پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

فواید حجاب از نظر پزشکی

برای هر حکمی که در اسلام آمده است حکمتی وجود دارد که با انجام آن منفعتی در آن نهفته است. بنابراین اگر افراد بخواهند در این دنیا زندگی سالم  و به دور از هر گونه تنشی داشته باشند بهتر است که از این راهکارها و احکام پیروی نمایند. یکی از احکام دین اسلام رعایت حجاب برای بانوان و آقایان است که در اینجا می خواهیم مبحث رعایت حجاب توسط بانوان و فواید حجاب از نظر پزشکی را مورد بررسی قرار دهیم، بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

حجاب

رابطه حجاب و سلامتی جسم

پزشکان معتقد هستند اضطراب، استرس و هیجانات می تواند در شکل گیری بیماری ها و تشدید آن ها بسیار موثر باشند. نداشتن حجاب کامل و پوشش نامناسب موجب می شود که زنان در جامعه و خیابان، دانشگاه و محل کار با اضطراب های جنسی، نگرانی ها و هیجانات بسیاری همراه باشند. از طرفی نمی توانند روی کار و تحصیل خود تمرکز کنند. عدم رعایت حجاب و کشیده شدن هیجانات جنسی به سطح جامعه موجب می شود که زنان و مردان همواره در طول روز درگیر استرس شوند و پزشکان معتقد هستند که همین استرس می تواند سرآغازگر بیماری های مختلف باشد. بنابراین دین اسلام توصیه نموده که زنان برای حفظ امنیت، آرامش و سلامت جسم خود و همچنین جامعه، حجاب خود را حفظ نمایند.

ارتباط حجاب و سلامتی فکر

همانطور که اشاره شد عدم پوشش کامل و حجاب میان زن و مرد موجب افزایش التهابات جنسی و هیجانات می شود. از طرفی تقاضای ارتباط با جنس مخالف باعث عطش روحی و درخواست سیر نشدنی می شود. روح انسان خیلی تحریک پذیر است و نمی توان محدوده خاصی برای آن تعیین نمود که با رسیدن به آن سطح آرام بگیرد. در واقع این تفکر کاملا اشتباه است و مردانی که درگیر هوس خود می شوند نمی توانند از تصاحب زیبا رویان دست بردارند و همچنین زنانی که همیشه به دنبال جلب توجه مردان و تصاحب قلب آن ها هستند هرگز از هوس خود سیر نخواهند شد. این پروسه یک ناکامی روحی به دنبال دارد و منجر  به شکل گیری بیماری های روانی در فرد می شود. بنابراین حجاب با سلامتی فکر نیز رابطه مستقیمی دارد و با رعایت حجاب می تواند سلامت فکری را تضمین نمود.

حجاب

حجاب موجب بهبود سطح بهداشت زنان می شود

رعایت حجاب ضمن اینکه باعث حفظ پاکی درونی می شود در حفظ پاکی و بهداشت بدن زنان نیز خیلی موثر است. بدن زنان با استفاده از حجاب پوشیده می شود و در مقابل آلودگی ها و دیگر آسیب های اجتماعی محدود می گردد. مطالعات و تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که زنانی محجبه هستند و از ملزومات حجابی مانند مقنعه لبنانی استفاده می کنند در مقایسه با سایر زنان حدود ۴۰ الی ۶۰ درصد کمتر از طریق دست گرمای بدن خود را از طریق سر از دست می دهند. بنابراین در جوامع اسلامی زنان با رعایت حجاب در فصول سرد سال راحت تر می توانند سلامتی خود را حفظ کنند و کمتر به بیماری های مختلف دچار می شوند.

حجاب موجب می شود که دیگران روی هوش و ذکاوت زنان تمرکز کنند

هنگامی که زنان حجاب خود را رعایت کنند و پوشش مناسبی داشته باشند دیگر به حواشی و پوشیدن لباس هایی که جلب توجه کند و آرایش و … فکر نمی کنند و تمرکز خود را روی موضوعات ارزشمند قرار می دهند که موجب می شود هوش و ذکاوت آن ها بیشتر جلب توجه نماید و ارزش زنان در دیدگاه مردان بالاتر رود. بر اساس مطالعاتی که محققان و پزشکان انجام داده اند حجاب موجب افزایش هوش و ذکاوت زنان و نمایان شدن ارزش های درونی آن ها خواهد شد که بسیار ارزشمند است. بنابراین زنانی که شاغل هستند و حضوری فعال در جامعه دارند می توانند با استفاده از ملزومات حجاب مانند انواع مقنعه زنانه، روسری، هدشال و مقنعه اداری سلامت روان خود را حفظ نموده و هوش و ذکاوت خود را افزایش دهند.

ارتباط حجاب و عزت نفس

زنانی که از عزت نفس کافی برخوردار نیستند نمی توانند حضور موفق و فعالی در جامعه داشته باشند و گوشه گیر می شوند. این شرایط به مرور زمینه شکل گیری بیمارهای روانی را در فرد ایجاد می کند. حجاب موجب تقویت پاکی و عفت می شود و در نهایت موجب بهبود عزت نفس او می شود. میزان عزت نفس در زنان بر اساس نحوه پوششان مورد ارزیابی قرار می گیرد. به عبارتی می توان گفت حجاب راهی است در جهت افزایش عزت نفس زنان. بنابراین زنان با رعایت حجاب می توانند عزت نفس خود را حفظ کنند و کمتر درگیر بیماری های روانی مختلف می شوند.

