پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

۵ طرح خلاقانه و بسیار ساده برای علاقه‌مندان به گلدوزی

حتماً تا به حال برای شما هم پیش آمده که با دیدن یک طرح گلدوزی شده زیبا بر روی لباس، کوسن یا اکسسوری‌های مختلف، سر ذوق آمده‌اید و علاقه‌مند شده‌اید تا برای وسایل خودتان طرحی را گلدوزی کنید. باید به شما این مژده را بدهیم که در ادامه طرح‌های گلدوزی ساده و خلاقانه را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. شما با کمک این پنج طرح ساده می‌توانید وسایل زیادی از جمله روبالشی، پیش‌بند، دیوارکوب، لحاف، تی‌شرت و هر چیزی که شامل پارچه می‌شود را به زیبایی تزیین کنید.

با کمک چند وسیله ساده مانند کارگاه گلدوزی، نخ و سوزن گلدوزی، می‌توانید لوازم خود و همچنین هدایایی که برای عزیزانتان تهیه می‌کنید را شخصی سازی کنید. آموزش گلدوزی یکی از زیبا ترین آموزش های هنری است. حالا که قصد دارید در عین ایجاد سرگرمی، اصول اولیه این هنر زیبا را هم یاد بگیرید و برای خودتان و عزیزانتان لباس‌ها و وسایل جذاب درست کنید، وقت آن است که به سراغ طرح‌های زیبا، ساده و خلاقانه‌ برویم.

۱. طرح قلب ساده

اگر برای بار اول است که گلدوزی انجام می‌دهید، اکیداً به شما توصیه می‌کنیم که طرح قلب را امتحان کنید. این طرح با دوخت‌های مختلف انجام می‌شود برای تزیین حوله، روبالشی و حتی تی‌شرت انتخاب خوبی است. با انجام این طرح، علاوه بر اینکه یک گلدوزی زیبا انجام داده‌اید، انواع گره‌ها را نیز تمرین کرده‌اید.

۲. طرح زنبور کوچک

روح هنر گلدوزی با طبیعت در آمیخته است. الگوهای الهام گرفته از طبیعت در گلدوزی بی‌شمارند، اما الگوی زنبور کوچک بی‌شک آسان‌ترین آن است. یک الگوی بسیار ساده برای مبتدیان که با حداقل میزان نخ و در کم‌ترین زمان انجام می‌پذیرد. این طرح برای پیش بند و لباس نوزادان و حتی لوازم آشپزخانه بسیار مناسب است.

۳. طرح گل‌های ساده

طرح گل‌های مختلف، جزء جدا نشدنی از هنر گلدوزی است‌. برای کسانی که به دنبال یک طرح گلدوزی ساده با نقش گل هستند، این طرح ها گزینه‌ای بسیار مناسب است که از رنگ‌های مختلفی در آن استفاده شده و حس و حالی بهاری دارد. این طرح ها را می‌توانید برای تی‌شرت‌های ساده خود استفاده کنید و به آن‌ها جلوه‌ای تازه ببخشید.

طرح گل گلدوزی

۴. طرح گل‌‌های رنگارنگ

این طرح علیرغم آنچه که به نظر می‌آید، طرحی ساده است. در صورتی که کمی با گلدوزی آشنایی داشته باشید و انواع دوخت‌ها را بشناسید، به‌راحتی می‌توانید این طرح را پیاده‌سازی کنید و یک دیوارکوب زیبا برای اتاقتان درست کنید.

طرح گل های ریز گلدوزی

۵. طرح عشق بدون دلیل

این طرح زیبا که با استفاده از رنگ‌های روشن دوخته شده و جمله بسیار زیبایی را در میان خود جای داده است، نسبت به چهار طرح قبلی، جزئیات بیشتری را در بر می‌گیرد و مهارت بیشتری را می‌طلبد.‌ ممکن است که پیاده سازی این طرح که وقت زیادی را از شما بگیرد، اما در نهایت نتیجه‌ای بسیار زیبا و رضایت بخش خواهد داشت و می‌تواند هدیه‌ای بسیار جذاب برای عزیزانتان باشد.

خرید لوازم گلدوزی

همان‌طور که پیش از این هم اشاره شد، در صورتی که بخواهید هرکدام از این طرح‌ها را پیاده کنید، به لوازم گلدوزی اولیه نیاز دارید. یک کارگاه برای ثابت نگاه داشتن پارچه، نخ و سوزن در سایز مورد نیاز، قلم و یک قیچی با تیغه کوتاه و باریک برای بازکردن گره‌ها و دوخت‌های اشتباه که همه این‌ها را به راحتی می‌توانید از یک خرازی آنلاین خریداری کنید.

خرازی آنلاین دوزی گل که به‌صورت تخصصی به فروش لوازم گلدوزی می‌پردازد، یک انتخاب مناسب برای خرید لوازم اولیه گلدوزی است. تمام محصولات دوزی گل علاوه بر تنوع، کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسبی دارند‌. شما هرکجای کشور که باشید، می‌توانید با مراجعه به سایت این خرازی، پس از انتخاب وسایل مورد نظر و خرید، تمام لوازم را به‌راحتی درب منزل تحویل بگیرید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 9, میانگین امتیاز: 2,67 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.