پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

خلاصه بازی پرسپولیس و استقلال امشب

خلاصه بازی فوتبال

همانطور که پیش بینی می شد، هواداران فوتبال شاهد یک دربی فوق العاده تماشایی و زیبا بودند که در نهایت پرسپولیس در وقت های اضافه و به لطف گل امید عالیشاه، از سد استقلال گذشت و قهرمان جام حذفی شد.

این بازی در دقایق اولیه پر تنش و پر برخورد دنبال می شد و دو تیم بازی درگیرانه ای را به نمایش گذاشتند. اولین فرصت نه چندان جدی بازی را بازیکنان پرسپولیس خلق کردند که شوت راه دور سرلک را سیدحسین حسینی به راحتی در آغوش گرفت.

اما اولین موقعیت بزرگ بازی را محبی از دست داد. پاس در عمق سلمانی به وینگر بوشهری رسید و او پس از عبور از مدافع پرسپولیس، با پای چپ ضربه اش را به زاویه مخالف زد که شوت او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

آبی ها دومین فرصت مهم دربی را نیز از دست دادند. حردانی از سمت راست به حرکت درآمد و با یک ارسال زمینی، توپ را به ارسلان مطهری رساند که این بازیکن پس از یک چرخش و شوتی تماشایی، دروازه پرسپولیس را تهدید کرد که با واکنش تماشایی بیرانوند، این ضربه راهی کرنر شد.

پرسپولیس دقیقا به مانند شهرآورد قبل، در اولین موقعیت جدی خود به روی دروازه استقلال، موفق به گلزنی شد. ارسال دانیال اسماعیلی فر با دفع توپ بد صالح حردانی همراه شد و ترابی در پشت محوطه جریمه این توپ را کنترل کرد و با یک شوت تماشایی به گوشه دروازه، گل نخست بازی را به ثمر رساند.

استقلال در دقایق پایانی نیمه نخست یک موقعیت مهم دیگر را از دست داد. ارسال محبی که دست کمی از یک شوت محکم نداشت را بیرانوند دفع کرد. سعید مهری پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک شوت فنی و بغل پا، دروازه بیرانوند را تهدید کرد که ضربه تماشایی او با برخورد به تیرک دروازه راهی اوت شد. در وقت های تلف شده نیز شوت سعید صادقی را حسینی دفع کرد تا نیمه اول با یک گل برتری سرخ پوشان به پایان برسد.

در آغاز نیمه دوم، مهدی قایدی ۲ فرصت خوب را از دست داد. موقعیت اول یک تک به تک بزرگ بود که روی پاس در عمق دیدنی سلمانی به دست آمد اما شوت قایدی را بیرانوند در شرایطی مهار کرد که تا نزدیکی های خط محوطه جریمه بیرون آمده بود. فرصت دوم را نیز قایدی از زاویه بسته زد که شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۵۳ اشتباه جعفر سلمانی و توپی که نصیب سعید صادقی کرد، منجر به خلق یک موقعیت بزرگ برای پرسپولیس شد ولی پاس ندادن صادقی باعث شد این فرصت از دست برود. در ادامه و تا دقایق پایانی بازی هیچ اتفاق مهمی به روی دروازه ها رخ نداد و بازی به صورت جنگ فیزیکی در مرکز زمین دنبال می شد.

در دقیقه ۹۰+۵ مهدی ترابی می توانست یک گل زیبا را به ثمر برساند که شوت فنی و دیدنی او پس از برخورد به تیرک دروازه به بیرون رفت تا پرسپولیس نتواند کار را پیش از سوت داور، تمام کند.

سرانجام استقلال در دقیقه باورنکردنی ۹۰+۱۱ به گل تساوی رسید. یک ضربه کاشته چسبیده به خط عرضی زمین نصیب استقلال شد که ارسال سعید مهری روی نقطه پنالتی به محمدحسین مرادمند رسید و ضربه سر این بازیکن به دور از دستان علیرضا بیرانوند وارد دروازه شد تا کار به وقت های اضافه کشیده شود.

در وقت های اضافه پرسپولیس موقعیت های متعددی را از دست داد. ابتدا شوت ترابی از کنار دروازه به بیرون رفت، سپس ضربه سر فرشاد فرجی به شکل بسیار خطرناکی راهی اوت شد و در ادامه سینا اسد بیگی در وقت های اضافه دوم یک موقعیت عالی را در دهانه دروازه به بیرون زد.

سرانجام پرسپولیس در دقیقه ۱۱۵ به گل برتری دست یافت. یک خطا چسبیده به محوطه جریمه نصیب سرخ ها شد که ارسال امید عالیشاه به صورت مستقیم وارد دروازه شد و مدافعان و سنگربان استقلال تنها نظاره گر این ضربه بودند تا شاگردان یحیی گل محمدی از حریف خود پیش بیفتد.

در پایان نیز استقلال نتوانست کاری از پیش ببرد تا پرسپولیس با نتیجه ۲ بر یک از سد حریف سنتی خود گذشته و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...