حجاب

از نظر اسلام حجاب باید چگونه باشد؟

اما سوالی که مطرح می شود این است که از نظر اسلام حجاب باید چگونه باشد که سلامت جسم و روح زن را تامین کند؟ از نظر اسلام هر لباسی که بتواند تمامی اعضای بدن را به طور کامل بپوشاند، بدون آنکه حجم بدن و برجستگی های بدن زن مشخص نباشد و جلب توجه نکند یک حجاب کامل است. در نتیجه می توان گفت که بهترین و کامل ترین نوع پوشش حجاب است، البته لازم است که اشاره کنیم حجاب اسلامی تنها به چادر خلاصه نمی شود و زنان و دختران می توانند با استفاده از پوشش های مختلف خود را از دید نامحرمان محفوظ نگهدارند و پوشش خود را حفظ کنند.

ملزومات حجاب را از کجا تهیه کنیم؟

امروزه وب سایت ها و فروشگاه های بسیاری وجود دارد که ارائه دهنده انواع ملزومات حجاب هستند؛ اما در این میان باید مرکزی را جهت خرید مقنعه، شال، روسری، چادر و سایر لوازم مرتبط با حجاب انتخاب نمود که ارائه دهنده محصولات از برترین برندهای دنیا با قیمتی مقرون به صرفه باشد. یکی از بهترین مجموعه ها در این زمینه تولیدی حجاب خورشید است که سابقه ای درخشان در زمینه تولید انواع ملزومات حجاب دارد.

محصولات حجاب این مجموعه از تنوع بالایی برخوردار است. وب سایت حجاب خورشید همواره در تلاش است که با ارائه جذاب ترین و شیک ترین ملزومات حجاب نیازهای زنان و دختران جامعه را رفع نماید تا بتوانند زندگی مملو از آرامش و نشاط را تجربه نمایند. برای مشاهده ملزومات حجاب این مجموعه کافی است که به آدرس وب سایت hejabkhorshid.com مراجعه کنید و به راحتی محصول مورد نظر خود را جستجو نمایید و برای خرید اقدام کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 45, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

۱ دیدگاه

» ارسال سوال و نظر شما «
  1. کاربر گفت:

    چادر با رنگ سیاه که در دوران انقلاب با اهداف سیاسی برای اثرگذاری بیشتر بر تظاهرات رایج شد، هیچ ضرورتی بر تداوم آن نیست. رنگ سیاه مکروه و افسردگی ساز و در گرما عذاب آور است. چادر نه یک ارزش بلکه ایده است که زن، زشتی‌ها و یا زیبائی‌های خود را می پوشاند و تشخیص استفاده از آن بر عهده خود فرد است همانطور یکی بدور خانه اش نرده میزند و دیگری دیوار بلند می کشد.
    چادر نه نماد عفت زنان بلکه هرزگی مردانی است که در جامعه ناسالم با تعصبات جنون آمیز دچار عقده های جنسی اند. حجاب هیچ مزیتی برای زن نیست و اخلاق مهمترین رکن زندگی است که ربطی به عقیده ندارد. بسیاری افراد بر خلاف ایده های خود عمل میکنند چون ساختاری شخصیتی آن ها در دوران کودکی و نوجوانی با ایده متفاوت شکل گرفته.
    زنان محجبه اغلب متنفر و بیمناک از جنس مخالف و نمیتوانند ارضاء کننده همسر خود باشند. باتوجه به سقوط باورها در نظام پر خطای اسلامی ایران، حجاب بعنوان ارزش دینی جایگاهی ندارد و با توجه به منسوخ شدن رسوم کهن عصر جاهلیت و توحش، چادر سنتی هم جایگاه اجتماعی ندارد. آنچه باعث ثبات و بقای یک جامعه میشود، قوانین جامع و پویا و امنیت ساز و مسئولان لایق و متعهد و دلسوز است که در شرایط کنونی از هیچکدام خبری نیست. با توجه به تبلیغات گسترده و فشارهای سنگین و تحدیدها و تهدیدهای بیشمار بر زنان از اوان انقلاب، مدتی جامعه را بحال خود رها کنید تا نتیجه ۴۳ سال حکومت ناب اسلامی را ببینید و مطمئن باشید بستن دست و پای افراد برای جلوگیری از گناه احتمالی، جرم است و هیچکس به بهشتی که باور ندارد، نخواهد رفت هرچند نتواند گناه کند.
    حکومت دینی بر دیگر امور تمرکز کند. ما نه اقتصاد اسلامی داریم و نه ساختار حکومتی و مدیریتی و قضائی قابل قبول. بانکها ربا را با شدت بیشتر از زمان شاه با تغییر نام دریافت میکنند. تا سال گذشته میتوانستم مقداری میوه بخرم اما امسال نتوانستم و توان ترمیم دندان های خرابم را هم ندارم. بر باعث بانی این وضع لعنت.

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۶۵

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.