جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

ایمپلنت غیر فلزی چیست ؟ ( مقایسه با ایمپلنت فلزی )

زمانی که قصد دارید دندان های از دست رفته خود را با کاشت ایمپلنت جایگزین نمایید، بایستی حتما به موارد زیادی توجه داشته باشید. یکی از محبوب ترین شیوه ها، کاشت ایمپلنت غیر فلزی می باشد. در این مقاله سعی داریم تا با موضوع ایمپلنت غیر فلزی بیشتر آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

ایمپلنت غیر فلزی

آشنایی با کاشت ایمپلنت غیر فلزی

در حقیقت ایمپلنت دندان غیر فلزی جایگزین ریشه دندان می باشد که به منظور ثابت نگه داشتن ریشه دندان درون استخوان فک قرار می گیرد. از جمله جدیدترین ایمپلنت های غیر فلزی می توان به ایمپلنت زیرکونیا اشاره نمود. این نوع ایمپلنت بسیار با دوام و ماندگار می باشد. تقریبا از دهه ۶۰ میلادی این نوع ایمپلنت بین مردم محبوب شد. این نوع ایمپلنت زیست سازگار می باشد و بسیار سریع به استخوان جوش می خورد. در پروسه یکپارچگی استخوان، استخوان می تواند در اطراف ایمپلنت رشد نماید.

پس از آن با ایمپلنت ادغام شود. این مرحله جزو مراحل بسیار مهم و حیاتی به شمار می رود. اگر این مرحله با موفقیت به پایان نرسد، کاشت ایمپلنت با شکست روبرو می شود. هم اکنون ایمپلنت غیر فلزی مورد تایید مردم می باشد. این نوع ایمپلنت از نظر متخصصین کامل قابل اطمینان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه ایمپلنت دندان می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت غیر فلزی

بهتر است بدانید در طراحی ایمپلنت غیر فلزی، اباتمنت و پایه طراحی پیچیده ای دارند. بنابراین به عنوان یک تکه کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. اما اباتمنت و پایه پیچی دو تکه جداگانه هستند که در درون یکدیگر پیچ می شوند. از مهم ترین مزیت های این دو قطعه این است که دندانپزشک بر شرایط ایمپلنت کنترل ویژه ای دارد. به همین خاطر امکان خطا و اشتباه در آن وجود ندارد.

از ایمپلنت دندان تیتانیومی چه می دانید؟

در بخش قبل به ایمپلنت غیر فلزی پرداختیم. در این بخش بهتر است با ایمپلنت تیتانیومی آشنا شوید. تیتانیوم در حرفه پزشکی مورد تایید اکثر متخصصین بوده است. به جز صنعت دندانپزشکی به طور معمول از تیتانیوم برای ترمیم استخوان زانو و ران نیز استفاده می شود. تیتانیوم یک فلز به شدت مقاوم و سبک می باشد. این فلز مقاومت بسیار بالایی دارد. متخصصین میزان موفقیت ایمپلنت تیتانیومی دندان را تقریبا ۹۴ درصد می دانند.

آیا ایمپلنت های غیر فلزی زیست سازگار هستند؟

از لحاظ زیست سازگاری باید گفت که سازگاری ایمپلنت غیر فلزی بسیار بالا می باشد. به همین خاطر بدن انسان این نوع ایمپلنت را به هیچ عنوان پس نمی زند. برخی از ایمپلنت های غیر فلزی امکان دارد در جریان خون مشاهده شوند. ولی در تحقیقات انجام شده هیچگونه اثر منفی روی این نوع ایمپلنت صورت نگرفته است. ایمپلنت غیر فلزی دقیقا مانند تیتانیوم زیست سازگار می باشد. پس از آن فرد درگیر آلرژی نمی شود و ذرات این نوع ایمپلنت به هیچ عنوان به جریان خون ورود پیدا نمی کنند.

ایمپلنت غیر فلزی

کاشت ایمپلنت غیر فلزی، در مدت زمان بسیار محدود امکان پذیر می باشد. پس از آن وقتی بافت ها ترمیم شوند، ممکن است فرد کمی درگیر عفونت شود. مطالعات نشان می دهد که ایمپلنت با طراحی دو قطعه با پنهان شدن باکتری ها همراه می باشد. اما در ایمپلنت تیتانیومی دیگر فرد نیازی به چسب دندان ندارد. به همین خاطر امکان دارد باکتری ها در آن جمع شوند.

چه کسانی به ایمپلنت غیر فلزی آلرژی دارند؟

لازم به ذکر است بدانید امکان آلرژی داشتن به ایمپلنت غیر فلزی بسیار ناچیز می باشد. علاوه بر این هیچگونه شواهدی درباره این موضوع ارائه نشده است. تعداد اندکی از مردم به این نوع ایمپلنت آلرژی دارند. کسانی که به فلز آلرژی دارند، پیش از کاشت ایمپلنت غیر فلزی بایستی تست مربوط به آلرژی ملیسا را بدهند.

