جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

درمان کمردرد با فیزیوتراپی

درمان کمردرد با فیزیوتراپی در کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد با مدیریت دکتر ایمان کمالی حکیم توسط کادری مجرب و بر اساس متدهای درمانی روز دنیا ارائه می شود.

اگر کمردرد را تجربه می کنید، چندین کار وجود دارد که می توانید برای کمک به کاهش علائم انجام دهید:

فعال بمانید: سعی کنید تا حد امکان به فعالیت های عادی خود ادامه دهید. حرکت و ورزش می تواند به کاهش درد و سفتی کمک کند.

از گرما یا یخ استفاده کنید: برای کمک به کاهش درد و کاهش التهاب، یک پد گرم کننده یا کمپرس سرد روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

مراجعه به یک متخصص فیزیوتراپی را در نظر بگیرید: اگر کمر درد شما شدید است یا بیش از چند روز ادامه دارد، ممکن است ایده خوبی باشد که از یک متخصص فیزیوتراپی کمک بگیرید.

به یاد داشته باشید، پیشگیری در مورد کمردرد کلیدی است. حفظ یک سبک زندگی سالم با ورزش منظم، رژیم غذایی متعادل و وضعیت بدنی خوب می تواند در وهله اول از بروز کمردرد جلوگیری کند.

درمان کمردرد با فیزیوتراپی موثرترین راهکار غیرجراحی در درمان این عارضه شایع است که در کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد با کادری مجرب و متعهد ارائه می شود ، متخصصان در کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد از بروزترین روشها و پیشرفته ترین تجهیزات برای درمان کمردرد و سایر مشکلات و اختلالات اسکلتی ـ عضلانی بهره می برند.

درمان کمردرد با فیزیوتراپی

درمان مکنزی برای کمردرد

طبق مطالعات و تحقیقات پزشکی ، نتایج و یافته های رادیولوژی و ام آر آی برای تشخیص و پی ریزی برنامه درمانی کمردرد کارایی لازم را ندارند و قابل استناد نیستند ؛ بلکه بهترین روش مدیریت کمردرد روش ارزیابی و درمان مکانیکی مکنزی است . در این روش به جای تکیه بر نتایج و یافته های رادیولوژی بیماران ، علائم بالینی و نشانه ها بیشتر مد نظر قرار می گیرند و فیزیوتراپیست پس از معاینه دقیق بالینی و شرح حال بیمار و بررسی آنها طی یک الی پنج جلسه اول دسته بندی کمردرد فرد را مشخص می کند و پیرو آن راه حل درمانی مناسب برای فرد تجویز و اجرا می شود که معمولا شامل تمرین درمانی و آموزش های اختصاصی برای هر فرد منحصر به خود آن فرد می شود . مراجعینی که در همان جلسات اولِ فیزیوتراپی ، بهبودی را تجربه می کنند، از پیش آگهی(احتمال بهبودی) بهتری برخورداند و انتظار می رود بهبودی شان در جلسات آینده ادامه پیدا کند ؛ درصد قابل توجهی از مراجعین فیزیوتراپی، پس از معاینه و شروع ارزیابی و درمان مکانیکی، در دسته بیمارانی قرار می گیرند که از همان جلسات اول علائم شان رو به بهبودی می رود .

انواع کمردرد

درد حاد: این نوع درد به طور ناگهانی ایجاد می شود و معمولاً بیش از شش هفته طول نمی کشد.

درد مزمن: این نوع درد بیش از سه ماه طول می کشد و می تواند ناشی از یک بیماری زمینه ای، آسیب یا استرس طولانی مدت باشد.

درد رادیکولار: این نوع درد زمانی رخ می دهد که ریشه عصبی در ستون فقرات تحریک یا فشرده شود. اغلب به پا یا بازو تابش می کند.

درد ارجاع شده: این نوع درد در محلی غیر از جایی که مشکل واقعی است رخ می دهد. به عنوان مثال، مشکل در کلیه می تواند باعث درد در ناحیه کمر شود.

درد عضلانی: این نوع درد معمولاً به دلیل کشیدگی یا استفاده بیش از حد عضلانی ایجاد می شود و اغلب به عنوان یک درد مبهم توصیف می شود.

درد مفاصل: این نوع درد معمولاً به دلیل آرتروز یا آسیب مفصل ایجاد می شود.

درد روانی: این نوع درد با عوامل روانی مانند استرس، افسردگی یا اضطراب مرتبط است.

