جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

تور فرانسه و هر آنچه باید درباره این کشور بدانید

فرانسه، با نام رسمی جمهوری فرانسه République Française، کشوری در شمال غربی اروپاست. فرانسه از نظر تاریخی و فرهنگی در میان مهم ترین ملت های جهان غرب، با مستعمرات سابق در هر گوشه از جهان، نقش بسیار مهمی در امور بین المللی ایفا کرده است. فرانسه که توسط اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه، کوه‌های آلپ و پیرنه محدود می‌شود، از دیرباز پلی جغرافیایی، اقتصادی و زبانی برای اتصال شمال و جنوب اروپا ایجاد کرده است. این کشور مهمترین تولیدکننده کشاورزی اروپا و یکی از قدرت های صنعتی پیشرو در جهان است و این موضوع در علاقه ایرانیان به خرید تور فرانسه نیز بی تاثیر نیست.

اگر در صدد خرید تور اروپا و سفر به این دیار هستید خوب است بدانید که فرانسه یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان است که محصول اتحاد دوک نشین ها و شاه نشین ها تحت یک حاکم واحد در قرون وسطی است. امروزه، مانند آن دوره، اقتدار مرکزی به دولت واگذار شده است، حتی اگر در دهه‌های اخیر مقداری از خودمختاری به مناطق کشور اعطا شده باشد. مردم فرانسه به دولت به عنوان محافظ اصلی آزادی نگاه می کنند و دولت نیز به نوبه خود برنامه سخاوتمندانه ای از امکانات رفاهی را برای شهروندان خود فراهم می کند، از آموزش رایگان گرفته تا برنامه های مراقبت های بهداشتی و بازنشستگی. با این حال، این گرایش تمرکزگرا اغلب با موضوع دیرپای دیگر ملت فرانسه در تضاد است: اصرار بر برتری فرد. مورخ ژول میشله در این مورد اظهار داشت: “انگلیس یک امپراتوری است، آلمان یک ملت، یک نژاد، فرانسه یک شخص است.” چارلز دوگل، سیاستمدار، نیز به شکلی معروف شکایت کرد: «فقط خطر می‌تواند فرانسوی‌ها را گرد هم آورد. نمی توان وحدت را به کشوری که ۲۶۵ نوع پنیر دارد تحمیل کرد.»

این گرایش به فردگرایی با دیدگاهی کثرت گرا و علاقه زیاد به جهان بزرگتر می پیوندد. فرانسه همچنین در امور حکومتی و مدنی تأثیرگذار بوده و آرمان‌های دموکراتیک مهمی را در عصر روشنگری و انقلاب فرانسه به جهان بخشیده و رشد جنبش‌های اصلاح‌طلب و حتی انقلابی را برای نسل‌ها الهام می‌بخشد. با این حال، جمهوری پنجم کنونی از زمان اعلام آن در ۲۸ سپتامبر ۱۹۵۸ از ثبات قابل توجهی برخوردار بوده است، که با رشد فوق العاده در ابتکار عمل خصوصی و ظهور سیاست میانه رو مشخص شده است. اگرچه فرانسه درگیر مناقشات طولانی مدت با دیگر قدرت های اروپایی (و گهگاه با ایالات متحده، متحد دیرینه آن) شده است، اما به عنوان یکی از اعضای اصلی اتحادیه اروپا (EU) و پیشینیان آن ظاهر شد. از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۹۵ فرانسه در ساختار نظامی یکپارچه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شرکت نکرد و کنترل کامل بر نیروهای هوایی، زمینی و دریایی خود را حفظ کرد. با این حال، از سال ۱۹۹۵، فرانسه در کمیته نظامی ناتو حضور داشت و در سال ۲۰۰۹، نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که این کشور مجدداً به فرماندهی نظامی این سازمان خواهد پیوست. فرانسه به عنوان یکی از پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد – به همراه ایالات متحده، روسیه، بریتانیا و چین – حق وتوی تصمیماتی را دارد که به شورا داده می شود.
خوشبختانه امروزه امکان خرید تور ترکیبی به فرانسه نیز وجود دارد به این معنا که برای مثال تور سوئد و فرانسه را تنها با یکبار پرداخت هزینه خریداری می کنید و می توانید از شهرهای مختلف این دو کشور دیدن نمایید. از دیگر شهرهای بزرگ فرانسه می توان به لیون اشاره کرد که در امتداد مسیر تجاری دره باستانی رون واقع شده است که دریای شمال و مدیترانه را به هم متصل می کند. مارسی، بندری چند قومیتی در دریای مدیترانه که در قرن ششم قبل از میلاد به عنوان پایگاهی برای بازرگانان یونانی و کارتاژنی تأسیس شد. نانت، یک مرکز صنعتی و بندر آب های عمیق در امتداد سواحل اقیانوس اطلس. و بوردو، واقع در جنوب غربی فرانسه در کنار رودخانه گارون.

Eiffel Tower

یکی از وبسایت هایی که امروزه تورهای اروپا و راهنمای سفر به اروپا را به بهترین شکل در اختیار ایرانیان قرار می دهد وبسایت ان پی کی است که انواع تورها را می توانید به صورت به روز و با قیمت حقیقی ببینید و با حدود قیمت و امکانات آشنا شده و با تماس تلفنی رزرو خود را انجام بدهید، پیشنهاد می کنیم از این وبسایت دیدن کنید: https://www.npk.ir

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 2,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.