پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

قیمت پرده زبرا و دلیل تفاوت آن با زبرا دومکانیزم

هنگام خرید انواع پرده، موضوع قیمت یکی از مسائل مهمی است که خریدار باید به آن توجه کند و بر اساس بودجه خود اقدام به خرید نماید. معمولاً قیمت پرده به پارچه مصرفی، طرح و مدل آن و همچنین عرض و ارتفاع مکانی که باید در آن نصب شود، بستگی دارد. همان‌طور که می‌دانید پردها از نظر مدل و جنس متنوع هستند، این موضوع در قیمت آنها تأثیر دارد و سبب شده تا هر مدل پرده بر اساس کاربرد و جنسی که دارد، دارای قیمت متفاوتی باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با دلایل تفاوت قیمت پرده زبرا و زبرا دومکانیزم آشنا کنیم.

پرده زبرا ساده و تک رنگ قهوه ای در دفتر کار اداری

دلیل تفاوت قیمت پرده زبرا و زبرا دومکانیزم چیست؟

قیمت انواع پرده‌ها باتوجه‌ به اینکه در تولید آنها از چه متریال و پارچه‌ای استفاده می‌شود، تفاوت دارد. پرد‌هایی که با پارچه‌های خارجی و لاکچری تولید می‌شوند، قیمت بیشتری دارند. برای مثال طرح‌های گل برجسته ، گلدوزی و مخملی از بقیه مدل‌ها گران‌تر هستند.

یکی دیگر از مسائلی که در قیمت پرده زبرا دومکانیزم تاثیر دارد این است که وجود یک لایه اضافه شید در پشت پرده دومکانیزم شب و روز از جنس پلی استر، همراه با لایه جلویی که جنس زبرا تور یا حریر طرحدار است، قیمت پرده شب و روز را بالاتر برده که همین لایه شید پشتی امکان تنظیم نور ورودی به داخل اتاق را ایجاد میکند.

به‌طورکلی قیمت پردهای زبرا به نسبت زبرا دومکانیزم یا دابل شید شب و روز کمتر یا برابر است، زیرا پردهای دومکانیزم پارچه و یراق آلات بیشتر و گران‌تری در تولید آن استفاده می‌شود و کاربردی تر نیز هست.

بااین ‌حال معمولاً پرده زبرا به دلیل قیمت مناسب‌تر خود، فروش بالاتری بین مشتریان دارد.

یکی از مسائل که به طور مستقیم قیمت پردهای زبرا و پرده زبرا دومکانیزم را افزایش می‌دهد موتوردار کردن پرده است. بدون شک پرده‌های ساده با زنجیر دستی قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به پرده‌های ریموت‌دار و موتوردار دارند.

پرده‌های دومکانیزم دستی به کمک زنجیر و دستگیره‌های کناری باز و بسته می‌شوند، اما در مواقعی ممکن است مشتریان برای راحتی بیشتر این پرده را با موتور و ریموت سفارش دهند که در این صورت قیمت آن افزایش می‌یابد.

پرده زبرا دومکانیزم طرح دار با دالبر رنگ کرم و قهوه ای

تفاوت‌های کلی پرده‌ زبرا و زبرا دومکانیزم

پرده زبرا دومکانیزم یا شب و روز یکی از مدرن‌ترین انواع مدل‌های پرده است که از دو لایه پارچه شید ساده و لایه توری طرح ‌دار با مکانیزم های مجزا ساخته می‌شود، هرکدام از این لایه‌ها به ‌صورت جداگانه برای کنترل نور و حریم خصوصی داخل اتاق و پذیرایی قابل تنظیم هستند.

در این مدل پرده ازمکانیزم پرده‌های زبرا و شید که بالارو یا بالاجمع شو هستند، استفاده شده است.

در تولید پرده زبرا معمولاً از یک پارچه به ‌صورت افقی استفاده می‌شود که به‌ صورت دو لایه روی‌هم قرار می‌گیرد. ساختار این پرده ترکیبی از تور و پارچه است و با بالا و پایین کردن لایه‌ها می‌توان اتاق را تاریک و روشن کرد.

امروزه این مدل پرده های مدرن نقش مهمی در طراحی و دکوراسیون منازل دارد.

هر دو مدل پرده زبرا و پرده زبرا دومکانیزم قابل شست‌ وشو هستند و می‌توان آنها را با یک اسفنج و همراه کف شامپوهای فرش، بدون آنکه پرده را از محل نصب جدا کنید تمیز کرد و با دستمال خشک و یا کمی نمدار نیز آن کف و خاک روی آن را خشک و تمیز نمایید.

پرده زبرا گل دار و گلدوزی برای پذیرایی

راهنمای خرید انواع پرده های زبرا

قیمت پرده زبرا به عواملی نظیر جنس، طرح، اندازه و… بستگی دارد و از حدود ۳۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان برای هر متر مربع به فروش می‌رسد. جدا از قیمت پرده در خرید پرده زبرا باید به نکاتی مثل جنس و مدل پرده و اندازه گیری دقیق پنجره و محل نصب آن نیز توجه کرد. با انتخاب اصولی پرده می‌توان یک خرید ایده‌آل را برای خود رقم بزنید.

