جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

بهترین روش ها برای تمیز کردن انواع شیشه

تمیز کردن انواع شیشه

اینکه در نگاه اول تمیز کردن یک سازه ای که از شیشه ساخته شده است کار بسیار سختی به نظر برسد امری بدیهی است. ماهیت شفاف و براق بودن شیشه این مشکل را همواره در فکر افراد و به خصوص خانم هایی که در تمیزی و پاک کردن لکه ها وسواس دارند به وجود می آورد. اما باید گفت که واقعیت امر چیز دیگری است و نباید به این دلیل ساختمان و دکوراسیون منزل خود را از زیبایی و مدرن کردن با سازه های شیشه ای محروم کنید.

اگر شیشه ها به صورت اصولی و با شوینده های درست و مناسب تمیز شوند به راحتی می توانند تمام نگرانی های شما در این مورد را برطرف کنند. حتی در بسیاری از موارد روش درست پاک کردن شیشه موجب براقیت و زیبایی بیشتر آن نیز می شود.

این اطمینان را به شما می دهیم که با رعایت کردن نکاتی بسیار ساده در تمیز کردن شیشه نه تنها این کار سخت نباشد بلکه بسیار سرگرم کننده نیز خواهد بود. اگر بخواهیم به صورت تیتروار برای شما این نکات کاربردی و مفید را برشمریم عبارتند از:

  • از بین بردن گرد و خاکی که بر روی شیشه نشسته است.
  • پاک کردن شیشه ها در روزهایی غیر از روزهای آفتابی که خورشید در وسط آسمان است.
  • استفاده از روزنامه برای پاک کردن شیشه همراه با یک شوینده مناسب
  • استفاده از تی شوی شیشه یا ابزاری که گوشه های شیشه را نیز تمیز کند.

مسواک و گوش پاک کن می توانند دور شیشه ها و درزها را به خوبی تمیز کنند. اگر در انتهای تمیزکاری شیشه از یک پاک کن تخته وایت برد استفاده کنید قدرت آن در تمیزی چند برابری شیشه ها را مشاهده خواهید کرد. تی شیشه شوی نیز از ابزاری است که به گونه ای طراحی شده است که پس از پاکسازی شیشه هیچ رد و اثر و لکه ای از خود بر جای نخواهد گذاشت. بنابراین شما برای به کار بردن ابزار مناسب برای تمیزی شیشه انتخاب های زیادی خواهید داشت که با توجه به نوع سازه خود می توانید از آن ها استفاده کنید.

 

مراحل و روش های تولید شیشه

امروزه به طور کلی شیشه، این ماده ی جامد شفاف و زیبا را می توان رکن اصلی مدرنیته کردن ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی دانست. غیر قابل نفوذ بودن شیشه در عین شفافیت، یکی از ویژگی های بسیار مهم و کاربردی این محصول است. این ویژگی موجب شده که از لحاظ

  • روشنایی مناسب
  • ایجاد بهداشت و جلوگیری از نفوذ باکتری ها و گردوغبار،
  • بی خطر بودن

و…. شیشه در صدر اول مواد و مصالح ساختمانی و طراحان دکوراسیون های داخلی قرار بگیرد.

ماده اصلی که با استفاده از آن شیشه تولید می شود ماده ای به نام سیلیس است. برای اینکه محصول نهایی شیشه به نقطه ذوب و برخی خواص مناسب دست پیدا کند، ترکیبات شیمیایی همچون آهک، اکسید سدیم، کربنات سدیم و…. به آن اضافه می شود.

امروزه صنعت تولید شیشه پیشرفت های بسیار شگرفی دارد و بعد از تولید شیشه اولیه، شیشه را تحت اعمال خاصی قرار می دهند و شیشه های نشکن و پرکاربردتری را به وجود می آورند. شیشه سکوریت و شیشه لمینت از جمله شیشه های نشکنی هستند که بعد از ساخت شیشه های اولیه تحت قرار گرفتن اعمالی ساخته می شوند و از پرکاربردترین شیشه های امروزی در صنایع مختلف می باشند.

