سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

بارنامه هوشمند پلی برای تحول سیستم حمل و نقل کشوری

سیستم حمل نقل کشورهای توسعه‌یافته و همچنین در حال توسعه، با استفاده از ابزار متعددی مانند اصلاح سیاست‌های جاده‌ای یا بارنامه هوشمند به سمت توسعه و افزایش کارایی حرکت می‌کنند. این امری کاملاً طبیعی است زیرا تقریباً تمام افرادی که با تولید و تجارت در ارتباط هستند، ارزش و اهمیت بالای حمل و نقل و باربری را می‌دانند.

بارنامه هوشمند به کمک آسان بار

واقعیت این است که ابزارهای حمل و نقل، چه جاده‌ای، چه آبی و هوایی، نقش شریان‌های حیاتی اقتصادهای مختلف را ایفا می‌کنند. اما در ایران حتی با این وجود که کشور در یکی از گلوگاه‌های ترانزیتی غرب به شرق جهان ایستاده، آنچنان نشانه‌های پیشرفت در این حوزه مشهود نیست. این نقص و کاستی البته بیشتر در حمل و نقل جاده‌ای مشهود است. از عمر بالای خودروهای سنگین و جاده‌های نامناسب تا مخاطرات مربوط به بارنامه‌های فیزیکی و توافق بین رانندگان و شرکت‌های باربری، نقص‌های جدی این حوزه هستند. اما راه حل چیست؟ تلاش برای حرکت به سوی آینده!

لزوم اصلاح ابزار و روندهای متداول حوزه باربری و حمل‌ونقل

یکی از عوامل کاهش بهره‌وری سیستم حمل و نقل کشور، نهادینه شدن رویه‌های غلط یا پیگیری روش‌های سنتی و از رده خارج است. این رویه‌ها به طور مستقیم و غیر مستقیم، ضمن آسیب زدن به آرامش رانندگان و ایجاد مخاطرات  ذهنی و روانی برای آن‌ها، بهره‌وری سیستم حمل و نقل را از طرق مختلفی کاهش می‌دهند. قطعاً اصلاح، تعمیر یا تغییر جاده‌ها، اثر غیرقابل انکاری بر کیفیت حمل‌ونقل و باربری دارند اما تغییر رویه‌های نادرستی مانند سیستم صدور بارنامه و توافق بین شرکت‌های باربری و رانندگان نیز، اثرات خاص خود را دارد.

استفاده از ابزاری مانند بارنامه هوشمند، سهم بسزایی در تغییر این رویه‌ها داشته و می‌توانند برای همیشه برخی از موانع مسیر توسعه این حوزه را محو کنند. دقیقاً به همین علت است که استفاده از آن را پلی برای تحول سیستم حمل و نقل کشوری می‌دانیم. این تحول دیر یا زود رخ داده و اجتناب‌ناپذیر است. پس با این وجود به عنوان یکی از فعالان حوزه باربری و حمل‌ونقل، بهتر است به شکل مناسبی خود را برای آن آماده کنید.

آینده بهتر با راحتی بیشتر راننده گره خورده است

در جریان سیستم باربری، راننده یک قهرمان است؛ این صرفاً یک شعار نیست. با ورود به میدان عمل و بررسی ملموس و نزدیک سیستم حمل‌ونقل، متوجه می‌شوید عوامل مختلفی در این چرخه دخیل هستند اما هیچ‌یک به قدر راننده سهم ندارند. رانندگان به عنوان عنصر محوری سیستم، همواره با اجزای مختلف آن در ارتباط بوده و به همین خاطر باید چالش‌های مداوم و پرتعداد را پشت سر بگذارند. آن‌ها باید با سختی رانندگی‌های مداوم و طولانی، جاده‌های نامناسب و فاقد ایمنی کافی، چالش‌های توافق با کارفرما و بارنامه الکترونیکی و حتی برخی عوامل روحی و روانی مانند دوری از خانواده کنار بیایند.

