جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

تمیز کردن شیرآلات با این ۳ روش معجزه می کند!

آیا تا به حال برای برق انداختن شیرآلات به روش های طبیعی مانند تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین فکر کرده‌اید؟ روزهایی که قرار است گوشه و کنار خانه را تمیز کنید، احتمالاً به فکر تمیز کردن شیرآلات سرویس بهداشتی و ظرفشویی و … هم افتاده اید. ما در این مطلب قصد داریم بهترین روش تمیز کردن شیرآلات را بررسی کنیم تا شما بتوانید بدون نیاز به شوینده‌های شیمیایی مانند وایتکس و جوهر نمک که می‌توانند به پوست دست و یا مجاری تنفسی شما و همچنین ظروف، سینک ظرفشویی و آبکاری شیرآلات آسیب بزنند، به تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات خانه خود بپردازید.

روش تمیز کردن شیرآلات بهداشتی، بسته به نوع آبکاری آنها متفاوت است. مثلاً روش های اختصاصی که برای تمیز کردن شیرآلات طلایی به کار می رود، ممکن است برای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات استیل کارساز نباشد. البته روش های عمومی تمیز کردن شیرآلات مانند تمیز کردن شیرآلات با سرکه و یا تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین، بین تمامی آبکاری ها مشترک است و تا جایی که مورد خاصی در مورد لکه ها وجود نداشته باشد به نتیجه دلخواه می انجامد.

تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین چگونه است؟

تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین

شیرآلاتی سرویس‌بهداشتی و یا سینک ظرفشویی اغلب از شمش برنج تولید شده اند و دارای آبکاری های متفاوت هستند. به طور کلی لکه‌های حاصل از رسوب آب و مواد شوینده مانند صابون و مایع ظرفشویی می‌تواند زیبایی و برق شیرآلات از هر جنس و با هر نوع آبکاری را کاهش دهد. بنابراین اگر می‌خواهید شیرآلات خانه شما همواره تمیز و براق باشند باید آن‌ها را با روش صحیح شستشو دهید. بهترین روش، تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین است که می توانید راهنمای قدم به قدم آن را در ادامه بخوانید:

  1. یک چهارم فنجان جوش شیرین را در ۲ قاشق غذاخوری آب گرم بریزید و خوب به هم بزنید تا ترکیبی خمیر مانند به دست بیاید. اگر خمیر بیش از حد سفت شده است، به آن کمی آب و اگر بیش از حد آبکی است، به آن کمی جوش شیرین اضافه کنید.
  2. خمیر را با استفاده از پارچه نرم و یا اسفنج بر روی بدنه شیرآلات بمالید به صورتی که تمام سطح شیر را بپوشاند. اگر برای مالیدن خمیر بر روی مهره ها و نقاط خارج از دسترس شیر از مسواک استفاده می کنید، دقت کنید که مسواک مورد استفاده حتما نرم باشد تا ابکاری شیر دچار خش خوردگی های ریز نشود.
  3. پس از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه شیرآلات را با اب سرد آبکشی و تمام سطح آن را با پارچه ای نرم خشک کنید.

تمیز کردن شیرآلات با سرکه

دیگر روش معجزه آسای تمیز کردن شیرآلات استفاده از سرکه است. سرکه در هر خانه ای پیدا می شود و یکی از مؤثرترین موادی است که برای تمیز کردن شیرالات به کار می رود. علاوه بر تمیز کردن شیرآلات با سرکه می توانید جرم سایر سطوح را نیز با این ماده معجزه آسا پاک کنید.

  1. یک بطری اسپری را با آب و سرکه سفید به نسبت برابر پر کنید.
  2. محلول آب و سرکه را بر روی شیرآلات و بخش های مورد نظر اسپری نمایید.
  3. ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا جرم ها نسبت به سرکه واکنش دهند.
  4. شیر را خوب آبکشی نمایید و با دستمال نخی خشک و نرم شیر را خشک کنید.

تمیز کردن شیر آلات با سرکه چگونه است؟

 تمیز کردن شیرآلات با لیمو

لیمو ماده طبیعی دیگری است که به دلیل خاصیت اسیدی خود می تواند در تمیز کردن شیرآلات مؤثر باشد. تمیز کردن شیرآلات با لیمو بسیار ساده است و فقط کافی است یک چاقو و یک لیموی تازه در دسترس داشته باشید.

