرار می‌گیرد و رنگ آن کم‌کم به تیرگی می‌گراید. در زمان خرید قهوه احتمالا با اصطلاحاتی مانند برشته‌کاری یا روست «روشن»، «روشن رو به متوسط»، «متوسط»، «متوسط رو به تیره» و «تیره» مواجه شده‌اید.

هرچه زمان مجاورت با حرارت یا شدت گرما بیش‌تر باشد، درجه‌ی برشته‌کاری قهوه از روشن به سوی تیره تغییر می‌کند. برشته‌کاری روشن، ویژگی‌های ذاتی دانه قهوه را دست‌نخورده باقی می‌گذارند و از طرف دیگر، هرچه برشته‌کاری تیره‌تر شود، طعم آن به مزه‌های تندتر و تنباکویی و … نزدیک می‌شود.

معمولا قهوه‌های بسیار با کیفیت، با برشته‌کاری روشن عرضه می‌شوند و قهوه‌های ترکیبی که برای ذائقه‌ی عموم مردم تولید می‌گردند، با برشته‌کاری متوسط یا مشابه آن به فروش می‌رسند.

خرید قهوه فوری

در ابتدا، بهترین کار این است که با تهیه‌ی یک موکاپات یا فرنچ پرس، از قهوه دمی استفاده کنیم و از عطر و طعم مطبوع آن لذت ببریم. اما اگر به هر دلیل امکان دم‌آوری قهوه وجود ندارد، چاره‌ای جز استفاده از قهوه آماده و قهوه فوری نیست.

فرآیند تولید قهوه فوری به این صورت است که در ابتدا دانه‌های قهوه پس از آسیاب، دم‌آوری می‌شوند و سپس با استفاده از روش‌های به خصوصی، رطوبت از آن‌ها حذف می‌گردد. در زمان استفاده، با برگرداندن رطوبت از دست رفته، دوباره قابل استفاده می‌شوند.

قهوه فوری در به طور کلی در دو مدل گلد و کلاسیک به قابل خریداری است. این نام‌گذاری از محصولات برند نستله برگرفته شده که به شیوه‌ی حذف رطوبت از قهوه اشاره دارد. قهوه فوری گلد به دلیل استفاده از تکنولوژی پیش‌رفته‌تر، از کیفیت و عطر و طعم بهتر و ملایم‌تری برخوردار است.

قهوه فوری هم‌چنین در ترکیب یا افزودنی‌هایی مانند شکر و پودر خامه‌ای کننده‌ی غیر لبنی که با نام تجاری «کافی میت» شناخته می‌شود، به فروش می‌رسد. این نوع قهوه فوری کافی میکس گفته می‌شود. کافی میکس ۳×۱ به معنای وجود سه ماده‌ی اولیه‌ی شکر، کافی میت و قهوه فوری است و کافی میکس ۲×۱، به معنای وجود دو ماده‌ی اولیه‌ی کافی میت و قهوه فوری و عدم استفاده از شکر است.

معرفی انواع نوشیدنی قهوه

خرید قهوه عربیکا از خوش کالا

قهوه اسپرسو

اسپرسو نوعی روش دم‌آوری قهوه است که در آن، آب گرم پرفشار از بستر فشرده شده‌ی پودر قهوه در مدت زمان کوتاهی به اندازه‌ی حدود ۳۰ ثانیه عبور می‌کند و حجمی در حدود ۳۰ تا ۶۰ میلی‌لیتر دارد.

قهوه اسپرسو هم به صورت خالص نوشیده می‌شود و هم به عنوان پایه‌ای برای انواع نوشیدنی‌های دیگر مانند آمریکانو، لاته، کاپوچینو، ماکیاتو و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسپرسو با استفاده از دستگاه‌های خانگی و صنعتی قابل دم‌آوری است. هم‌چنین با استفاده از موکاپات می‌توان یک نوشیدنی با ویژگی‌های نزدیک به اسپرسو دم‌آوری کرد.

قهوه دمی یا فیلتری

قهوه دمی یا فیلتری به گروهی از روش‌های دم‌آوری مانند فرنچ پرس، دستگاه قهوه ساز فیلتری اتوماتیک، کمکس، V60 و … گفته می‌شود. نوشیدنی حاصل از این قهوه‌ها طعم ملایم‌تری دارد معمولا در لیوان‌هایی با حجم ۱۲۰ یا ۲۴۰  میلی‌لیتری سرو می‌شوند.

نوشیدنی فرنچ پرس و دستگاه‌های فیلتری در ایران به قهوه فرانسه معروف هستند. این نوشیدنی‌ها در کنار سایر روش‌های فیلتری، به دلیل حجم زیاد، از یک وعده اسپرسو دارای کافئین بیش‌تری هستند.

قهوه ترک

قهوه ترک یک شیوه‌ی دم‌آوری است که از امپراطوری عثمانی، به کشورهایی مانند ایران، ارمنستان و یونان راه پیدا کرد. در این روش، پودر قهوه و آب بدون استفاده از فیلتر، در ظرفی به نام ایبریک (که از واژه‌ی فارسی آبریز گرفته شده) ریخته می‌شود و در مجاورت حرارت قرار می‌گیرد.

قهوه آماده

قهوه آماده طیف گسترده‌ای از محصولات ماننده قهوه فوری، لاته فوری، کاپوچینو فوری و … را شامل می‌شود که در صورت عدم دسترسی به دم‌افزارها، می‌توان با افزودن آب یا شیر گرم، از آن‌ها استفاده کرد.

خرید قهوه ازفروشگاه آنلاین قهوه خوش کالا

فروشگاه آنلاین خوش کالا، بزرگ‌ترین بستر فروش تخصصی قهوه در جهان است. این فروشگاه با گردآوری معتبرترین برندهای قهوه داخلی، در پوشش‌دهی تمام سلایق توانایی دارد. شما می‌توانید قهوه، قهوه فوری، یا انواع هات چاکلت، چای، چای ماسالا و… را با یک‌دیگر مقایسه نموده و در صورت نیاز از مشاوره‌ی تخصصی کارشناسان بهره‌مند شوید. پس از ثبت سفارش، محصول یا محصولات شما در کوتاه‌ترین زمان به هر نقطه از کشور که تمایل داشته باشید ارسال خواهد شد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 1,00 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.