پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

چرا جک کابینت خراب می شود؟

دلیل خرابی جک کابینت - تجهیز یراق

در گذشته همه ی درب های کابینت لولایی بودند و به طرفین باز می شدند. اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، جک های کابینتی اختراع شدند تا درب کابینت های دیواری به سمت بالا باز شود. جک کابینتی یراقی است که به عملکرد بهتر کمک لولا کابینت می کند و علاوه بر سهولت باز و بسته شدن درب کابینت های هوایی، دکوراسیون آشپزخانه را نیز زیبا تر و مدرن تر می کند.

جک کابینت به دسته جک پمپی، جک اتوبوسی، جک لمپ، جک ماکسی، جک اچ کا و جک اونتوس تقسیم می شود که جک پمپی متداول ترین مورد استفاده در کابینت هاست.

در این مقاله با انواع جک پمپی کابینت، علل خراب شدن جک، نحوه تشخیص جک خراب کابینت، خرید جک کابینتی و تعویض آن آشنا خواهید شد.

انواع جک کابینت پمپی

جک گازی یا همان جک پمپی ارزان ترین و رایج ترین جک کابینتی است که به صورت تکی یا دوتایی بر روی کابینت نصب می شود.  جک گازی بر اساس عملکرد به سه دسته تقسیم می شود:

  • جک پمپی ساده با کمک پمپ ضربه گیری که در آن تعبیه شده باعث می شود تا درب کابینت در هنگام باز شدن با سرعت کمی باز شود و همچنین درب را در قسمت بالا نگه می دارد.
  • جک پمپی آرام بند در هنگام باز و بسته شدن درب، به شیوه ی آرام بند عمل کرده و از برخورد درب با بدنه ی کابینت جلوگیری می کند.
  • جک پمپی معکوس معمولا برای درب هایی که به سمت پایین باز می شوند استفاده می گردد و کمک می کند تا درب در هنگام باز شدن، به آرامی باز شود. این جک بیشتر برای درب جاکفشی استفاده می گردد.

قدرت جک کابینت با توجه به حجم گاز درون پمپ جک کابینت تعیین می شود و شما برای خرید جک با قدرت مناسب باید به وزن و سایز درب کابینت خود دقت کنید.

انواع جک کابینتی با کیفیت - تجهیز یراق

۳ علت مهم خرابی جک کابینت

  1. اگر جک کابینت را به صورت تکی استفاده کنید، در مدت کمی پس از نصب خراب می شود، بنابراین سعی کنید برای هر درب از دو جک کابینتی استفاده کنید تا فشار اضافی به یک جک وارد نشود.
  2. اگر فشاری که بر روی جک کابینت است بیش از توان تحمل وزن جک باشد، امکان خرابی جک بسیار بالا می رود؛ بنابراین در هنگام خرید به سایز و ارتفاع درب کابینت خود دقت کنید
  3. اگر زمان زیادی است که از جک کابینت استفاده می کنید، به دلیل پوسیدگی واشر ها و اورینگ های جک و نشت گازهای موجود در محفظه هوای آن، جک کابینتی در معرض خرابی بیشتری است.

نحوه تشخیص جک کابینتی خراب

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که آیا جک کابینت تان خراب شده یا هنوز هم قابل استفاده است؟

به عملکرد جک کابینت خود دقت کنید: اگر پیستون جک کابینت تا انتها فرو رفت و یا اگر با وجود نرفتن پیستون تا انتها، جک تحمل وزن درب کابینت را نداشت پس جک کابینت شما خراب است و دیگر قابل تعمیر نیست.

اگر این سوال برایتان پیش آمده که چرا جک ها قابل تعمیر نیستند لازم است تا بدانید که قیمت تمام شده ی خرید یک جک بسیار پایین تر از تعمیر آن است؛ به همین دلیل نیز تعمیر کردن جک ها اصلا به صرفه نیست و عملا کسی این کار را انجام نمی دهد.

تعویض جک خراب کابینت - تجهیز یراق

خرید جک کابینت

اگر جک کابینت شما خراب شده زمانی که می خواهید یک جک جدید بخرید به اعداد نوشته شده ی روی جک دقت کنید و دقیقا جکی مطابق با همان عدد بخرید.

