شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

زیبادنت یکی از کلینیک های مجهز به جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان

ایمپلنت دندان

برخی افراد به دلیل ترس از دندانپزشکی همیشه برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته به دنبال راه حلی برای فرار هستند اما خوشبختانه یکی از فناوری های جدید در دندانپزشکی مشکل بسیاری از بیماران را برطرف نموده است و خود یک علم محسوب می شود چرا که کاشت ایمپلنت انتظار ها را از بین برده است و با تکامل خود توانسته مدت درمان را هم کوتاه تر کند بنابراین با ایمپلنت دیجیتال شما یک روزه صاحب دندان خواهید شد.

جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان چیست ؟

روش ایمپلنت دیجیتال یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی دندان از دست رفته می باشد زیرا بدون جراحی و با درد کمتر شما صاحب دندان خواهید شد. در این روش که به صورت پانچ کردن می باشد دیگر نیازی به بخیه زدن نخواهد بود و تورم بعد از جراحی وجود ندارد. درست است این روش هنوز مانند روش سنتی ایمپلنت رایج نشده است اما در سراسر دنیا از این روش برای کاشت ایمپلنت استفاده می شود.

در این روش با استفاده از تکنیک های دقیق و همراه با فناوری های رایانه ای عکس سه بعدی از دهان و دندان ها تهیه می شود که با استفاده از آن می توان ساختار استخوان فک را ارزیابی نمود و می تواند محل کاشت ایمپلنت دیجیتال را تعیین نمود در این روش دیگر خطای انسانی وجود ندارد و درصد fail شدن به شدت کاهش می یابد تنها مشکل می تواند از سمت بیماران و بی توجهی آن ها صورت گیرد. با استفاده از ایمپلنت دیجیتال می توان به کسانی که تمامی دندان های خود را از دست داده اند نیز کمک کرد تا با سرعت صاحب دندان شوند.

ایمپلنت مانند دندان طبیعی می باشد و می توانید سال ها بدون مشکل از دندان خود استفاده نمایید اما شاید یکی از سوالاتی که ذهن شما را به خود درگیر کرده است مراحل کاشت ایمپلنت دیجیتال باشد. بعد از انجام عکسبرداری از دهان و دندان ها و تشخیص وضعیت استخوان ها دندانپزشک از شما در مورد سابقه بیماری ها سوال می کند تا کاملا درباره وضعیت شما اطلاعات کافی داشته باشد و بتواند بعد از کاشت ایمپلنت برای جلوگیری از عفونت داروهایی تجویز نماید. بنابراین این مرحله در کاشت ایمپلنت دیجیتال بسیار مهم و حیاتی می باشد.

مراحل کاشت دندان و ایمپلنت دیجیتال

برای آنکه در حین کاشت ایمپلنت دیجیتال دردی احساس نکنید روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها بی حسی موضعی می باشد عمل ایمپلنت دیجیتال به صورت سرپایی انجام می شود و می توانید بعد از کاشت ایمپلنت به خانه مراجعه نمایید. شاید برای شما هم جال است که بدانید کاشت ایمپلنت جزو عمل های زیبایی دندان محسوب نمی شود اما در واقعیت می توان گفت نبود یک دندان می تواند در زیبایی افراد تاثیر گذار باشد.

بنابراین لازم است برای دندان های از دست رفته خود به فکر یک راه حل باشید و تا به امروز یکی از بهترین راه حل ها ایمپلنت دیجیتال می باشد که توانسته مورد استقبال قرار گیرد چرا که در این روش مدت زمان کاشت کاهش یافته همین طور در و خونریزی در این روش بسیار کم می باشد.

بیشتر افراد هنگام مراجعه به دندانپزشک اولین سوالی که ذهنشان را مشغول کرده است را مطرح می کنند و آن این است که آیا شرایط دندان هایشان برای کاشت ایمپلنت مناسب است ؟ لازم است بدانید برای پاسخ به این سوال باید وضعیت بیمار بررسی شود اما تمام کسانی که به بهداشت دهانی خود اهمیت می دهند و بنا به هر دلیلی از نداشتن دندان مجبور به کاشت ایمپلنت هستند در هر سنی که باشند می توانند از این روش استفاده کنند.

خوشبختانه این روزها با روش های جدیدتر و ورود تکنولوژی های به روز تر می توانید از مزیت های کاشت ایمپلنت استفاده نمایید و دیگر نگران جراحی کاشت ایمپلنت نباشید زیرا استفاده از تکنولوژی های دیجیتال این امکان را فراهم کرده است تا بدون نیاز به جراحی بتوانید در کوتاه ترین زمان صاحب دندان شوید. اما باید بدانید در بسیاری از افراد کاشت ایمپلنت مناسب می باشد و توصیه می شود اما افرادی که سیگار می کشند باید بدانند که مصرف سیگار روند بهبودی را کاهش می دهد.

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.