شما باید بر اساس میزان نور اتاق و دکوراسیون محیط موردنظر خود اقدام به خرید پرده کنید. معمولاً پرده‌های ضخیم برای محیط‌های پرنور استفاده می‌شوند و قادرند به‌خوبی فضا را برای استراحت یا تماشای تلویزیون تاریک کنند.

اگر جز افرادی هستید که به تاریکی علاقه ندارید، بهتر است سراغ پرده‌های زبرا نازک‌ تر و با میزان تور بیشتر نسبت به ردیف های پارچه ای بروید تا در کنار حفظ حریم خصوصی از میزان کافی نور لذت ببرید.

قیمت پرده زبرا ساده به دلیل تک رنگ بودن و بافت و نمای ساده پرده ارزان تر ازدیگر مدل ها میباشد که همچنین محبوبترین پرده‌های مورداستفاده در ادارات، دفاترکار و شرکتها است.

از مزیت‌های خرید این پرده می‌توان به نصب و انتقال آسان، دوام بالا، نظافت راحت، تنوع در رنگ‌بندی و طرح اشاره کرد. در صورتی که قصد خرید این پرده را دارید باید بدانید که پرده زبرا بیشتر برای فضاهایی با سقف استاندارد یا بلند گزینه مناسبی است و اگر طرح و رنگ آن با مبلمان، المان های داخل خانه و یا کفپوش و فرش‌ شما ست باشد، زیبایی فراوانی به محیط میببخشد.

دقت کنید که این مدل پرده ها را نمی‌توان به راحتی تغییر سایز داد، همچنین قطعات آن حین جداکردن به دست افراد غیر متخصص ممکن است آسیب ببیند و خراب شود، پس زمان خرید پرده اندازه گیری را دقیق انجام دهید.

پرده زبرا دومکانیزم چاپی یک سانت دو سانت

راهنمای خرید زبرا دو مکانیزم شب و روز

هنگام خرید پرده زبرا دومکانیزم توجه داشته باشید که این پرده در بازار به پرده دَبل یا دوبل، پرده زبرا شب و روز Day and night Blinds، دابل شید، پرده دومکانیزه شب و روز، دو‌منظوره، دو گیربکس و پرده دو لایه نیز معروف است.

پرده‌های دومکانیزم ویژگی‌های مثبت پردهای مدرن و سنتی را باهم دارند. همان‌طور که گفته شد لایه زیرین این پرده‌ها ازجنس پارچه شید است واجازه عبور نور را به محیط داخلی نمی‌دهد و لایه روی آنها از جنس زبرای تور یا حریر تور طرحدار بوده و علاوه به زیبایی بخشیدن به خانه, می‌توان به کمک آن نور را وارد محیط کرد.

هر یک از لایه‌های پردهای زبرا شب و روز دارای مکانیزم جداگانه‌ و زنجیر مجزایی هستند؛ بنابراین می‌توان به‌صورت مستقل از آنها استفاده کرد.

قیمت پرده زبرا دومکانیزم نیز مانند دیگر پردهای بالارو زبرا به صورت مترمربع محاسبه میشود و برای محاسبه قیمت کافیست شما عرض پرده مورد نیاز را در ارتفاع خود ضرب کرده و عدد نهایی را که متراژ پرده به مترمربع می باشد، در قیمت هر متر پرده زبرا یا زبرا دومکانیزم ضرب کنید، عدد حاصل قیمت نهایی پرده میباشد.

این مدل پرده ها را می‌توان با پایه سقفی و دیواری نصب نمود و معمولا حداکثر عرض قابل تولید پردهای زبرا یا دومکانیزم ۲۸۰ سانتیمتر است ولی در ارتفاع پرده محدودیتی وجود ندارد.

برای خرید پرده زبرا دو مکانیزم بهتر است ابعاد و اندازه پنجره را به‌صورت دقیق اندازه‌گیری کنید. زنجیرهای دستی آویزان گاهی برای کودکان مشکل ساز یا خطرناک است و اگر در منزل کودک دارید، توصیه می‌کنیم از قفل زنجیر برای پرده خود استفاده کنید.

پرده زبرا ساده طرح چوب قهوه ای برای آشپزخانه

استعلام قیمت پرده زبرا, ثبت سفارش و ارسال کالا

در این مطلب شما با دلایل اصلی تفاوت قیمت‌ پرده زبرا و زبرا دومکانیزم آشنا شدید.

شما مشتریان گرامی می‌توانید جهت استعلام و لیست قیمت پرده زبرا و زبرا دومکانیزم و خرید پرده از کارشناسان فروش ما کمک بگیرید.

معمولاً بعد از ثبت سفارش پرده، محصول خریداری شده ظرف ۳ تا ۶ روز کاری به محل موردنظر ارسال می‌شود. ضمانت سلامت فیزیکی کالا پس از ارسال همراه با ۳۶ ماه گارانتی یراق آلات و جلب رضایت مشتریان از مواردی هستند که همیشه برای فروشگاه پرده دیددکور اهمیت داشته‌اند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 28, میانگین امتیاز: 4,14 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.