سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
×

تبدیل وضعیت پرستاران سال آینده اجرایی خواهد شد

تبدیل وضعیت پرستاران

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به مصوب شدن تبدیل وضعیت کارکنان دولت در مجلس و رفتن این مصوبه به شورای نگهبان برای تایید گفت: اقدامات اولیه در این زمینه انجام شده و از سال جدید اعمال خواهد شد.

به گزارش ایرنا محمد میرزابیگی روز سه‌شنبه در نشست مشترک مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و هیئت مدیره‌های نظام پرستاری استان خوزستان در محل آمفی تئاتر بیمارستان علوی آبادان اظهار کرد: ۲۵ تا ۳۰هزار مجوز استخدام به وزارت بهداشت داده شده که باید دید سهم خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی آبادان از این مقدار چه تعداد خواهد بود.

وی ادامه داد: اقدام بهتر این است سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و سازمان امور اداری و استخدامی کشور برای استاندارد نسبت پرستار به تخت به توافق برسند.

میرزابیگی گفت: در دنیا در هر ۲۴ساعت به ازای هر تخت بین ۶تا هشت نفر نیروی گروه پرستاری وجود دارد اما در ایران به دلیل محدودیت‌های منابع به ۲.۵ رضایت داده شده است و بنظر می‌رسد توافق روی این عدد صورت‌گرفته و بر این اساس نیرو جذب شود.

وی افزود: درخصوص مباحث مالی، قانون تعرفه‌ها تصویب شده، اعتبارات تخصیص یافته و دستورالعمل‌ها ابلاغ شده است اما بنظر می‌رسد عزم مدیریتی محکم‌تری نیاز است تا این قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغ شده و دستور رئیس جمهور و فرمایشات مقام معظم رهبری زمین گذاشته نشود و سیستم HIS فعال و خدمات در آن ثبت شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور عنوان کرد: خوبشختانه در زمینه فوق‌العاده خاص با یک نظر جدیدی، تعدادی از نمایندگان مجلس فعال شدند و تا دیشب حدود ۲۰پیشنهاد ثبت شد؛ پیگیر هستیم که این تعداد بیشتر شود تا در صحن علنی مجلس با مشکل مواجه نشود.

این مقام مسئول نظام پرستاری کشور خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت نیز برای آن میزان ضریبی که نمایندگان پیگیر آن هستند به منظور تامین منابع مشکلی نخواهد داشت و اجازه خواهد خواست.

وی افزود: خبر خوش قطعی در آستانه نوروز قرار گرفتن منابع اجرای تعرفه‌ها در سرانه است که به صورت یک بند مستقل در تبصره ۱۷ سازمان برنامه و بودجه به مجلس فرستاده شده است.

میرزابیگی بیان کرد: خوشبختانه مجلس نیز روی آن نظر مساعد دارد که این موضوع بسیاری از مشکلات را در حوزه پرستاری حل خواهد کرد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...