تمیز کردن انواع شیشه

در حالت کلی ساخت شیشه به دو روش انجام می گیرد:

  1. ساخت شیشه شناور که به صورت ورقه های شیشه ای شفاف بزرگ هستند.
  2. ساخت ظروف و بطری های شیشه ای با استفاده از روش دمیدن در شیشه

برای ساخت ورقه های شیشه ای از یک سطح فلزی ساخته از قلع استفاده می کنند که مواد مذاب بر روی آن شناور است. به همین دلیل است که به آن شیشه شناور نیز گفته می شود.  چهار مرحله نیاز است تا یک ورقه ی شیشه ای به صورت شناور تولید شود که عبارتند از مرحله پالایش و ذوب ماده اولیه، حمام قلع، بازپخت شیشه و در نهایت برش ورقه های شیشه ای. از آنجا که سطح تولید این شیشه ها صاف و بسیار یکنواخت است، ورقه های شیشه ای حاصل از این روش نیز ورقه هایی بسیار صاف و شفاف و یکنواخت هستند.

 

اصول خرید شیشه برای ساختمان سازی

اگر معمار یا ساختمان ساز هستید و یا اینکه فردی عادی هستید و قصد خرید شیشه به هر دلیل و برای هر مکانی را دارید، باید هنگام انتخاب و خرید شیشه به برخی نکات توجه کنید. اول از همه این نکته را باید مد نظر قرار دهید که

می خواهید برای چه استفاده ای شیشه خریداری کنید؟

برای چه مکانی قرار است شیشه مورد نظر نصب گردد؟

شیشه مورد نظر به چه میزان دوام و ضخامت نیاز دارد؟

و سوالاتی از این قبیل که پاسخ های آن ها به میزان بسیار زیادی می تواند به شما در انتخاب و خرید شیشه مناسب کمک کند.

به طور مثال زمانی که می خواهید برای خرید شیشه های رنگی مراجعه کنید باید به چند نکته توجه کنید که مهم ترین آن ها استحکام خوب و مقاومت بالای آن ها است. زیرا این شیشه ها شفاف نیستند و باید رنگ آن ها مقاومت کافی را در برابر شرایط مختلف آب و هوایی داشته باشد. حتی برای اطمینان از این کیفیت شما می توانید شیشه را تست کنید. مطمئنا شیشه رنگی باید دارای جنسی باشد که رنگ آن به مرور زمان کمرنگ نشود و از بین نرود و یا بور نشود. شیشه های رنگی را اگر برای چند لحظه درون آب جوش و یا تینر قرار دهید و هیچگونه تغییر رنگ و ماهیتی نداشته باشند پس از جنس و کیفیت خوبی برخوردار هستند.

بسیار واضح است زمانی که تنوع در محصولی بیشتر می شود، قیمت آن نیز به تبع متغیر خواهد بود و با توجه به کیفیت و ضخامت و کاربرد آن قیمت آن نیز فرق دارد.

قیمت شیشه های چند جداره نسبت به تک جداره بیشتر است. در میان شیشه های چندجداره نیز شیشه های لمینت از قیمت بیشتری برخوردار هستند، زیرا این شیشه ها علاوه بر اینکه از چند ورق شیشه ای ساخته شده اند بلکه در میان ورق های مختلف از لایه چسبناکی چون pvb استفاده می شوند و همین امر خاصیت نشکن بودن در آن ها ایجاد می کند. بنابراین قیمت آنها از شیشه های دوجداره و سه جداره بیشتر خواهد بود.

خرید شیشه را باید از مکانی انجام دهید که بتوانید به طور کامل به محصولات شیشه ای آن ها اعتماد کنید. کیفیت مواد اولیه ای که در ساخت شیشه به کار میرود به میزان بسیار زیادی در مرغوبیت شیشه حاصل تاثیرگذار خواهد بود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 1,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.