سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

با سریعترین روش لاغری شکم و پهلو آشنا شوید

چاقی انواع و درجه بندی های مختلفی دارد برای مثال برخی افراد به صورت یکنواخت در سراسر بدن دچار چاقی هستند اما برخی دیگر تنها در یک یا چند قسمت از بدن دچار چاقی هستند که در این حالت گفته می شود فرد دچار چاقی موضعی است. برای مثال بسیاری از افراد از چاقی شکم و پهلوی خود شکایت می کنند و به دنبال سریعترین روش لاغری شکم و پهلو هستند؛ با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی این روش ها بپردازیم.

لاغری شکم و پهلو

چرا لاغری شکم بسیار حائز اهمیت است؟

بیشتر ارگان های اساسی بدن و سیستم گوارشی در حفره شکمی جای دارند که زندگی ما در گرو همین ارگان هاست. زمانی که چربی های زیادی در  اطراف سیستم گوارشی قرار گیرد می تواند عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع بدترین نوع چربی، چربی های اطراف شکم و پهلو است که سلامت سیستم گوارشی اعم از معده، روده و کبد را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل است که گفته می شود که لاغری شکم و پلهو بسیار حائز اهمیت است.

روش های متنوعی برای لاغری شکم و پهلو وجود دارد از رعایت رژیم غذایی گرفته تا انجام عمل لاغری که ما در اینجا به بررسی سریع ترین روش های لاغری شکم و پهلو خواهیم پرداخت.

سریع ترین روش های لاغری شکم و پهلو

اکثر افراد به دنبال سریع ترین روش های لاغری و کاهش وزن هستند. برخی از این افراد به سراغ رژیم های لاغری سریع می روند که پزشکان مخالف این قضیه هستند. تعدادی روش های پزشکی نیز برای لاغری سریع شکم و پهلو وجود دارد که البته برخی از این روش ها هم در حال حاضر منع شده اند.

برای مثال از جمله متدهای پزشکی برای لاغری سریع عبارتند از لیزر لیپولیز، لیپولیز تزریقی، کرایولیپولیز و … هستند که در چند جلسه چربی های شکم و پهلو را بدون نیاز به جراحی  از بین می برند.

البته روش های جراحی و تهاجمی مثل لیپوساکشن، ابدومینوپلاستی، لیفتینگ و … نیز وجود دارند که پزشکان به دلیل تهاجمی بودن بیش از حد، این روش ها را چندان توصیه نمی کنند.

همچنین افرادی که bmi (شاخص توده بدنی) آنها بالای ۴۰ هستند و دچار چاقی یکنواخت هستند می توانند با جراحی های کم تهاجمی لاغری مانند اسلیو معده از شر چاقی و البته بیماری های مرتبط با چاقی خلاص شوند.

هم رژیم بگیرید هم ورزش کنید

برای از بین بردن چربی های شکم و پهلو باید در کنار اینکه از یک رژیم غذایی اصولی پیروی می کنید ورزش روزانه و ورزش های قدرتی هم انجام دهید تا به نتیجه برسید.

محدود کردن کالری دریافتی روزانه

شما با کاهش حجم غذای دریافتی و کالری دریافتی می توانید به بدن خود این پیغام را ارسال کنید که حالا زمان استفاده از چربی های ذخیره شده برای تامین انرژی است.

یکی از راهکاری های لاغری کل بدن و به خصوص شکم و پهلو، کاهش کالری دریافتی بدن است. در صورتی که کالری دریافتی روزانه خود را به ۵۰۰ کالری برسانید می توانید در هر هفته ۱ پوند وزن کم کنید که به گفته متخصصین تغذیه یکی از سالم ترین و مطمئن ترین روش ها برای کاهش وزن است.

مصرف فیبر معجزه می کند

فیبر علاوه بر اینکه می تواند باعث لاغری و کاهش وزن شود بلکه به سلامت شما هم کمک شایانی می کند. در صورت مصرف فیبر شما مدت زمان بیشتری احساس سیری خواهید داشت و در نتیجه سریع تر لاغر خواهید شد. همچنین فیبر می تواند عملکرد دستگاه گوارش را هم بهبود بخشد و از مشکلات گوارشی مانند نفخ و یبوست جلوگیری می کند.

مصرف فیبر

محدود کردن مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده

کربوهیدرات ها مسئول تامین انرژی برای بدن هستند اما همه انواع کربوهیدرات ها سالم نیستند. توصیه ما به شما این است که مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده را محدود کنید و در عوض از غلات کامل استفاده کنید.

مصرف پروتئین را فراموش نکنید!

شما با مصرف پروتئین ها می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. اولا پروتئین ها دیرتر از کربوهیدرات ها و چربی ها از معده دفع می شوند؛ با این تفاسیر شما دیرتر احساس گرسنگی پیدا خواهید کرد. دوما پروتئین ها با تولید آمینواسیدهای لازم، از عضله سوزی جلوگیری می کنند و به ترمیم و رشد ماهیچه ها در کنار لاغری کمک می کنند. از منابع باکیفیت پروتئین می توان به شیر، تخم مرغ، حبوبات و انواع گوشت ها می توان اشاره کرد.

روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید

یکی از ساده ترین راهکارها برای لاغری شکم و پهلو نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در طول شبانه روز است. در صورتی که در طول شبانه روز آب کافی ننوشید به هیچ عنوان به لاغری و کاهش وزن نخواهید رسید.

خواب کافی داشته باشید

خواب کافی علاوه بر تامین سلامتی می تواند به کاهش وزن و تناسب اندام شما هم کمک کند. طبق مطالعات انجام شده کم خوابی بر هورمون های اشتها تاثیر می گذارد و باعث تشدید گرسنگی و در نهایت چاقی و اضافه وزن بیشتر می شود.

استرس خود را مدیریت کنید

استرس می تواند دلیل اصلی بسیاری از بیماری ها و مشکلات مانند چاقی و اضافه وزن باشد. افزایش استرس باعث افزایش ترشح هورمون کورتیزول و در نهایت افزایش اشتها می شود. بنابراین به فکر راهکاری برای کنترل استرس خود باشید.

فعالیت بدنی داشته باشید

فعالیت بدنی در کنار رژیم لاغری می تواند به کاهش وزن سریع شما کمک کنید. به توصیه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها برای داشتن وزن متعادل هر فرد باید در هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت را انجام دهد که باعث بالا رفتن ضربان قلب تا شدت متوسط شود.

فعالیت بدنی

دستگاه لاغری موضعی

در صورتی که دچار چاقی موضعی در ناحیه شکم و پهلو هستید و با روش های گفته شده موفق به کاهش وزن نشده اید می توانید با دستگاه های لاغری موضعی اولتراسونیک از شر این چربی ها خلاص شوید. این متد پزشکی بدون نیاز به جراحی و بیهوشی در چند جلسه قادر به آب کردن چربی های شکم و پهلو است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 526, میانگین امتیاز: 4,26 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.