شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

رمز موفقیت در فروش اینستاگرام

کسب و کارهای کوچک و برندهای نوپا در بستر اینستاگرام همواره به دنبال یافتن رمز و راز های رقبای مطرح خود هستند تا به فروش بیشتری در این برنامه برسند. در این مقاله قصد داریم تا رمز موفقیت برندهای معروف در بین کاربران را بررسی کرده و نکات مهم آن را بازگو کنیم.

تکنیک های افزایش فروش در اینستا 

اینستاگرام یکی از محبوب ترین ابزارهای بازاریابی آنلاین محسوب می شود. رسیدن به فروش بالا و درآمد های خوب از طریق  پیج از اهداف مهمی است که هر کسب و کاری به دنبال تحقق آن است.

افزایش فروش در اینستاگرام

رعایت یکسری ترفندها به شما کمک می کند تا پروسه جذب مخاطب را با سرعت بیشتری پیش برده و اعتبار برند خود را افزایش دهید که نتیجه این کار،  تجربه فروش بالاتر در اینستاگرام است.

برخی از این تکنیک ها عبارتند از:

۱- ایجاد یک حساب تجاری 

در گام اول، یک کسب و کار موفق باید یک پیج تجاری داشته باشد تا بتواند به ابزار آنالیز رایگان اینسایت دسترسی داشته و دکمه های مهمی مثل تماس و ایمیل را در پیج خود قرار دهد.

از طرفی با داشتن یک حساب تجاری می توان حساب کاربری فیسبوک را نیز به آن متصل کرده و کاتالوگ محصولات را درست کرد تا برای هر پست محصول آیتم تگ محصول فعال باشد.

۲- هشتگ اختصاصی داشته باشید

برای  محصولات خود یک هشتگ با نام برندتان ایجاد کنید تا دسترسی کاربران به محصولات شما راحت تر باشد. این کار باعث می شود تا با کمک یک هشتگ، کاتالوگی آنلاین از محصولاتتان داشته باشید و  انتخاب برای مخاطبان راحت تر باشد.

۳- از ابزارهای اینستا هوشمندانه استفاده نمایید

اینستاگرام قابلیت های بسیار جذابی برای ساخت محتوا در اختیار همه کاربران قرار داده است. هر چقدر از این ابزارها بهتر و بیشتر استفاده کنید، پیجی حرفه ای تر خواهید داشت که نسبت به رقبا زودتر به درآمدزایی خواهد افتاد.

در استوری ها از محصولات یا خدماتی که ارائه می کنید، فیلم با کیفیت و جذاب تهیه کنید.

استوریها یکی از مهم ترین ابزارها در فضای اینستاگرام محسوب می شود که با کمک آن می توانید میزان تعامل پیج را افزایش دهید. هرچه فعالیت کاربران در پیج شما بیشتر باشد، محتواها با سرعت بیشتری به اکسپلور راه پیدا می کنند و مخاطبان جدیدی به پیج اضافه خواهند شد. همین امر باعث فروش  بیشتر می شود.

۴- با کمک مشتریان وفادار خود شبکه بسازید

از کاربرانی که از خدمات یا محصولات شما استفاده کرده اند، کمک بگیرید. از آنها بخواهید تا در استوری خود، محصولات یا خدمات شما را به فالوور هایشان معرفی و نقد آنها را در استوری بیان کنند.

شما هم با ریشیر کردن این استوری ها در پیج، می تواند اعتماد کاربران را به خود بیشتر کرده و فالوورها را به مشتری تبدیل کنید.

برای  ترغیب بیشتر کاربران به انجام این دسته از فعالیت ها، می توانید از قرعه کشی و مسابقه کمک بگیرید.

۵- کپشن های کوتاه با CTA های جذاب بنویسید

تصویر با کیفیت و گیرا به همراه یک کپشن کوتاه، هر کاربری را به خود جذب می کند.

در کپشن و حتی استوریها از عباراتی مثل در لینک موجود در بیو کلیک کنید، برای  جزییات بیشتر سری به سایت رسمی ما بزنید و … می تواند علاوه بر بالا بردن کلیک خور وب سایت، تعامل کاربران در پیج شما را بالا ببرد.

۶- حس قابل اعتماد بودن را به کاربر القا کنید

یکی از بهترین روش ها برای جلب اعتماد کاربران، استفاده از ترفند خرید کامنت است. با خرید کامنت های سفارشی می توانید مزایا و معایب محصول خود را از زبان یک مصرف کننده در کامنت ها بیان کنید.

بیشتر کاربرانی که خرید های خود را به صورت اینترنتی انجام میدهند، به جزییاتی مثل کامنت ها نیز دقت می کنند تا از معتبر بودن یک پیج و کیفیت محصولات آن مطمئن شوند.

سوالاتی که فروش شما را در اینستا بیشتر می کند

هدف هر فروشنده ای از فعالیت در اینستاگرام، فروش سریع محصولات است. اگر با این نگرش در فضایی پرچالش مانند اینستا فعالیت کنید؛  دیر یا زود با شکست مواجه خواهید شد.

هر قدمی که در این مسیر برمی دارید، باید با برنامه ریزی و آنالیز دقیق باشد.

بهترین فروشندگان همیشه خود را یک مشتری تصور می کنند که به یک کالا نیاز دارد یا اگر این کالا در زندگی او ضروری نیست، چگونه باید فکر مخاطب را درگیر کند تا او در ناخودآگاه خود، جای خالی آن محصول در زندگی را احساس نماید.

راز موفقیت در اینستاگرام و افزایش فروش در اینستا

برخی از این سوالات عبارتند از:

  • محصول ما چه کمکی به مخاطب می کند؟
  • چگونه اشتباهات برندهای دیگر را تکرار نکنیم؟
  • کمک به مشتری چه تاثیری در فروش  محصول و برندسازی من دارد؟

در پاسخ به هر یک از این سوالات، باید محصول خود و فواید آن را در نظر گرفته و به عنوان یک مشتری به آن محصول نگاه کنید.

داشتن پشتیبانی و پاسخ دهی سریع به سوالات مشتریان و رفع مشکلات آنها یکی از مهم ترین رمز های موفقیت در تجارت است.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا به طور خلاصه مهمترین رموز موفقیت کسب و کارها در پلتفرم اینستاگرام را برای  شما همراهان عزیز بیان کنیم. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 3,75 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.