شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

معافیت جدید سربازی برای خانواده‌ دارای فرزند معلول

معافیت جدید سربازی

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تنها فرزند ذکور سالم خانواده‌های دارای فرزند معلول شدید از خدمت سربازی معاف می‌شوند.
به گزارش اخبار خدمت سربازی: سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از خانواده‌های دارای فرزند معلول و برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، معافیت تنها فرزند ذکور سالم خانواده‌های دارای فرزند معلول شدید، به ماده ۶ قانون جامع حمایت از معلولان افزوده شد.

در ماده ۶ قانون خدمت وظیفه عمومی یکی از فرزندان ذکور به‌واسطه معلولیت پدر ویا مادر و یا دو فرزند معلول خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند که معافیت فوق نیز به این ماده افزوده شده و واجدین شرایط می‌توانند با تاییدیه سازمان بهزیستی از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) محل سکونت برای ثبت درخواست خود اقدام و از رده وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت خود پیگیری کنند.

به عنوان مثال، در خانواده دارای یک فرزند ذکور سالم و یک فرزند معلول، در صورت تایید معلولیت شدید فرزند از سوی سازمان بهزیستی و شورای پزشکی وظیفه عمومی، تنها فرزند ذکور سالم خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,67 از 5)
Loading...