جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

فواید بازی با عروسک پولیشی برای کودکان چیست؟

عروسک‌بازی از اون بازی‌هایی هست که بخش زیادی از خاطرات دوران کودکی همه آدما رو شکل می‌ده. همه‌ی ما خاطرات خیلی خوبی از بازی با عروسک‌های قشنگ و بامزه‌ی دوران کودکیمون داریم. عروسک‌بازی هم از گذشته تا امروز، بازی موردعلاقه بچه‌هاست و با اینکه بچه‌های نسل جدید از خیلی جهت‌ها با نسل‌های قدیمی تفاوت دارن، اما بازم عروسک‌بازی رو دوست دارن. تنها تفاوت عروسک‌بازی بچه‌های قدیم و جدید، نوع عروسک‌هاشونه. عروسک‌های امروزی با توجه به پیشرفت علم، پیشرفت کردن و خصوصیات منحصربه‌فردی دارن. مثلاً عروسک‌های نسل جدید با توجه به موارد بهداشتی ساخته می‌شن و ضدحساسیت هستن. این تازه یکی از ویژگی‌های عروسک‌های امروزیه. عروسک‌ها کلی ویژگی جذاب دیگه هم دارن. هدف ما از گفتن این موارد اینه که به شما بگیم عروسک‌بازی رو دست کم نگیرید. شاید عروسک‌بازی یه بازی ساده دوران کودکی دیده بشه؛ اما باید بدونید که کلی مزیت و فایده برای بچه‌ها داره. برای مثال عروسک‌بازی روی اعتماد‌به‌نفس، مسئولیت‌پذیری، مدیریت احساسات و کلی چیزای دیگه تأثیر داره و بچه‌ها در کنار بازی با عروسک‌هاشون از نظر ذهنی و روانی هم رشد می‌کنن.

عروسک پولیشی

فواید بازی با عروسک پولیشی

عروسک‌های پولیشی یک نوع از عروسک‌های امروزی هستن که بازی باهاشون برای بچه‌ها لذت‌بخش و آرامش‌بخشه. خیلی از پدر ومادرها برای اینکه بچه‌هاشون، از عروسک‌های باکیفیت و خوب استفاده کنن، واسشون عروسک پولیشی می‌خرن و این عروسک‌ها رو به بچه‌هاشون کادو می‌دن. البته عروسک‌های پولیشی، انواع مختلفی دارن که از بین تموم اون‌ها، عروسک پولیشی حیوانات محبوبیت بیشتری دارن. چون هم آموزنده هستن و هم به خاطر طرح‌ حیواناتی که دارن، برای بچه‌ها خیلی جذابن. در کنار همه این موارد، بازی با عروسک‌های پولیشی حیوانات چونکه ضدحساسیتن، نرم هستن، دوخت خوبی دارن و حس خوبی به بچه‌ها می‌دن می‌تونه کلی فایده هم داشته باشه.

حس آرامش و امنیت

جهان این روزها، با توجه به اتفاقاتش، می‌تونه خیلی ترسناک و عجیب باشه. مهم نیست بچه‌ها رو چقدر از اخبار و دنیای بیرون دور نگه می‌دارید، بچه‌ها باز هم به خاطر احساسات منفی موجود در رفتار بقیه، متوجه اون می‌شن. آدم بزرگ‌ها معمولاً برای فرار از دنیای بیرون و به‌آرامش‌رسیدن به خونشون پناه می‌برن؛ چون اونجا احساس امنیت و آرامش دارن. اما بچه‌ها جور دیگه‌ای این حس رو تجربه می‌کنن و اون بازی با عروسک‌هاشونه. بچه‌ها عروسک‌هاشون رو بغل می‌کنن و همه می‌دونیم که بغل‌کردن باعث ایجاد آرامش و کاهش اضطراب می‌شه.

افزایش اعتماد‌به‌نفس

بازی با شخصیت‌های خیالی که بچه‌ها اون‌ها رو برای خودشون ساختن، خیلی جذابه، بچه‌ها عروسک بی‌جونشون رو جون‌دار می‌بینن و شخصیت اون‌ها رو بر اساس اون چیزی که دوست دارن می‌سازن. درنتیجه وقتی باهاشون بازی می‌کنن، کاملاً خودشون هستن و از بروزدادن خودشون اصلاً نمی‌ترسن. پس خودشون رو همونجوری که هستن قبول می‌کنن، که این اتفاق باعث افزایش اعتماد به نفسشون می‌شه.

