جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

لیست خرده ریز جهیزیه برای عروس خانم‌ها

لیست خرده ریز جهیزیه

یکی از مهم‌ترین کارهایی که بعد از تصمیم گیری برای ازدواج انجام می‌شود، خرید جهیزیه است. معمولاً این پروسه بعد از قطعی شدن تصمیم ازدواج شروع می‌شود. اما برخی از خانواده‌ها از چند سال قبل از ازدواج فرزندانشان این روند را شروع می‌کنند. تعیین لیست خورد و ریز جهیزیه علاوه‌بر زمان‌بر بودن، مشغله فکری زیادی را برای افراد به همراه دارد. ما به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید با صرف زمان و هزینه‌ی مناسب، بهترین تصمیمات را برای تهیه جهیزیه بگیرید.

دسته بندی کلی جهیزیه عروس، وسایلی برای یک عمر زندگی

در ابتدا یک دسته بندی کلی برای جهیزیه معرفی می‌کنیم تا بتوانید طبق اولویت خود آن‌ها را تهیه کنید.

  • مبلمان و وسایل چوبی
  • سرویس خواب
  • لوازم صوتی و تصویری
  • لوازم برقی
  • لوازم آشپزخانه
  • لوازم مصرفی و منسوجات
  • لوازم بهداشتی (مربوط به سرویس‌های بهداشتی)
  • مواد غذایی

حتما یک بار قبل از شرح جزئیات، بودجه خود را بررسی کنید. یک بار هم پس از یادداشت فهرست کامل جهیزیه دوباره این کار را انجام دهید تا در صورت اضافه بودن برخی از موارد، آن‌ها را از لیست حذف کنید.

فهرست وسایل ریز آشپزخانه برای جهیزیه عروس خانم‌ها

همیشه ممکن است برخی از اقلام مورد نیاز برای آشپزخانه از قلم بیفتند. مثلا فراموش کردن خرید پاسماری جدید در کنار سماور اتفاق عجیبی نیست. می‌توان برای جلوگیری از این اتفاق از این فهرست کمک گرفته و لیست خورد و ریز جهیزیه را به صورت کامل یادداشت کرد.

  • سرویس ماهیتابه و قابلمه
  • سرویس چینی
  • سرویس قاشق و چنگال
  • سرویس پارچ و لیوان
  • سرویس چای‌خوری
  • سرویس قهوه‌خوری
  • سماور و پاسماوری
  • کتری و قوری
  • ست اردو خوری سرامیکی
  • ظروف ادویه
  • ظروف سرو و پذیرایی
  • ظروف نگهدارنده

مهمترین لوازم خرده ریز آشپزخانه که نباید فراموش شوند

ممکن است در تهیه جهیزیه با اقلامی مانند بانکه شیشه‌ ای مواجه شوید که کارایی آن‌ها را به خوبی نمی‌دانید. این وسایل می توانند کاربرد زیادی در آشپزخانه داشته باشند. مطالعه ادامه این مطلب کمک می‌کند تا با این وسایل آشنا شوید.

ظروف اردو خوری، خرید یک جهیزیه کامل برای پذیرایی از مهمان‌ها

حتماً تا به حال اسم اردو خوری را شنیده‌اید. کلمه‌ی اردُو یک کلمه فرانسوی به معنای پیش غذاست. پیش غذا قبل از غذای اصلی خورده شده و مقدار آن کمتر است. به همین دلیل ظروفی که اردو در آن‌ها سرو می‌شود، طرح‌های خاصی دارند. شکل آن‌ها معمولاً با بشقاب‌ها و ظروف عادی متفاوت است و ابعاد و عمق کمی دارند. برای مثال می‌توانید از ظروف اردو خوری سرامیکی یا حلزونی برای سرو انواع سالاد‌ها استفاده کنید.

