جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

۱۵ راه درمان شکست عشقی در کمترین زمان

درمان شکست عشقی چقدر طول میکشد

درمان شکست عشقی اگر به خوبی انجام نشود می تواند عواقب زیادی به همراه داشته باشد و آینده عاطفی فرد را مورد تهدید قرار دهد. اما درمان شکست عشقی چقدر طول میکشد و چطور انجام می شود؟ بهترین راه درمان این اتفاق ناخواسته، استفاده از مشاوره شکست عشقی است که در ادامه بیشتر با تکنیک های آن آشنا می شوید.

راه درمان شکست عشقی چیست؟

فرقی نمی کند قصد درمان شکست عشقی در زنان را دارید یا مردان، در هر صورت باید مراحلی را طی کنید تا بتوانید این مرحله حساس زندگی را به سلامت طی کنید. خوب روش های زیر را مطالعه کنید تا به خوبی آنها را اجرا کنید.

۱- به خود اجازه غصه خوردن بدهید

روانشناسی می گوید

غم و اندوه برای همه یکسان نیست و بهترین کاری که می‌توانید برای خود انجام دهید این است که تمام غم، خشم، تنهایی یا گناهتان را احساس کنید.

«گاهی اوقات با انجام این کار، شما ناخودآگاه به اطرافیان خود اجازه می دهید تا غم شما را احساس کرده و دیگر احساس نمی کنید که تنها هستید.» ممکن است متوجه شوید که یکی از دوستانتان دردهای مشابهی را تجربه کرده و از آن درس بگیرید.

۲- برای التیام شکست عشقی، مراقب خودت باش

وقتی دلشکسته هستید، نیازهای شخصی خود را نمی‌بینید. سوگواری فقط یک تجربه احساسی نیست، بلکه شما را از نظر فیزیکی نیز تحلیل می‌برد.

در واقع، تحقیقات نشان داده‌اند که درد فیزیکی و احساسی در مسیرهای مشابهی در مغز حرکت می کند.

تنفس عمیق، مدیتیشن و ورزش می تواند راه های بسیار خوبی برای حفظ انرژی شما و درمان شکست عاطفی باشد. اما خودتان را هم به خاطر این موضوع اذیت نکنید.

تلاش برای غذای سالم خوردن و هیدراته ماندن می تواند کمک زیادی به شما کند. آهسته و در یک روز مشخص انجام دهید.

۳- اجازه دهید دیگران بدانند چه نیازهایی دارید

هر کس به روش خود با غم و آسیب کنار می آید، نشان دهید که می‌خواهید به طور خصوصی عزاداری کنید یا نه با حمایت دوستان نزدیک و یا با دایره وسیعی از افراد در دسترس از طریق شبکه‌های اجتماعی!

۴- نیازهای خود را یادداشت کنید

هیچ وقت یادداشت کردن و دست به قلم شدن را دست کم نگیرید. یکی از بهترین راه های درمان شکست عاطفی، همین نوشتن است!

نحوه انجام این کار به این روش است:

  • بنشینید و فهرستی از چیزهایی که نیاز دارید، از جمله نیازهای حمایتی و احساسی تهیه کنید. می تواند شامل چمن زنی، خرید مواد غذایی یا صحبت کردن با تلفن باشد.
  • یک دسته از کارت های یادداشت بردارید و روی هر کارت یک مورد بنویسید.
  • هنگامی که دیگران می پرسند چگونه می توانند کمک کنند، کارت‌های یادداشت را به آنها بدهید یا از آنها بخواهید کاری که احساس می کنند می توانند انجام دهند را انتخاب کنند.

۵- برای غلبه بر شکست عشقی باید بیرون بروید، خانه نمانید

تحقیقات نشان داده‌اند که صرف ۲ ساعت خارج از منزل در هفته می تواند سلامت روحی و جسمی شما را بهبود بخشد. اگر بتوانید به طبیعت با مناظر زیبا بروید، عالی است. اما پیاده روی منظم در اطراف محله نیز کمک کننده هست.

۶- کتاب های خودیاری بخوانید و به پادکست گوش دهید

درمان شکست عشقی

دانستن اینکه دیگران تجربیات مشابهی را داشته‌اند، به شما کمک می‌کند کمتر احساس تنهایی کنید. پس کتاب دست بگیرید و داستان موفقیت دیگران را بخوانید.

افراد زیادی توانستند در مدت زمان معقول درمان شکست عشقی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

۷- یک فعالیت با احساس خوب را امتحان کنید

هر روز زمانی را برای انجام کاری که حس مثبتی دارد، اختصاص دهید، ممکنه این کار یادداشت برداری، ملاقات با یک دوست صمیمی یا تماشای برنامه ای طنز باشد.