مسئولیت‌پذیری

عروسک‌ها معمولاً حکم کودک رو برای بچه‌ها دارن. بچه‌های کوچولو، عروسکاشون رو به عنوان بچه‌هاشون می‌بینن و از اون‌ها مراقبت می‌کنن. این کار باعث می‌شه که بچه‌ها مسئولیت مراقبت از عروسک‌هاشون رو به عهده بگیرن و مسئولیت‌پذیری رو تجربه کنن.

همدلی

بچه‌ها داستان‌سرایی رو خیلی دوست دارن و بعضی وقت‌ها، سناریوهای غم‌انگیزی رو می‌سازن. وقتی این داستان رو با نقش‌آفرینی عروسک‌هاشون جلو می‌برن، سعی می‌کنن به عروسک ناراحتشون دلداری بدن و در کنارش باشن. مثلا تصور می‌کنن که عروسکشون زمین خورده و با دلداری‌دادن و نوازش پای عروسکشون، تلاش می‌کنن تا اون رو آروم کنن. این کار باعث می‌شه تا بچه‌ها در همین سنین پایین، همدلی رو به‌خوبی یاد بگیرن و وقتی بزرگ‌شدن، بتونن انسان مفیدی برای جامعه باشن.

خلاقیت

خیال‌پردازی و داستان‌سرایی، مؤلفه‌های اصلی بازی با عروسک‌ها هستن. بچه‌ها با بازی‌کردن با عروسک‌ها داستان‌های مختلفی می‌سازن که این باعث می‌شه قدرت تخیل و خلاقیت بچه‌ها به خوبی تقویت شه.

تکلم

قطعاً شما هم از حرف زدن با بچه‌های شیرین زبون که مثل بلبل صحبت می‌کنن لذت می‌برید. بچه‌ها با صحبت با عروسکاشون، در واقع دارن صحبت‌کردن در بین بقیه انسان‌ها رو تمرین می‌کنن. هرچقدر بچه‌ها با عروسک‌هاشون بیشتر صحبت کنن، قدرت تکلمشون بهتر می‌شه و می‌تونن هرجایی که نیاز شد به خوبی صحبت کنن.

عروسک پولیشی حیوانات مناسب برای بچه‌ها

عروسک‌های پولیشی حیوانات تنوع زیادی دارن که برای مثال می‌تونیم به عروسک گربه، خرس و خرگوش اشاره کنیم. این عروسک‌ها که به شکل حیوانات هستن، می‌تونن دوست خوبی برای بچه‌ها باشن و کلی لحظه قشنگ براشون بسازن. در ادامه دو نمونه از عروسک‌های پولیشی حیوانات پرطرفدار بین بچه‌ها که با خریدشون می‌تونین بچه‌ها رو کلی خوشحال کنین، معرفی می‌کنیم.

عروسک پولیشی گربه

خرید عروسک پولیشی گربه که یکی از پرطرفدارترین عروسک‌پولیشی حیواناته می‌تونه یه انتخاب خوب باشه. چون عروسک‌های گربه به خاطر طراحی جذابی که دارن می‌تونن بهترین دوست کودکتون باشن. عروسک پولیشی گربه با چشمای بامزه و شکل جذابش، دل هر بچه‌ای رو به دست میاره و کمتر بچه‌ایی هست که این عروسک رو ببینه و عاشقش نشه.

عروسک پولیشی گربه

عروسک پولیشی خرس

اگر خانواده‌ها به دنبال اینن که درمورد خرس‌ها به بچه‌هاشون آموزش بدن، بهترین ایده، خرید عروسک پولیشی خرس هستش. عروسک پولیشی خرس، یه عروسک پولیشی پشمالو و بامزست که از بهترین مواد اولیه ساخته می‌شه. با خرید عروسک پولیشی خرس، عروسک‌بازی بچه‌ها رو قشنگ‌تر کنید و بهترین دوست کوچولوتون رو بهش هدیه بدید.

عروسک پولیشی خرس

تانی لند، بهترین عروسک فروشی دنیا

شما عزیزان برای خرید عروسک پولیشی حیوانات می‌تونین به سایت تانی لند سر بزنید. عروسک‌های تانی لند کیفیت خیلی بالایی دارن و کلی ویژگی دارن که بازی با اون‌ها رو جذاب می‌کنه. مثلا شما با خرید عروسک پولیشی گربه یا هر حیوان دیگه‌ای از تانی لند، هفته‌ای دوتا قصه رایگان تحویل می‌گیرین که این قصه‌ها به صورت اختصاصی برای عروسک شما نوشته شده. تازه عروسک‌هایی که از تانی لند می‌خرین شناسنامه دارن و با همه عروسک‌های دنیا فرق دارن. این موارد باعث می‌شه که عروسک‌های تانی لند بهترین عروسک‌های روی کره زمین باشن.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,67 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.