آینده بهتر با راحتی بیشتر راننده به کمک آسان بار

عبور از این قسم چالش‌ها کار ساده‌ای نیست و همین رانندگان را به قهرمانان دنیای باربری و حمل‌ونقل تبدیل می‌کند. البته قهرمان بودن آن‌ها به معنی بی‌خیالی ما نسبت به شرایط کاری رانندگان نیست. هر قدر آن‌ها راحتی، سهولت و رفاه را بیشتر تجربه کنند، کیفیت انتقال بار و جابجایی بیشتر خواهد شد. به همین خاطر سهولت‌بخشی به پروسه‌های کاری آن‌ها با انجام اموری مانند ثبت بارنامه به شکل الکترونیکی، بدون تردید نتیجه‌ای جز پیشرفت این سیستم ندارد. پس مسیر تحول سیستم حمل و نقل کشوری از راحتی بیشتر رانندگان می‌گذرد.

زمان همیشه اهمیت دارد؛ نقش ثبت بارنامه در هدر رفت زمان

پیشرفت حمل و نقل با افزایش کیفیت جابجایی و باربری در عین کاهش مدت زمان انجام کار معنا می‌یابد. به عبارت دیگر پیشرفت این سیستم بدون کاهش مدت زمان لازم برای تکمیل رویه‌ها، فاقد معنی است. این موضوع در مواجه با کالاهای حساس نسبت به گذشت زمان، بیشتر قابل لمس است اما به هر حال، سوای نوع و جنس بار، همیشه زمان اهمیت زیادی دارد. پس باید از هدر رفتن زمان در پروسه‌های بی‌حاصل و بدون بهره‌وری جلوگیری کرد. یکی از پروسه‌های وقت‌گیر مربوط به انعقاد بارنامه‌های فیزیکی است که می‌توان با ابزار کارآمد آسان بار از سد آن‌ها عبور کرد.

در صورت استفاده از آسان بار و ایده بارنامه‌های هوشمند آن، شما تمام اطلاعات و جزئیات از جمله بارنامه پلیس راهی را به صورت الکترونیکی و برخط در اختیار دارید. این هم در مرحله انعقاد بارنامه و توافق طرفین به صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کند، هم با افزایش ضریب امنیت باربری، مدت زمان مورد نیاز برای مواجهه با دستگاه‌های نظارتی را کاهش می‌دهد. رانندگان به‌خوبی می‌دانند بارنامه‌های فیزیکی و کارهای الزامی که حول محور آن‌ها باید انجام شوند، تا چه حد وقت‌گیر و طاقت‌فرسا هستند.

نظارت و پایش مداوم بارنامه پلیس راهی

با حرکت به سمت پیشرفت و آینده سیستم حمل و نقل کشوری، پایش‌ها و نظارت‌های صورت گرفته به منظور حفظ امنیت و سلامت حمل و نقل کشوری نیز باید به سمت هوشمندسازی حرکت کنند. به طور قطع در آینده‌ای نزدیک با هوشمند شدن بارنامه پلیس راهی، در عمل نظارت مداوم و پایش پلیس و دستگاه‌های نظارتی ممکن خواهد شد.

نظارت و پایش مداوم بارنامه پلیس راهی با آسان بار

پس بهتر است تا پیش از رسیدن ساختار نظارتی به آن مرحله، شما با ابزاری مانند آسان بار برای این رخداد آماده شوید. این نوع از نظارت شاید در ابتدای امر برای عامه رانندگان ناشناخته بوده و همراه با برخی از آموزش‌ها باشد اما در نهایت بدون تردید به نفع رانندگان نیز خواهد بود. نباید فراموش کنیم نظارت بیشتر به معنی سلامت بیشتر فعالان این حوزه بوده و این نتیجه‌ای جز افزایش اعتماد به این حوزه در بر ندارد. پایش مداوم و امکان نظارت برخط بر سیر حرکت بار از مبدأ به مقصد، هم خشنودی شرکت‌های باربری را به همراه دارد و هم ضریب اطمینان مشتریان را افزایش خواهد داد.

ایده‌های نوین و کارآمد آسان بار در خدمت پیشرفت

بارنامه‌های هوشمند و الکترونیکی، صرفاً بخشی از ایده‌های عملی و ملموس آسان بار هستند که تا به این لحظه عملی شده‌اند. اما بدون تردید در ادامه این مسیر و با فراگیرتر شدن این قسم ایده‌ها، آسان بار به عنوان محبوب‌ترین سامانه اینترنتی ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ونقل کالا آماده است تا به عنوان یکی از متولیان توسعه سیستم باربری به سمت آینده گام بردارد. راننده یک قهرمان است و ما در آسان بار آماده‌ایم برترین ابزارهای آینده را در اختیار او قرار دهیم.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.