برنامه ریزی کارهایی که موجب شادی شادی شما می‌شود برای التیام یک قلب شکسته حیاتی است.

۸- به دنبال کمک حرفه ای باشید

مهم است در مورد احساسات خود با دیگران صحبت کنید. گفتن این کار آسان تر از انجام آن بوده و نیاز به کمک دارد و این کاملا طبیعی است.

اگر متوجه شدید که غم و اندوه شما قابل تحمل نیست، یک روانشناس می تواند به شما کمک کند تا با احساسات دردناک مقابله کنید. فقط دو یا سه جلسه به شما کمک می‌کند تا برخی از ابزارهای مقابله ای جدید را امتحان کنید

پیشنهاد میکنیم به سایت مشاوره روانشناسی آنلاین ویکی روان سر بزنید و از هر جای جهان که هستید با مشاور مورد دلخواهتان جلسه مشاوره درمان شکست عشقی در مردان یا زنان برگزار کنید.

۹- دردتان را سرکوب کنید

انرژی خود را برای احساس شرم یا گناه در مورد احساسات خود هدر ندهید، این انرژی را صرف تلاش‌های مشخص برای احساس بهتر و بهبودی کنید.

هر روز ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به خود فرصت دهید تا غم خود را بشناسید و آن را احساس کنید. به این ترتیب متوجه می‌شوید که در طول روز کمتر و کمتر ظاهر می شود.

این نکته در درمان کردن شکست عشقی بسیار مهم است که نباید وضعیت فعلی تان را سرکوب کنید! باید با قبول آن، برای درمان اقدام نمائید.

۱۰- افکار مربوط به شریک عشقی سابق خود را بپذیرید

هنگامی که افکار مربوط به پارتنر سابق شما به وجود می آید، سعی نکنید متوقف یا مسدودشان کنید. در عوض تمرین کنید که «شاهد» این افکار باشید. وقتی افکار مطرح می شوند، یک قدم به عقب بردارید و آنها را تصدیق کنید.

آنها را تجربه می کنید. از ذهن شما عبور می کنند و آن افکار را مشاهده می کنید. شما تمرین می کنید که این افکار را مشاهده کرده و رها کنید.

۱۱- برای درمان شکست عشقی باید مهربانی کردن به خود را تمرین کنید

مهربانی به خود یعنی اینکه با عشق و احترام با خود رفتار کرده و در عین حال خود را قضاوت نکنید. به این فکر کنید که با یک دوست صمیمی یا یکی از اعضای خانواده که دوران سختی را پشت سر می گذارد:

  • چگونه رفتار می کنید؟
  • به آنها چه می‌گویید؟
  • چه چیزی به آنها پیشنهاد می کنید؟
  • چگونه نشان می دهید که به آنها اهمیت می دهید؟

به پاسخ های خود توجه کرده و برای خودتان اعمال کنید.

۱۲- اجازه دهید احساسات جاری باشند

درمان شکست عشقی در مردان

صحبت کردن با یک دوست مورد اعتماد، یکی از اعضای خانواده یا مشاور روانشناس در مورد احساسات مربوط به جدایی یا شریک عاطفی سابقتان مفید است.

اگر نمی‌توانید تمام احساسات  خود را بیان کنید، آنها را یادداشت کرده یا روی آنها مدیتیشن کنید. شما همچنین میتوانید در پروژه دیگری مانند نقاشی شرکت کنید که به شما کمک می‌کند آنچه که در ذهنتان است را رها کنید.

۱۳- برای رهایی از شکست عشقی، نوشتن را شروع کنید

پس از پذیرفتن احساسات خود، یادداشت روزانه به شما کمک می‌کند آنها را بهتر سازماندهی کنید و اشتراک احساساتتان با دیگران آسانتر شود.

۱۴- با خودتان ارتباط برقرار کنید

گذراندن دوره فقدان یا تغییر بزرگ باعث می‌شود کمی نسبت به خود و اینکه چه کسی هستید، بی‌اهمیت شوید.

۱۵- به آدم جدیدی تبدیل شوید

تغییر همیشه سخت است اما ارزشش را دارد. دوست گرامی، اگر با جدایی عاطفی مواجه شده اید، بهترین راه تبدیل شدن به انسان جدید است تا مبادا دوباره مشکلات مشابه را تجربه کنید.

برای غلبه بر شکست عشقی باید بیشتر مطالعه کنید، تجربیات خود را یادداشت کنید، از متخصص روانشناس کمک بگیرید و برای پیشرفت خود برنامه داشته باشید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 21, میانگین امتیاز: 4,19 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.