مهم ترین دلایل کمردرد

وضعیت نامناسب: خمیدگی یا نشستن برای مدت طولانی می تواند باعث فشار بر عضلات و رباط های کمر شود و منجر به درد شود ، به همین دلیل کمردرد یکی از مشکلات شایع در بین کارمندان و افرادی است که مدت طولانی پشت میز می نشینند.

کشیدگی ماهیچه ها یا رباط ها: این می تواند در اثر استفاده بیش از حد، بلند کردن اجسام سنگین یا حرکات ناگهانی که باعث آسیب یا آسیب به ماهیچه ها یا رباط های پشت می شود رخ دهد.

آرتریت: آرتریت می تواند باعث التهاب در مفاصل کمر شود و منجر به درد و سفتی شود.

فتق دیسک کمر یا برآمدگی دیسک: دیسک‌ های بین مهره‌های ستون فقرات می‌ توانند در اثر عواملی مانند وارد شدن ضربه یا بلند کردن اجسام سنگین آسیب ببینند یا از جای خود خارج شوند و باعث فشار بر اعصاب و در نتیجه درد شوند.

تنگی کانال نخاعی : کاهش فضای داخلی کانال نخاعی یکی از مهم ترین دلایل کمردرد است که با فیزیوتراپی می توان به درمان آن کمک کرد.

پوکی استخوان: این بیماری استخوان های ستون فقرات را ضعیف می کند و آنها را مستعد شکستگی و در نتیجه کمردرد می کند.

ناهنجاری های اسکلتی: برخی افراد دارای ناهنجاری هایی در ستون فقرات مانند اسکولیوز یا کیفوز هستند که می تواند باعث درد و ناراحتی شود.

درمان کمردرد با فیزیوتراپی

درمان کمردرد با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی می تواند یک درمان موثر برای کمردرد باشد، زیرا هدف آن کاهش درد، بهبود عملکرد و جلوگیری از آسیب های بعدی است. در اینجا چند روش فیزیوتراپی رایج برای کمردرد آورده شده است:

ورزش درمانی: تمرینات خاصی برای بهبود قدرت، انعطاف پذیری و وضعیت بدن تجویز می شود. تمرینات تقویتی مرکزی می تواند به ویژه برای کمردرد مفید باشد.

درمان دستی: تکنیک‌های عملی مانند ماساژ، تحرک مفصل و دستکاری ستون فقرات می‌تواند برای کاهش درد و بهبود تحرک استفاده شود.

گرما و سرما درمانی: استفاده از گرما یا سرما می تواند به کاهش درد و التهاب کمک کند.

اولتراسوند درمانی: این روش شامل استفاده از امواج صوتی برای بهبود و کاهش درد است.

الکتروتراپی تنس: تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست (TENS) شامل استفاده از جریان های الکتریکی با ولتاژ پایین برای تسکین درد است.

آموزش و مشاوره: دکتر و متخصص فیزیوتراپی در مورد وضعیت بدن، ارگونومی و نحوه جلوگیری از آسیب دیدگی در آینده توصیه های مهمی به بیماران ارائه می دهد.

درمان کمردرد در کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد

بدون دارو ، بدون تزریق و بدون جراحی است . با روش ارزیابی و درمان مکانیکی کمردرد، متد مکنزی .

متخصصان فیزیوتراپی در کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد با مدیریت دکتر ایمان کمالی حکیم پس از ارزیابی دقیق شرایط مراجعه کنندگان از موثرترین راهکارهای فیزیوتراپی برای درمان کمردرد و عوامل زمینه ای آن بهره می برند ، فیزیوتراپی در منزل نیز از خدماتی است که توسط درمانگران این مجموعه برای عزیزانی که امکان مراجعه حضوری به کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد را ندارند ارائه می شود.

اگر امکان مراجعه حضوری به کلینیک را نداشته باشید ، می تونید از خدمات ویزیت آنلاین تصویری کلینیک فیزیوتراپی سعادت آباد بهره ببرید. برای تعیین وقتِ ویزیت آنلاینِ تصویری می توانید به وب سایت کلینیک به آدرس www.drkamalihakim.com مراجعه بفرمایید.

در ویزیت آنلاین و مشاوره تصویری فیزیوتراپی، پس از گرفتن شرح حال دقیق شما توسط فیزیوتراپیست، از شما تست های حرکتی گرفته خواهد شد و تمرین مناسب برای شما تجویز می شود که بخش اعظم درمان حضوری تان هم همین خواهد بود . اگر هم در طی پروسه ارزیابی و درمان آنلاین ، فیزیوتراپیست متوجه بشود که نیاز به مراجعه حضوری دارید حتما به شما اعلام می کنند و روند ویزیت آنلاین تان برای جلسات بعدی ادامه پیدا نخواهد کرد.

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.