  1. لیمو را از وسط برش بزنید.
  2. از بخش برش خورده آن را بر روی سطح شیرآلات بمالید تا رسوب و جرم ها را در خود حل کند.
  3. کمی صبر کنید و بخشی از شیر را چک کنید. اگر تمیز شده بود شیرآلات را آبکشی و خشک نمایید.

مهمترین نکات در تمیز کردن شیرآلات

آیا قیمت شیرآلات در فرایند تمیز کردن شیرآلات تأثیر دارد؟

ممکن است شما هم به این مسأله فکر کرده باشید که خرید شیرآلات لوکس شاید شما را از دردسر تمیز کردن شیرآلات نجات می دهد. متاسفانه این طور نیست. خصوصاً در بسیاری از مناطق ایران که سختی آب بالا است و به همین دلیل شیرآلات سریع تر جرم می بندند، حتماً باید به طور منظم تمیز شوند تا زیبایی و درخشش خود را حفظ کنند. با اینکه نوع آبکاری شیرآلات بسته به پیچیدگی فرایند آن در قیمت شیرآلات مؤثر است، اما چه شیرآلات ارزان خریداری نمایید و چه شیرآلات لاکچری باید هر چند وقت یک بار آن ها را تمیز کنید.

دامنه قیمت شیرآلات، از قیمت شیرآلات ارزان تا لوکس را شامل می شود. بیشتر افراد هنگام خرید شیرآلات بهداشتی، تنها به برند و قیمت شیرآلات توجه دارند. در حالی که مواردی مانند جنس، کیفیت و گارانتی در نظر گرفته نمی شوند. کیفیت شیرآلات، لزوماً با مشاهده ظاهر و یا سبک سنگین کردن شیرآلات با دست قابل تشخیص نیست. به طور مثال، شیرآلات ارزان قیمتِ باکیفیت نیز ممکن است از نظر وزنی سبک باشند. وزن شیرآلات، نشان دهنده میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید شیر و عامل مهمی در تعیین قیمت شیرآلات است؛ اما سنگین بودن شیرآلات، نشان دهنده کیفیت بالا نیست. بلکه استاندارد بودن مواد اولیه، مهمترین عامل در تعیین کیفیت شیرآلات است.

تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین یکی از ساده ترین و بهترین روش های برق انداختن شیرآلات است که برای همه افراد امکان پذیر است. سرکه و لیموی تازه نیز در هنگام تمیز کردن شیرآلات مانند جوش شیرین معجزه می کنند. این مواد در همه خانه ها پیدا می شوند و در فرایند تمیز کردن شیرآلات بسیار مؤثر هستند. علاوه براین به آبکاری شیرآلات هیچ آسیبی وارد نمی کنند.

در صورت نیاز به اطلاعات تخصصی بیشتر در زمینه نگهداری از شیرآلات می توانید به بخش بلاگ سایت شیرآلات کاویان مراجعه نمایید. این تولیدکننده شیرآلات بهداشتی و ساختمانی اطلاعات بسیار مفید و به روزی در زمینه ترفند های تمیز کردن شیرآلات را در اختیار کاربران قرار داده و مرجع معتبری برای پاسخ به سوالات در این مورد فراهم آورده است.

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 17, میانگین امتیاز: 4,06 از 5)
Loading...

۴ دیدگاه

» ارسال سوال و نظر شما «
  1. الهه گفت:

    سلام روزتون بخیر برای جرم گیری شیرآلات مشکی چه کاری باید انجام داد؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  2. اعظم گفت:

    سلام و وقت بخیر. اگر به جای تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین از جوهر نمک استفاده کنیم چه اتفاقی میفته؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۵
    • نسیم گفت:

      سلام دوست عزیز
      هرگز از جوهر نمک استفاده نکنید چون شیرآلات را سیاه می کنه.

      موافقم ۸
    • گلی گفت:

      سلام و وقت شما بخیر. هیچوقت این کار رو انجام ندین چون تمیز کردن شیرآلات با جوهر نمک به آبکاری شیرآلاتتون آسیب میزنه و باعث سیاه شدنش میشه. متاسفانه راهی هم برای حل این مشکل وجود نداره به جز خرید شیرآلات جدید و یا آبکاری مجدد شیرآلات قدیمی که هزینه بالایی داره و نمی صرفه.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.