مقایسه ایمپلنت غیر فلزی با ایمپلنت تیتانیومی

  • اتصال بسیار آسان ایمپلنت به استخوان و التیام بهتر: خوب است بدانید ایمپلنت فلزی و ایمپلنت غیر فلزی زیست سازگار هستند. به همین خاطر خیلی سریع با لثه و استخوان ادغام می شوند. معمولا ایمپلنت های تیتانیومی بیشتر از ۱۸ سال دوام دارند. اما ماندگاری و دوام ایمپلنت های غیر فلزی مشخص نیست. اغلب اوقات ایمپلنت های غیر فلزی قدیمی درگیر شکستگی بیش از حد می شوند. ولی اما شرکت ها این نوع اشکالات را برطرف می کنند.
  • هزینه پایین ایمپلنت تیتانیومی: لازم به ذکر است بدانید هزینه ایمپلنت غیر فلزی، از ایمپلنت تیتانیومی بیشتر می باشد. به همین خاطر به منظور کاشت ایمپلنت های غیر فلزی باید هزینه بیشتری را کنار بگذارید. به یاد داشته باشید این موضوع قسمتی از این قضیه می باشد. شما باید برای عکسبرداری، مشاور، مواد مورد استفاده، جراحی، مراقبت ها و برنامه ریزی دیجیتالی هزینه جدا بپردازید.

آیا جذابیت و زیبایی ایمپلنت غیر فلزی از ایمپلنت فلزی بیشتر است؟

برای بیماران زیبایی دندان ها از اهمیت بالایی برخوردار است. ایمپلنت غیر فلزی زیباتر از ایمپلنت تیتانیومی به نظر می رسد. ولی بعضی از افراد بیش از حد به این موضوع فکر می کنند. بهتر است بدانید قسمت فلزی پایین ایمپلنت روی لثه دیده می شود. بدین صورت خط فلزی در قسمت هایی از دندان نمایان می شود. اگر استخوان و لثه نازک باشد این موضوع اتفاق می افتد. برای اینکه از این موضوع جلوگیری شود باید حتما از اباتمنت سرامیکی استفاده شود. زیرا نباید درون آن از حلقه فلزی استفاده شده باشد. ایمپلنت غیر فلزی به دلیل رنگ سفید آن، موجب زیباتر دیده شدن این نوع ایمپلنت می شود. متخصصین معمولا این نوع ایمپلنت را پیشنهاد می کنند.

آیا کاشت ایمپلنت های غیر فلزی درمان ساده و آسانی دارند؟

پروسه کاشت ایمپلنت غیر فلزی ساده و آسان می باشد. این نوع کاشت به راحتی جایگزین دندان های از دست رفته فرد می شود. عوارض این نوع درمان بسیار محدود می باشد. پس از آن در صورت میزان تراکم پایین، برای سلامت استخوان ها هیچگونه مشکلی ایجاد نمی شود. تحقیقات نشان می دهد کاشت موفقیت آمیز ایمپلنت غیر فلزی به زمان بیشتری نیاز دارد. اکثر ایمپلنت های غیر فلزی تک قطعه هستند، یعنی اباتمنت و ایمپلنت دقیقا پشت سر یکدیگر قرار می گیرند. به همین خاطر نمی توان به هیچ عنوان ایمپلنت را در زیر لثه مخفی کرد. سپس می توان زاویه آن را به طور منظم تنظیم نمود. برخی اوقات تفاوت های محدودی در نیم رخ دندان ها و تراکم استخوان ایجاد می شود. مدل های جدید ایمپلنت غیر فلزی به صورت دو قطعه هستند.  به همین خاطر مشکل جایگذاری کاملا برطرف می شود.

از چه نوع ایمپلنتی می توان برای جایگزینی دندان ها استفاده نمود؟

بهتر است بدانید از ایمپلنت غیر فلزی برای جایگزینی تمام دندان ها استفاده می شود. اما اگر قصد دارید یک قوس دندانی زیبایی را جایگزین نمایید، می توانید از ایمپلنت تیتانیومی استفاده کنید. توجه داشته باشید ایمپلنت تیتانیومی طراحی دو تکه و فوق العاده ای دارد. متخصص به منظور ایجاد تغییرات در زاویه اباتمنت،  می تواند طراحی بی نظیری از خود به جا بگذارد. به یاد داشته باشید بایت و منحنی خط لبخند بسیار شیک و زیبا طراحی می گردد. درباره ایمپلنت غیر فلزی باید بدانید، ایجاد زاویه دلخواه بسیار مشکل و سخت می باشد. زیرا اباتمنت ثابت می باشد.  برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ایمپلنت فوری در تهران می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

ایمپلنت فوری در تهران

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,33 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.