شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

تحصیل در کانادا

کشور کانادا از جمله کشور‌های جهان است که آموزش از اهمیت بالایی برخوردار است و اکثریت بومیان کانادا تحصیل کرده‌اند. دانشجویان بسیاری از سراسر جهان متقاضی و خواهان تحصیل در کانادا هستند. همچنین دانشگاه‌های کانادا در رتبه بندی‌های جهانی جایگاه بسیار خوبی دارند و جزء بهترین موسسات آموزشی جهان محسوب می‌شوند. دریافت ویزای تحصیلی کانادا و تحصیل در این کشور نه تنها فرصتی عالی برای تحصیل بلکه برای کار و زندگی هم گزینه بسیار ایده‌آلی است. شهر‌هایی همانند تورنتو و ونکوور از دانشجویان بین المللی استقبال خوبی دارند. پس اگر می‌خواهید آینده شغلی و حرفه‌ای خود را با گذراندن دوره‌های آکادمیک در دانشگاه‌های کانادا تضمین کنید، نیاز به اجازه تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی کانادا خواهید داشت.

تحصیل در کانادا

چرا تحصیل در کانادا باید یکی از انتخاب‌های ما باشد؟

با تحصیل در دانشگاه‌ها، کالج‌ها و موسسات آموزشی کانادا علاوه بر برخورداری از کیفیت آموزشی بالا، شما فرصت این را خواهید داشت تا در کنار نخبگان جهان و اساتید خبره تخصص و تجربه بیاموزید. همچنین موسسات آموزشی در کانادا تنوع زیادی دارند همانند دانشگاه‌ها، کالج ها، پلی تکنیک‌ها و cégeps (مدارس حرفه‌ای) و شما می‌توانید با توجه به رشته و علایق خود هر یک از این سیستم‌های آموزشی را انتخاب نمایید.

همچنین شما پس از فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه‌های کانادا، به دلیل اینکه مدرک شما بسیار معتبر است شانس بیشتری در بازار کار و گرفتن فرصت‌های شغلی عالی خواهید داشت. بعلاوه شایان ذکر است که مردم کانادا متعصب نیستند و پذیرای دانشجویان بین المللی با هر فرهنگی هستند و به خوبی از آن‌ها استقبال می‌کنند. همچنین شما فرصت تحصیل در یکی از امن‌ترین کشور‌های جهان را خواهید داشت. شما با انتخاب گزینه تحصیل در کانادا، از امکانات و تسهیلات آموزشی عالی، کیفیت سطح آموزشی بالا، محیط آموزشی عالی و همچنین فرصت معاشرت و فراگیری از برترین‌های رشته خود را خواهید داشت.

معرفی دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در کانادا

دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا در بیشتر رشته های تحصیلی از پزشکی گرفته تا رشته‌های فنی مهندسی و نیز رشته‌های علوم پایه در رتبه بندی‌های جهانی که هرساله توسط موسسات معتبر بین المللی صورت می‌گیرد، از رنکینگ و جایگاه خوبی برخوردار هستند. در این میان می‌توان به برخی از دانشگاه‌های برتر از جمله دانشگاه تورنتو، دانشگاه یورک، دانشگاه وینیپگ، دانشگاه تامپسون ریورز و کالج هامبر اشاره نمود که حضور قوی و پر رنگی در این عرصه داشته‌اند.

معرفی رشته‌های پر طرفدار برای تحصیل در کانادا

شما می‌توانید در رشته‌ و تخصص مورد علاقه خود در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های برتر و شهر‌های بزرگ کانادا تحصیل کنید و اطمینان داشته باشید که مدرک معتبری دریافت خواهید نمود که در تمام جهان قابل قبول است. هر ساله دانشجویان بین المللی بسیاری برای دریافت مدرک اقتصاد در کانادا، مدارک تحصیلی تاریخ در کانادا، مدارک مالی در کانادا، مدرک داروسازی در کانادا و مدارک مهندسی در کانادا اقدام می‌کنند.

آزمون‌های زبان انگلیسی مورد قبول برای تحصیل در کانادا

یکی از الزامات پذیرش داشنگاه‌های کانادا ارائه مدرک زبان است که نشان دهنده تسلط شما به تمامی مهارت‌های زبان انگلیسی باشد. بصورت کلی مدرک زبان و نمرات زبان آزمون‌های تافل TOEFL، آیلتس IELTS، آزمون PTE آکادمیک و C1 Advanced یا C2 Proficiency پذیرفته است. اما به یاد داشته باشید که حتما به سایت رسمی دانشگاه مورد نظر مراجعه نموده و الزمات و شرایط پذیرش در آن دانشگاه را به دقت ملاحظه و بررسی کنید. زیرا برخی دانشگاه‌ها فقط یکی از نمرات آزمون‌های ذکر شده را می‌پذیرند و معادل آن مورد قبول نیست.