اما اگر قبلا جکی بر روی کابینت شما نصب نبوده، به سایز و وزن و ارتفاع درب را اندازه گرفته و با توجه به موارد زیر جک مناسب را تهیه نمایید:

  • اگر ابعاد درب کابینت چوبی شما ۹۰_۱۲۰ سانتی متر بود شما به دو جک ۱۲۰ یا ۱۵۰ نیوتون نیاز دارید.
  • اگر ابعاد درب کابینت چوبی شما ۷۰_۹۰ سانتی متر بود شما به دو جک ۱۰۰ نیوتون نیاز دارید.
  • اگر ابعاد درب کابینت چوبی شما ۵۰_۷۰ سانتی متر بود شما به دو جک ۸۰ نیوتون نیاز دارید.
  • اگر ابعاد درب کابینت شما کمتر از ۴۰ سانتی متر بود شما به دو جک ۶۰ نیوتونی نیاز دارید.

البته می توانید اندازه های درب کابینت خود را به فروشنده بگویید تا جک مناسب را به شما ارائه دهد. همچنین می توانید از طریق شماره ۰۲۱۷۷۳۴۳۵۵۶ با فروشگاه تجهیز یراق تماس بگیرید و تمامی اطلاعات مورد نیازتان را از کارشناسان تجهیز یراق بپرسید.

انتخاب بهترین جک کابینت آشپزخانه - تجهیز یراق

تعویض جک کابینت

اگر قصد تعویض جک خراب و قدیمی خود را دارید دقت کنید که نیازی نیست جک را از قسمت پایه از کابینت جدا کنید. برای تعویض تنها کافیست که با فشار دادن فنر های ابتدایی و انتهایی جک، آن را از پایه جدا کرده و جک جدید را به جای آن جاساز کنید.

البته برخی از جک ها دارای پیم نگهدارنده ی جک به پایه هستند که در صورت خراب شدن این مدل جک ها لازم است تا با درآوردن پایه ی روکش جک کابینت، نسبت به تعویض جک اقدام نمایید.

به این ترتیب می توانید به راحتی جک کابینتی خود را تعویض کنید و به فرد دیگری نیاز نخواهید داشت.

لولای مناسب برای استفاده جک کابینت

درب کابینت برای اتصال به بدنه کابینت و باز و بسته شدن، در وهله اول به لولا کابینت نیاز دارد و همان طور که پیش تر نیز گفته شد، جک کابینت به سهولت و بهبود عملکرد لولا کمک می کند.

به طور معمول در کابینت هایی که لولا و جک را به صورت هم زمان دارند، از لولا گازور ساده استفاده می شود؛ اما اگر جک کابینت شما آرام بند است می توانید از لولای خلاص نیز استفاده کنید. همچنین استفاده از لولا آرام بند نیز برای کابینت هایی با جک پمپی ساده امری رایج است.

اگر تجربه ی استفاده یا نصب لولا کابینت و جک کابینت را دارید در انتهای این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

انواع چک پمپی کابینت - تجهیز یراق

خرید یراق آلات کابینت با کیفیت از تجهیز یراق

تجهیز یراق تخصصی ترین و بزرگ ترین فروشگاه تخصصی یراق آلات کابینت (لولا کابینت، جک کابینت، پایه کابینت، دستگیره کابینت، قرنیز کابینت و …) است که برای تجهیز هرچه بیشتر آشپزخانه و کابینت ها، اقدام به عرضه ی محصولات کاربردی و بی نظیری از جمله تجهیزات نورپردازی کابینت، درب ریلی کابینت، آبچکان کابینت، سبد سوپری کابینت، سطل زباله ریلی کابینت و … نیز کرده است تا شما به راحتی تمام آنچه نیاز دارید را با گارانتی معتبر و ضمانت اصالت کالا تهیه نمایید.

برای ثبت سفارش تنها کافیست که از طریق سایت اینترنتی تجهیز یراق، تماس با شماره تلفن ۰۲۱۱۷۷۳۴۳۵۵۶ و مراجعه حضوری به فروشگاه تجهیز یراق اقدام کنید تا سفارشات شما در اسرع وقت برایتان ارسال گردد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 14, میانگین امتیاز: 3,29 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.