ظروف نگهدارنده، از همین ابتدای زندگی مراقب فاسد شدن غذاها باشید

در همه‌ی خانه‌ها ظروفی برای نگهداری غذاهای طبخ شده در یخچال، نگهداری مواد غذایی خشک در کابینت‌ها یا مواد غذایی خام وجود دارد. این ظروف باید به گونه‌ای طراحی شوند که هوا به داخل آن‌ها نفوذ نکند تا مواد غذایی در این ظروف دوام بیشتری داشته باشند. نکته‌ی بعدی این است که چه جنسی را باید برای خرید این ظروف انتخاب کنیم؟

امروزه، محصولات پلاستیکی به دلیل مضراتی که برای بدن دارند، کنار گذاشته می‌شوند. بهتر است برای نگهداری غذاهایی با حجم بیشتر از ظروف سرامیکی و شیشه‌ای استفاده شود. همچنین می‌توان برای نگهداری مواد خشک (حبوبات، قند، شکر) از بانکه شیشه‌ای کمک گرفت. با این کار می‌توانید با خیال راحت از این ظروف استفاده کرده و نگران مضرات آن‌ها برای بدن نباشید.

ظروف سرو و پذیرایی شامل چیست؟ لیستی کامل از وسایل آشپزخانه در جهیزیه

این گروه، ظروفی را شامل می‌شوند که هنگام سرو غذا، میوه، شیرینی، چای و انواع نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ظروف پذیرایی بر حسب مصرفی که دارند به نام‌های شیرینی خوری، آجیل خوری، شکلات خوری، میوه خوری، چای خوری و قهوه خوری شناخته شده‌اند.

ارگانایزر یا نظم دهنده آشپزخانه، چیدمان اصولی برپایه نظم و زیبایی

نظم دهنده‌ها محصولاتی هستند که به مرتب کردن وسایل (به ویژه وسایل کوچک) و دسته‌بندی آن‌ها در فضاهای محدود کمک زیادی می‌کنند. ارگانایزرها مخصوص و محدود به فضای خاص یا منظم کردن وسایل خاصی نیستند. این محصولات در هر فضایی مانند محیط‌های اداری و مسکونی کاربرد دارند. برای نظم دادن به لباس‌های داخل کمد، لوازم بهداشتی موجود در سرویس بهداشتی و کتاب‌ها و مجلاتی که بیرون از قفسه‌ها نگهداری می‌شوند از ارگانایزر استفاده می‌شود.

در آشپزخانه‌ها وسایل زیادی وجود دارند و این نظم دهنده‌ها می‌توانند نقش مفیدی در مرتب کردن آن‌ها داشته باشند. مثلاً برای مرتب کردن قاشق و چنگال در کشوها، مواد شوینده در کابینت‌ها، قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها و فنجان‌‌ها و لیوان‌ها می‌توانید از نظم دهنده‌ها کمک بگیرید.

خرید کلیه اقلام جهیزیه با قیمت عمده از بازار صالح آباد

شما می‌توانید پس از تهیه لیست خورد و ریز جهیزیه و برای تجربه خرید عمده و بدون واسطه‌ وارد سامانه صالح آباد شوید. در این سامانه کلیه عمده فروشان به شما معرفی شده و می‌توانید برای خرید کالای مورد نظر به عمده فروشی منتخب خود مراجعه کنید. حتی در صورتی که تمایل به خرید به صورت حضوری ندارید، می‌توانید به سامانه صالح آباد مراجعه کنید. پس از پیدا کردن محصولات مورد نظر خود، جزئیات مربوط به هر محصول را بررسی کنید. سپس با استفاده از شماره تماس درج شده در صفحه‌ محصولات با عمده فروشی مربوطه تماس بگیرید. در مرحله آخر و پس از کسب اطلاعات لازم، به صورت عمده و بدون هیچ واسطه‌ای خرید کنید.

برای دسترسی به سامانه صالح آباد می توانید به آدرس salehabad.org مراجعه کرده و به جست‌وجوی کالاهای مورد نیازتان بپردازید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 16, میانگین امتیاز: 3,75 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.