رنکینگ دانشگاه های کانادا

رنکینگ دانشگاه‌های کانادا

کیفیت آموزشی بالا و نیز کیفیت پژوهشی و تحقیقاتی عالی دانشگاه‌های کانادا در دنیا شناخته شده است. رنکینگ دانشگاه‌های کانادا در بین مدارس و موسسات بین المللی در سراسر بسیار بالاست. و همچنان باهوش‌ترین افراد را به برنامه های تحصیلی بسیار معتبر خود جذب می کنند.

دانشگاه‌ها و کالج‌ها در تمامی رشته‌ها از حقوق، پزشکی و مهندسی دارای رتبه‌ها و جایگاه‌های برتر می‌باشند. به همین علت است همواره یکی از گزینه‌های دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کارشناسی و تحصیلات تکمیلی است و اخذ پذیرش از این دانشگاه‌ها را رقابتی‌تر و سخت‌تر نموده است.

در سال ۲۰۲۲، بر اساس رتبه‌های اعلام شده از سوی موسسه رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز، ۳۲ دانشگاه و کالج کانادا در میان بهترین‌های دانشگاه‌های جهان معرفی و شناخته شدند. بر اساس رتبه‌های اعلام شده، دانشگاه تورنتو و دانشگاه بریتیش کلمبیا  به لحاظ پژوهشی امتیاز بالایی دریافت کرده‌اند. به همین دلیل است که تحصیل در کانادا مورد احترام و دارای اعتبار جهانی است.

شرایط ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا شما بطور کلی نیاز به یک معرفی نامه، مدارک دانشگاهی پیشین، پاسپورت معتبر، نمره زبان انگلیسی، گواهی پزشکی، رسید پرداخت شهریه، اثبات تمکن مالی خواهید داشت. البته با اینکه محدودیت سنی و شرایط سنی مطرح نیست اما برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور، دانشجو  بایستی بین ۱۸ الی ۳۵ سال سن داشته باشد. البته توصیه می‌شود سایت رسمی هر دانشگاه را به دقت ملاحظه نموده و از شرایط و الزامات در نظر گرفته شده از سوی دانشگاه کاملا اطمینان حاصل کنید.

همچنین شما به عنوان یک دانشجو بین المللی درصورت داشتن شرایطی همانند پذیرفته شدن از سوی DLI (یک موسسه آموزشی تعیین شده)، ارائه مدارکی دال بر تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های زندگی و پرداخت شهریه، عدم سوء پیشینه و گواهی پزشکی برای تایید سلامت کامل شما، می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. همچنین به هنگام مصاحبه باید باید افسر ویزا را متقاعد کنید که پس از پایان تحصیل در کانادا، این کشور را ترک خواهید کرد.

ویزای تحصیلی کانادا

درخواست ویزای تحصیلی کانادا

پروسه درخواست ویزا معمولا بین سه الی چهار هفته زمان می‌برد. برای اطلاع دقیق‌تر به سایت رسمی کنسولگری کانادا مراجعه نمایید و زمان برآورد شده  تقریبی را ملاحظه کنید. شما می‌توانید به دوصورت حضوری و آنلاین برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا درخواست دهید. برای ثبت درخواست آنلاین شما باید مدارک اسکن شده را آپلود نمایید و با یک کارت اعتباری معتبر هزینه درخواست را پرداخت کنید. همچنین شما بایستی اسکن اسر انگشت خود را در VAC (مرکز درخواست ویزا) ارائه دهید. بعلاوه لازم است برای تحویل پاسپورت خود به VFS مراجعه کنید و باید تأییدیه فرم و پرداخت هزینه را نیز ارائه دهید.

برای ثبت درخواست ویزا بصورت حضوری کیت برنامه را دانلود کنید و راهنمای دستورالعمل را بخوانید. راهنمای دستورالعمل حاوی اطلاعات مهمی در مورد مجوزهای تحصیلی و دستورالعمل‌هایی است که به شما در تکمیل درخواست کمک می کند. فرم رضایت VFS را پر کنید و آن را به فرم درخواست خود پیوست کنید. برای دریافت کمک از خدمات VFS برای فرآیند تشکیل پرونده ویزا به این فرم نیاز دارید.

توجه داشته باشید که هنگام ارسال درخواست از طریق VFS، شخصا یا از طریق پست، هزینه‌های ویزا علاوه بر هزینه خدمات VFS Global باید پرداخت شود.

سخن پایانی

هدف موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری (mmconsultingfirm.com) کمک به متقاضیان و حمایت آن‌ها در رسیدن به اهداف تحصیلی و مهاجرتی و شغلی است. مجموعه ما خدمات مختلفی را در کانادا ارائه می‌دهد. تیم متخصص مجموعه مهرآیین مخبری  به شما در بدست آوردن اهداف مهاجرتی تان در کانادا کمک خواهد کرد. خدمات خود را به ارائه مشاوره جامع اختصاص داده‌ایم. خدمات ما در زمینه بررسی جامع اولیه، مشاوره در مورد الزامات مورد نیاز، انتخاب رشته در دانشگاه مورد نظر، مراحل درخواست و دریافت پذیرش، کمک به تسهیل فرایند ویزا، همراهی شما خواهد بود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.